י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חיזק אלפים בפוסט מרגש

האמן הישראלי: "10 שנים לא יכולתי לגעת בגמרא"

אף פעם לא מאוחר? חנן בן ארי סיים מסכת ברכות בגיל 31, בציונו של התנא רבי עקיבא וסיפר כי קיבל ממנו את ההשראה | "לפני שנה וחצי החלטתי לקפוץ למים - "רקדנו ובכינו ושרנו ושמחנו כמו בחתונה"

האמן הישראלי: "10 שנים לא יכולתי לגעת בגמרא"
חנן בן ארי צילום: מתוך פייסבוק

הזמר והיוצר הישראלי חנן בן ארי אם לשתף אתכם והחלטתי שאולי זה יעשה טוב למישהו אז שווה", פתח בן ארי את הפוסט.

"10 שנים לא יכולתי לגעת בגמרא", הוא מספר, "לא יודע עד היום להסביר מה בדיוק גרם לתחושת הריחוק הזו, אבל פשוט לא הצלחתי לפתוח את הספר וללמוד. וניסיתי, באמת ניסיתי, אבל משהו בלב היה חסום... וככל שהזמן עבר הרגשתי כמה אני מתרחק מהאור האינסופי שהעם שלנו מעביר מדור לדור".

"לפני שנה וחצי החלטתי לקפוץ למים והודעתי לכמה שכנים בפרדס חנה שאני מתחיל ללמוד מסכת ברכות, ושהם מוזמנים ללמוד איתי, שעה כל שבת. התארגנה חבורה מגוונת ומדהימה, של אנשים שעובדים קשה כל השבוע ופשוט לא מספיקים לעצור וללמוד תורה".

"אתמול, אחרי שנה וחצי של לימוד איטי וסבלני סיימנו את מסכת ברכות. עשינו את זה בקבר רבי עקיבא בטבריה, כי אין כמוהו בלהוכיח לנו שאפשר להתחיל גם בגיל 40, ושאין ייאוש בעולם. אין".

"זה היה אחד הערבים המרגשים בחיי!", מסכם הזמר הישראלי המצליח, "רקדנו ובכינו ושרנו ושמחנו כמו בחתונה... תודה לקדוש ברוך הוא שנתן לנו תורת חיים. תודה לאשתי שהכל שלה ובזכותה".

חנן בן ארי, חובש כיפה סרוגה, בן 31, הספיק בשנותיו הצעירות לגעת בקהלים רבים ומגוונים באמצעות לחניו וביצועיו המיוחדים. לא מעט משיריו חדרו גם אל תוככי המגזר החרדי, כמו למשל השיר "אמא". 

והתגובות? מעודדות במיוחד

והנה אחת מתוך עשרות - העוקב תמיר דהרי, הגיב לבן ארי וכתב, "אחי היקר והטוב. אין לי מילים באמת לומר לך עד כמה אני מודה לך שכן החלטת להעלות את הפוסט הזה. היום אני בן 40. את כל החיים שלי בזבזתי בהבלי הזמן, ונמצא היום בדיוק בין שני צידי הנחל. כשמצד אחד העבר המכביד, ומצד שני העתיד המבטיח. והבלבול אוי הבלבול(!) ...אבל במה ששיתפת קידמת אותי עוד מילימטר. בכנות אומר שכרגע זה נראה לי רק מילימטר, אבל באמונה שלמה מאמין ששנות אור לעתיד. תודה תודה תודה לך! ותודה לאבא המלך ששלח אותך לחזק אותנו. בין בשירים ובין במילים".

אורי ויזל הגיב, "באמת ריגשת אחי, איזה כיף לך שהצלחת לסיים! אמן ואצליח להיאחז בגמרא ככה כל חיי".

"גם אני הרגשתי כמוך תקופה ארוכה, והיום ברוך השם אני בשיעור קבוע פעם בשבוע וזכינו לסיום מסכת", סיפר העוקב אביתר מעטוף והוסיף, "תחושה אדירה.. אשריך אח יקר".

חנן בן ארי פוסט בפייסבוק סיום מסכת מסכת ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד