י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי צריך לחשוש מסמוטריץ'?

שר התחבורה הטרי: "היעד להעלים את ליברמן"

בעוד הוא מנסה למצוא את המאחד בקרב מפלגות הימין המתמודדות לכנסת ובצל שדרוגו לשר התחבורה וחבר הקבינט המדיני-בטחוני, אומר סמוטריץ' בראיון ל'ישראל היום' כי לא יישב בממשלה בראשות גנץ בשום אופן, "הוא שמאל, נקודה" | ועל ליברמן: "איש מסוכן, חסר אחריות, ש־30 שנה לא הטביע שום חותם"

שר התחבורה הטרי: "היעד להעלים את ליברמן"
סמוטריץ' וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' עוד לא מונה רשמית לשר התחבורה וכבר זוכה לפופולריות רבה, עוד בטרם החל לפעול במשרדו הוא כבר מותקף מכל עובר, אבל לא סופר איש, אומר את מה שהוא חושב בכל במה מבלי לחשוש מההשלכות, לא בשיחות סגורות ולא באמצעות מקורבים או גורמים אלא בפומבי. כך למשל בראיון שהעניק השבוע לדוריה למפל ב'כאן11', אמר השר הטרי; "אני לא איש של ראש הממשלה, אני איש של עם ישראל. אני איש של הציבור ששולח אותי. אני עובד אצל הקדוש ברוך הוא ועושה את מה שאני מאמין וחושב שטוב למדינת ישראל ולעם ישראל", זאת לצד אמירות שהסעירו את התקשורת בישראל כמו "משפטי התורה" שלא גרמו לשנות את השיח.

בראיון שיתפרסם מחר במוסף 'שישישבת' של 'ישראל היום', פורס סמוטריץ' את התוכניות והיעדים בתפקיד הזמני עד לכינונה של הממשלה ובמערכת הבחירות בה ישראל נמצאת בימים אלה.

בין הייתר נשאל השר הטרי, האם חלקים באוכלוסיה צריכים לחשוש מפניו, "מי שרוצה להקים מדינה פלשתינית וחושב שזה הדבר הטוב למדינת ישראל, צריך לחשוש. מי שרוצה להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה צריך לחשוש, מי שמפחד להסתכל במראה ולהגיד 'אני רוצה לייהד את הגליל' צריך לפחד, כי אני הולך לייהד את הגליל", מבהיר סמוטריץ' מבלי להתבלבל.

"אם אני אהיה שר התחבורה בשנים הקרובות", הוא אומר, "אני אפרוש רשת כבישים, להשלים מהפכה, כדי שמאות אלפי יהודים יבואו לגור בגליל. מי שחושב שההתיישבות ביו"ש היא סיכון לשלום - צריך לפחד. בעזרת ה', אם אני אמשיך כשר תחבורה - אני דואג לזה שבתוכנית החומש הבאה תהיה תוכנית אב משמעותית שמביטה הלאה על יו"ש עם עוד חצי מיליון אנשים, כולל רכבת, כבישים ומחלפים. מי שחושב שהתיישבות היא מכשול לשלום בהחלט צריך לחשוש".

עוד אומר סמוטריץ' באותו ראיון ליהודה שלזינגר, לגבי האיחוד המתבקש בימין, האם איילת שקד צריכה לעמוד בראש המחנה הדתי לאומי, "לא חושב שנכון לנהל את המו"מ הזה בתקשורת", מעיר סמוטריץ' ובכל זאת משיב, "אני חושב שהרב רפי מצוין, הוא עמד בראש, הוא צריך לעמוד בראש, אבל אני לא קובע מסמרות, לא מחליט לבד ולא כופה את דעתי. אני רוצה שכולנו ניכנס לחדר, נשים בצד משקעי עבר ומחלוקות, ונחשוב אך ורק על טובת העניין".

גנץ זה שמאל, נקודה

אם מישהו ב'כחול לבן' ספר אותו בתוך ממשלה עתידית, אז יו"ר 'האיחוד הלאומי' מבהיר נחרצות - לא יקרה: "גנץ זה שמאל, נקודה. זה שמאל מדיני, כלכלי, בהתיישבות, בביטחון ובזהות היהודית. צריך להיזהר מלהיות יותר מדי בררנים, כבר שכחנו מה זה שלטון שמאל, מה זה אוטובוסים מתפוצצים ברחבי מדינת ישראל. שכחנו מה זה מדיניות כלכלית מופקרת - הגירעון שקיים עכשיו הוא לא פרומיל מהגירעון שיצרו ממשלות רבין. הלוואי שלא נצטרך לקבל תזכורת לאיך נראה שלטון שמאל".

ליברמן הוא איש מסוכן 

לגבי מי שגרר את כל מדינת ישראל לבחירות חוזרות, אומר השר סמוטריץ', "ליברמן הוא לא ימין. אין לו אידיאולוגיה, אין לו דרך. הוא טרפד הקמת ממשלת חלומות ונהג בחוסר אחריות בגלל שיקולים אישיים ופופוליסטיים. הוא לקח את עניין חוק הגיוס לממשלת הלכה. מה הקשר בין החוק הזה לממשלת הלכה?! זה פופוליזם שמזלזל באינטליגנציה של הציבור. יש פלח מסוים בציבור ששנאת היהדות והחרדים עושה לו את זה. אז הוא החליט לריב".

"ליברמן הוא איש מסוכן, חסר אחריות, ש־30 שנה לא הטביע שום חותם ולא יצר תהליך משמעותי במדינת ישראל. אחד היעדים של הבחירות הוא שהאיש הזה ייעלם מהנוף הפוליטי של מדינת ישראל", הוא מקווה.

על פי ההסכם שנחתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, סמוטריץ' יהיה גם חבר בישיבות קבינט ככל שתתכנס בממשלת המעבר וגם בעניין הזה, יש לא מעט אוזניים שיעדיפו לא לשמוע את דעותיו הביטחוניות באשר לטיפול בנושא עזה, "צריך לגבות מחירים יותר מכאיבים. על כל טיל שנוחת בישראל, צריך למחוק 40 רבי קומות במרכז עזה, באופן כזה שחמאס יבין שהוא משלם מחירים בלתי נסבלים, ונוציא לו את החשק לתקוף אותנו".

הרב פרץ: "אין הדתה יש החלנה"

בתוך כך, שר החינוך הנכנס הרב רפי פרץ אמר אתמול (רביעי) ל'ישראל היום', "אני אדם מאמין שחי על פי התורה. שמעתי שמדברים על הדתה. זו כמעט פיקציה, אין הדתה. אני מכבד כל אחד, אני לא מתכוון לכפות על אף אחד שום דבר, זה צריך להיות ברור. אם כבר, בחברה הישראלית יש קצת החלנה".

 

בצלאל סמוטריץ' שר התחבורה ישראל היום אביגדור ליברמן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד