ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסיקו מסקנות

הרשימה המשותפת עושה קאמבק: איימן עודה בראש

ארבע המפלגות הערביות בכנסת מתאחדות שוב | לאחר שבכנסת האחרונה והקצרה בתולדות המדינה רצו שתי רשימות נפרדות והביאו יחדיו רק 9 מנדטים, ראשי המפלגות הסיקו מהר את המסקנות ומציגים אחדות ראשונה במערכת הפוליטית 

הרשימה המשותפת עושה קאמבק: איימן עודה בראש
מרים אלסטר פלאש 90

נציגי ארבע המפלגות הערביות המיוצגות בכנסת - חד"ש, רע"ם, בל"ד ותע"ל, קיימו השבוע פגישת הכנה לבחירות הקרובות, בהשתתפות מזכ"ל חד"ש מנצור דהאמשה, מזכ"ל תע"ל אוסמה סעדי, יו"ר הוועד המרכזי של רע"ם אבראהים חג'אזי ויו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה.

כל הצדדים הביעו את מחויבותם המלאה לרשימה המשותפת, והבהירו שריצה ביחד בבחירות היא כוונתם היחידה והבלעדית. נציגי כל המפלגות גם הדגישו את הצורך הדחוף למהר בהשלמת הרכבתה מחדש של הרשימה המשותפת, כדי שנוכל לצאת בקמפיין בחירות אפקטיבי שיחזק את הייצוג הפוליטי של הציבור הערבי.

נציגי ארבע המפלגות ביטאו את הכרתם בכך שהרשימה המשותפת חיונית כיום לא פחות משהייתה כשקמה ב-2015, ובייחוד לאור הסכנות הפוליטיות והקיומיות שעמן מתמודדים הערבים בישראל.

לכך מתווספים האתגרים המידיים ברמה המדינית, ובמיוחד על רקע מאמצי ארצות הברית להוציא לפועל את 'עסקת המאה' באמצעות ההכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות אליה, ההכרה בסיפוח הגולן, מהלכי הפגיעה באונר"א וה'שיחות האזוריות' המדאיגות שנרקמות כעת – למשל בוועידה הקרובה שאמורה להתקיים במנאמה, בירת בחריין.

נציגי המפלגות דנו בדרכים לגבש את מצע הרשימה המשותפת, תכנית העבודה הפרלמנטרית והחזון האסטרטגי, כדי שלבנייתה המחודשת של הרשימה המשותפת יהיו יסודות מוצקים שיבטיחו את פיתוחה, תפקודה היעיל ומיצוי חשיבותה הלאומית, המדינית והחברתית, וכדי שיוכלו להגביר את ההשתתפות העממית והציבורית בעשייה המשותפת ולהביא לידי ביטוי ראוי את היכולות והמשאבים המגוונים שקיימים בחברה הערבית – ובהקשר זה גם הוחלט להקים צוותי עבודה וייעוץ שילוו את העבודה הפרלמנטרית, הבינלאומית והעממית של הרשימה המשותפת.

המפלגות מדגישות כי "תוצאות הבחירות האחרונות היוו מכה קשה למאמץ הפוליטי שלנו בחברה הערבית, דבר המחייב את כולנו להפקת לקחים והסקת מסקנות – ואחת המסקנות הברורות היא השיבה לרשימה המשותפת וחיזוק המחויבות אליה – לא רק בשל הצורך של המפלגות בה, אלא בהיותה הדרישה הציבורית הנרחבת והמשמעותית ביותר".

עוד הוסיפו, "בימים הקרובים נקיים סדרת פגישות כדי להמשיך ולהתקדם במשא ומתן ולהגיע להסכם סופי שיכלול את המצע המפורט, תכנית העבודה המשותפת, הרכב הרשימה ומנגנוניה הארגוניים. כולנו מסכימים על הקמת הרשימה המשותפת, ואנו מתחייבים לסיים את המלאכה בקרוב ולסכם את הפרטים למען הצלחתה", סיכמו.

הרשימה המשותפת איימן עודה בחירות 2019 מפלגות ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד