כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

רוצח קדושי טולוז חוסל • תיעד את הטבח שביצע

הימ"מ הצרפתי פרץ לדירה בה התבצר, ובמהלך חילופי האש נורה המחבל ונהרג, אך הספיק לפצוע 2 שוטרים • התובע הכללי: מצאנו בדירה הסרטות מהרציחות שביצע

כוחות המשטרה בפתח בית המחבל
כוחות המשטרה בפתח בית המחבל



יותר מ-32 שעות מאז החל המצור על ביתו של מוחמד מראח, המחבל שטבח את קדושי טולוז, נשמעו היום (ה') בצהריים שלושה פיצוצים עזים באזור הדירה.

הטלוויזיה הצרפתית דיווחה כי לבית הושלכו רימוני הלם. תנועה רבה של כוחות משטרה, צוותי כיבוי ואנשי רפואה נראתה באזור מעט אחרי 10:30 שעון מקומי (11:30 שעון ישראל), לאחר סטטוס קוו ממושך. גם בלילה נשמעו לא מעט פיצוצים ובצרפת הסבירו שהדבר נעשה כדי להשאיר את המחבל ער ועל מנת "לאלצו להסגיר את עצמו".

עורך הדין של המחבל מוחמד מראח הציע היום לרשויות בטולוז לבקר בדירה של מרשו, כדי לדבר איתו ו"להוריד אותו לקרקע". כך פרסם האתר של העיתון הצרפתי 'לה פּואה'. בקשתו של עורך הדין נדחתה על ידי רשויות הביטחון בעיר. מוקדם יותר אמר שר ההגנה הצרפתי קלוד גואן, כי לא ברור אם מראח, החשוד ברצח ארבעת היהודים ליד בית הספר 'אוצר התורה' בטולוז השבוע וברצח שלושה חיילים צרפתים, עודנו בחיים.

"מוזר שלא הייתה תנועה בדירה במהלך הלילה", אמר שר הפנים והוסיף כי הוא אינו בטוח שהמחבל עדיין חי. השר הגיע לזירה הבוקר וקיבל תדרוך מהכוחות במקום. הרשויות בצרפת ניתקו את זרם החשמל והגז לדירה, והמחבל - אם הוא בחיים - שוהה בה בחושך ובקור. השר הוסיף בראיון לתחנת הרדיו RTL כי מראח הצהיר שברצונו "למות עם חרב בידו".

"מנסים להתיש אותו",

"העדיפות הראשונה שלנו היא לתפוס אותו בחיים ולהביאו לדין, ואנחנו מקווים שהוא עדיין חי", אמר גואן. הוא ציין שאות החיים האחרון מהמחבל התקבל אמש ב-22:45 (זמן מקומי) והוסיף כי משונה העובדה שהוא לא הגיב על הפיצוצים החזקים שנשמעו במהלך הלילה והבוקר ליד ביתו. "שמענו שתי יריות, אנחנו לא יודעים מה פשרן", הודה השר. גם עיתונאים מחוץ לבית המחבל דיווחו כי שמעו יריות.

אמו של המחבל הגיעה הלילה לתחנת המשטרה בטולוז. כוחות הביטחון של צרפת כיתרו ביום רביעי לפנות בוקר את הבית שבו התבצר מראח – צרפתי בן 23 ממוצא אלג'יראי - וניהלו עמו משא ומתן ממושך. מראח סירב להיכנע, דיבר עם השוטרים מאחורי הדלת ולפי הדיווחים אף ירה בשני שוטרים והם נפגעו באורח קל. עורך דינו של מראח, כריסטיאן אטלן, ביקש מהרשויות לאפשר לו להיכנס לדירת מרשו כדי לשכנעו להיכנע ולהסגיר את עצמו - אך בקשתו נדחתה. "צריך לשאול אותם מדוע הם החליטו זאת", סיפרה פרקליטה נוספת של מראח מארי-כריסטין אטלן.

הלילה החלו כוחות הביטחון במבצע פשיטה על ביתו של מראח ולפי דיווח ברשת CNN הוא נורה בשלב הראשוני של הפשיטה. זמן קצר לפני כן נשמעו יריות ופיצוצים באזור. מוקדם יותר דווח כי שני שוטרים נפצעו בפיצוצים, שנועדו להפחיד את מראח. "אנחנו מנסים להתיש אותו ולשכנע אותו להסגיר את עצמו", אמרו הרשויות בצרפת.

כישלון הפשיטה: מראח חוסל

עם סיום הפריצה דיווחו כלי התקשורת הצרפתיים, בהודעה שקיבלה אישור ממשרד הנשיא סרקוזי, כי המחבל מוחמד מראח נמצא מת.

מדובר בכישלון משמעותי לצרפתים, בפרט לאור ההשקעה העצומה שביצעו בכדי ללכוד את מראח בחיים. לאור הוראתו הישירה של הנשיא סרקוזי שחפץ להציבו למשפט פומבי, ולאור הציפיות לחלץ ממנו מידע על שותפים וסייענים אפשריים.

על פי הדיווח של שר הפנים הצרפתי נפצעו במהלך הפריצה לבית 2 שוטרים, לדבריו, התנהל קרב בין המחבל לשוטרים ובמהלכו ניסה מראח לברוח דרך החלון כשהנשק בידיו, ואז נורה למוות על ידי כוח הפריצה.

התובע הכללי של פריז תיאר באריכות את מהלך הפריצה והחיסול, לדבריו, הכוחות סרקו את הדירה עד שאיתרו את מראח בחדר השירותים, הוא זינק לעברם והחל לירות, בחילופי אש אלו פצע את 2 השוטרים. משם ניסה להימלט דרך החלון ואז נורה בראשו. התובע הכללי ציין כי מראח גם הסריט את הרציחות שביצע וההסרטות נמצאות בידי הרשויות.
טולוז צרפת מוחמד מראח אוצר התורה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד