י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גורם משפטי בכיר

"היועמ"ש פועל לפי החוק - מתחשב בחרדים"

לאחר הסערה בעקבות החשיפה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לקיום קורסי נהיגה בהפרדה. גורם משפטי בכיר ל'בחדרי חרדים': "גישתו בסוגיות הללו היא רגישה ומדודה ונעשית מתוך כבוד לכל אורחות החיים ולציבור החרדי

"היועמ"ש פועל לפי החוק - מתחשב בחרדים"
היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90

לאחר שנחשף כי היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט מתנגד לקיום קורסי נהיגה בהפרדה למגזר החרדי, גורם משפטי בכיר מנסה להרגיע את הרוחות ומציין כי היועמ"ש פועל רבות לטובת אורח החיים החרדי.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר הבכיר כי "צריך להבין שהיועץ המשפטי מנדלבליט אינו יכול לפעול בניגוד לחוק. גישתו בסוגיות הללו היא רגישה ומדודה ונעשית מתוך כבוד לכל אורחות החיים, ולציבור החרדי, והוא מצא פתרון מאוזן וחוקי גם לסיטואציה הזו".

הגורם מציג את סעיף 3 לחוות הדעת ששוגרה היום למשרד התחבורה ובו נקבע כי "במסגרת עמדתו ציין היועץ המשפטי לממשלה כי אין בהכרעתו כדי למנוע פרקטיקות קיימות במשרד התחבורה, המאפשרות לקבוצת נרשמים שהתאגדה באופן עצמאי כקבוצה לפנות ולבקש עריכת קורס משותף עבורם".

כזכור, הסערה החלה בעקבות הפרסום בעיתון 'הארץ' לפיו היועץ המשפטי לממשלה אוסר את קיום קורסים במשרד הרישוי באופן נפרד בטענה כי מדובר ביוזמה המנוגדת לחוק האוסר אפליה בין גברים לנשים.

בחוות הדעת נכתב כי "אין באפשרותו של המשרד ליזום ולהפעיל מטעמו קורסי "נהיגה מונעת" המיועדים לגברים בלבד או לנשים בלבד", לטענתם, "נקודת המוצא להנחיה היא כי קיומם של קורסי נהיגה מונעת בהפרדה מגדרית הנו אפשרי רק בהתקיים התנאים המצטברים הקבועים לחוק איסור הפליה".

"מכיוון שמשרד התחבורה לא הציג תשתית עובדתית מספיקה התומכת בקיומו של התנאי המשפטי הראשון המצוין בחוק, לא ניתן לקיים את הקורסים האמורים בהפרדה מגדרית. זאת, אף מבלי לבחון את התקיימותם של יתר התנאים המנויים בחוק".

אביחי מנדלבליט עיתון הארץ משרד המשפטים הפרדה מגדרית נהיגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד