ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פרח הכמורה שהפך ללוחם במיסיון - נעצר • "למשטרה אין מושג במה מדובר"

לפני 20 שנה נזרק פרח כמורה מהכנסיה • 20 שנה אחרי, לאחר שגילה את היהדות והפך לראש מחלקת המיסיון בארגון 'יד לאחים', נעצר הרב בנימין קלוגר בפתח ביתו בביתר עלית בחשד לביצוע פעילות 'תג מחיר' נגד מיסיונרים • בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' טוען הרב: "המעצר הזוי"

בנימין קלוגר. צילום: בחדרי חרדים
בנימין קלוגר. צילום: בחדרי חרדים



בכדי להבין את סיפור המעצר ההזוי של בנימין קלוגר, אברך תושב ביתר עלית ופעיל מרכזי בארגון 'יד לאחים', יש לחזור 20 שנה אחורה: נער צרפתי בן 19, פרח כמורה ומיסיונר, יצא מהכנסייה בה בילה את מיטב שנות נערותו בעיניים דומעות ולב כבד.

הכומר הראשי גירש אותו ועלב בו כי "השטן אוחז בו". מאותו היום הוא נודה מהקהילה.

הנער, בנג'מין לאסאג', שהיה פגוע עד עמקי נשמתו החל לערער על יסודות הנצרות. הוא ביקש לשאול ולחקור "בעיות" אך נענה ממוריו כי הוא, ורק הוא, "הבעיה".

התוצאה הייתה מתבקשת. אנשי הכנסייה סילקו אותו מנחלתם מחשש שישפיע על נערים אחרים. הוא נזרק לעולם הגדול באמצע החיים, בלי קהילה, בלי חברה ובלי דת. לבד.

אך מה שנראה בתחילה כ"סוף העולם" התגלה כהתחלתם של חיים חדשים.

הנער התגייר ועבר ללמוד בישיבת אור גבריאל - חב"ד בישראל, ובמרוצת השנים החל לעבוד בארגון 'יד לאחים'. האברך בנימין קלוגר בן 39 חסיד חב"ד תושב ביתר-עילית הפך להיות מהפעילים המרכזיים בארגון 'יד-לאחים' הנאבק במיסיון הנוצרי ובחטיפת בנות יהודיות לכפרים ערבים.

בפתח הבית: שלושה בלשים

לפני פחות משבוע, ביום שני האחרון, כשחזר בנימין קלוגר כמידי יום מעבודה במשרדי יד לאחים בבני ברק, חיכתה לו הפתעה לא נעימה: שלושה בלשי משטרה מצוידים בצו חיפוש.

עד מהרה החלו הבלשים מחפשים בכל הבית, מבלי שידע אפילו במה הוא נחשד ואת מה הם מחפשים.

לאחר מכן הובילו אותו אחר כבוד בניידת משטרתית לתחנת משטרת מוריה בירושלים - לחקירה שהסתיימה בשעה 5:30 לפנות בוקר. בשעות הערב הוא שוחרר לביתו.

קלוגר הואשם בגרימת נזק לרכב של מסיונר, כתובות תג מחיר על 2 כנסיות בירושלים, נזק לכלי רכב בסמוך לכנסיות והטרדת מסיונרים.

בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים' הוא מספר על השתלשלות הפרשה:

חוץ מ'יד לאחים' כולם אוהבים את המיסיונרים....

"הרקע למעצר נובע קודם כל מחוסר מודעות בסיסית של המשטרה על טבעו של הארגון בו אני עובד", אומר קלוגר. "חוסר ידע מוחלט עליי, וחוסר ידע בסיסי בכתות ובמצבים הפסיכוטיים המלווים חלק מכובד מחברים בכתות. חברי כתות רבים בכלל ויהודים המשיחיים בפרט סובלים מפרנויה ונוטעים לחשוב שהם נרדפים על-ידי כוחות שטניים. באופן שיטתי ומטעמים כלכליים, מחדירים ראשי כתות לתודעתם של חסידיהם כי יד לאחים הינו ארגון טרור. בעבר אף חוברה על ידי ראש קהילה משיחית מראשון לציון, תפילה המתייגת את פעילי יד לאחים כשליחי השטן.

"בוקר אחד, מתעורר גוי משיחי המחובר לכת היהודים המשיחיים, המתעסק עם גורמים מפוקפקים כמו נרקומנים ועוד, ב"מכון גמילה" שאינו מוכר על-ידי הרשויות ופועל בשיטה עבריינית, תוך כדי מתן הטבות לפיתוי להמרת דת ומוצא את רכבו מושחת. המיסיונר משתכנע כי רק יד לאחים היה יכול לפגוע ברכב שהושחת, ומי אם לא בנימין קלוגר היה יכול לעשות את זה, שהרי הוא לא מכיר מישהו אחר בארגון - ברור גם כי מחוץ לארגון הקיצוני "יד לאחים", כולם אוהבים את המיסיונרים.

קלוגר מוסיף בחיוך: "אם כבר אני חשוד בהשחתת רכבו של משיחי המרגיש רדוף בגלל אמונתו, למה לא להלביש עליי גם את פעולות "תג מחיר" שאלמונים ביצעו במנזר היווני אורתודוקסי שבעמק המצלבה ובכנסייה הבפטיסטית שברחוב הנרקיס?

"אין ספק שאין למשטרה צל וצל צלה של עובדה הקושרת אותי למעשים אלו - לא DNA, לא תביעת אצבע או רגל, לא הקלטה של מצלמות אבטחה ולא כלום. בניגוד למיסיונרים רבים, אני לא גורם פלילי, אני אזרח שומר חוק, לא הייתי במקומות המדוברים בשעת מעשה ולא ביצעתי את אותם העבירות המיוחסות אליי. הקשר היחיד שצוות החוקרים מצא הוא היותי חבר בארגון חוקי הפועל נגד כתות המיסיון בדרכים חוקיות!.

ביררו אם אני פסיכופט

שלמה בן דרור - שייצג את הפרקליטות, הודה לעו"ד ברנס - בא כוחו של קלוגר, כי אין לו שמץ של מושג מה זה יד לאחים. "הרצון של השוטרים לתאר אותי כאנטי-נוצרי מגוחכת שבעתיים כאשר יודעים את יחסיי לנצרות הציונית, את שיתוף הפעולה שיצרתי עם ראשי הכנסיות במאבק נגד כתות, וגם את קשרי הידידות הרבים שיש לי עם נוצרים בכלל ואנשי דת נוצרים בפרט".

"במהלך החקירה ביררו החוקרים מה הניע אותי להתגייר, שמא אני פסיכופט המחזיק טינה נגד הנוצרים והפועל ממניעים של נקמה, כאשר המציאות בדיוק הפוכה: אותם גורמים כיתתיים של היהודים המשיחיים מנסים לא פעם ולא פעמיים להתנכל לי – בגלל התגיירותי - באופן אישי, דרך תלונות שווא והפצת שמועות מפוקפקות.

"בסוף שבוע שעבר זומן אף בני וולקן פעיל בכיר בארגון יד לאחים. אף הוא נחקר על המעשים בהם הואשם קלוגר, ונחשד כמי שעשה זאת יחד עימות. נחקר במשך 5 שעות, בהם נלקחו ממנו דגימות DNA, טביעת אצבעות, וכתב יד.

לדברי וולקן כל זה קרה בגלל שביום חמישי קודם לכן ביקר יחד עם קלוגר בקהילה משיחית בשכונת תלפיות בירושלים, שם עמדו בכניסה ושוחחו עם המבקרים. קלוגר סיפר להם כי המורה בקהילה למד כמורה באוניברסיטה בארצות הברית, מה שעורר את חמת מארגני האירוע.
יד לאחים תג מחיר בנימין קלוגר מסיונרים משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד