י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האמירה המקוממת שעוררה סערה

שביט: מתנצל, אבל לא ארד לרמה של ביבי

הגרבוז החדש? ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, אמר בריאיון ל'מעריב' כי מצביעי הליכוד הם "אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה והבייס הפוליטי של המפלגה הם אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא" • רה"מ בנימין נתניהו מיהר להגיב על דבריו: "קראו לנו צ'חצ'חים ועכשיו אנחנו אנשים חסרי דעת. התשובה תגיע בקלפי" • בראיון ל-103FM התנצל שביט 

שביט: מתנצל, אבל לא ארד לרמה של ביבי
שבתי שביט, ראש המוסד לשעבר צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אתמול חמישי סערה הפוליטיקה ובעקבות כך גם התקשורת, בעקבות דברים פוגעניים שאמר ראש המוסד שבתי שביט, נגד מצביעי 'הליכוד', וזכה לגינויים מכל קצוות הקשת הפוליטית כולל ראש הממשלה ויו"ר 'הליכוד'. שעות לאחר מכן, החליט שביט לענות לראש הממשלה בתוכניתה של סיון כהן ברדיו 103fm ולהתנצל על נוסח הדברים. בהמשך – רונית (המכונה בטוויטר רונית הביביסטית, בשל תמיכתה הנלהבת בנתניהו) תקפה את שבתי שביט וסירבה לקבל את התנצלותו.

שביט: "אני שמח שהדברים שאמרתי עוררו התעניינות. אני מאוד מקווה שהם יעוררו דיון רציני שלא יירד לרמת הכותרת בלבד. אני לא מתכוון להוריד את עצמי לרמה שלצערי ראש הממשלה מוריד את עצמו בתגובה האוטומטית שלו אליי".

אתה מואשם בגזענות. דבריך מתפרשים כזלזול והתנשאות.

שביט: "לא השתמשתי באף מילה שנופלת תחת ההגדרה של גזענות. אני מודה שהנוסח והסגנון של הדברים יועד לכל עם ישראל. אני דיברתי על נושא שהוא לפי דעתי חשוב מעל לכל דבר אחר היום: היחס בין מנהיגות ומוסר. צר לי לומר שמי שמסוגל לחיות תחת המשוואה הזאת ולהשלים איתה הוא חסר דעת. אם מישהו נעלב מהתנסחות הזו, אני עומד על ארבע ומתנצל. זו לא הייתה הכוונה שלי. הכוונה הייתה לעורר ויכוח על ערכים ונורמות ולא על חידודי לשון".

רונית הביביסטית מיד תעלה כאן לשידור ותאמר לך שהליכודניקים מאוד מרוצים מנתניהו, שהוא ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה כאן אי פעם. מה תענה לה?

שביט: "אנחנו חיים במדינה חופשית. אדם באמונתו יחיה. אני חי באמונתי וזכאי להביע את דעתי. אני אשמח להתעמת על דעתי ברמה אינטלקטואלית מתקבלת על הדעת. אין לי אינטרסים נלווים - אני מתעסק נטו בעניין עצמו".

אתה היית ראש המוסד, בקרוב תחגוג יום הולדת 80, אתה מבוני הארץ הזאת ואני בטוחה שמדינת ישראל יקרה ללבך. למרות זאת, אמרת בריאיון ל'מעריב' שבארץ ישראל של בצלאל סמוטריץ' אתה לא תישאר דקה.

שביט: "זו תגובה שיצאה לי מהבטן. בצלאל סמוטריץ' יעזוב את הארץ עוד לפניי. הבעיה שאנחנו מדברים עליה היא בעיה ציונית קיומית. איך עם יכול להמשיך לחיות עם תופעות מוסריות ברמת המנהיגות, שלא מתקבלות על הדעת?".

מי ראוי בעיניך להנהיג את המדינה? למי תצביע בבחירות?

שביט: "אני חושב ומאמין שכחול לבן יכולים להוות אלטרנטיבה רצינית לשלטונו של ביבי נתניהו. אני גם חושב שצריך לחוקק חוק יסוד שיגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד".

"לא מקבלת את ההתנצלות. יש אנשים שכבר עבר זמנם"

רונית: "אני לא מקבלת את ההתנצלות שלך. הבעיה היא לא בנוסח אלא בכוונה לזלזל ביותר ממיליון ו-200 אלף מצביעי ליכוד. אתה חצוף וצריך להתבייש בעצמך. בגלל שיש לי דעה שונה משלך אני חסרת דעה? בגלל שאתה מצביע לכחול לבן ואתה חושב שהם יותר מתאימים אז אני בגובה הדשא? על מי אתה מתנשא? אתה היית מאלו שהמליצו על ההתנתקות ועל הסכם אוסלו. אני חושבת שאנשים שכבר עבר זמנם צריכים לעזוב".

הוא התנצל על הסגנון.

"שלא יעשה לי טובה. אי אפשר שכל אחד יגיד מה שבא לו, ירסס טינופת ואז יתנצל על הסגנון".

מדובר בראש המוסד שעשה המון דברים אמיצים עבור מדינת ישראל. אולי יש משהו במה שהוא אומר? הוא מודאג מהשחיתות ומהמצב.

"ביבי הורשע במשהו?"

חכי, אנחנו עוד לא יודעים. אולי הוא מדבר על ההרשעה של שרה נתניהו?

"במה שרה נתניהו הואשמה? בניצול טעות של הזולת? זה ביזיון. השופט עשה טובה לפרקליטות. גם לאה רבין ונילי ברק הורשעו. הסיפור של לאה ויצחק רבין היה הרבה יותר חמור".

(עריכה: איתמר זיגלמן)

שבתי שביט התבטאות מקוממת התקפה פוליטית סערה רדיו 103 FM הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד