י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מפגש יוצא דופן

הגוי הגיע להודות לחסיד על העבודה הקשה שהוציאה אותו מהכלא

לא שגרתי: אסיר משוחרר ממוצא אפרו אמריקני חיפש במשך זמן רב את האדם שהביא לשחרורו מבית הסוהר לאחר שמאמצים שהושקעו למטה עלו בתוהו. החיפושים הובילו אותו לעסקן חסידי שהצליח להעביר חוק בארה"ב  שעניינו הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן | צפו במפגש

הגוי הגיע להודות לחסיד על העבודה הקשה שהוציאה אותו מהכלא
האסיר המשוחרר באוהל סמוך לציונו של הרבי מליובאוויטש זי"ע צילום: באדיבות המצלם

אסיר משוחרר מטנסי שבארצות הברית ממוצא אפרו אמריקני, הגיע להודות לעסקן ר' משה מורגרטן, מי שעמד מאחורי החוק לשחרור אסירים עם עבירות של צווארון לבן, לאחר שהודות לפעולותיו הוא יצא לחופשי.

הסיפור של הגוי, העונה לשם מתיו צ'ארלס, פתח את מהדורות החדשות ברחבי ארצות הברית, וקבע סדר יום בתקשורת. הלה קיבל 35 שנות מאסר לאחר שנתפס סוחר בכמויות ענקיות של חומרים ממכרים ומסוכנים, הוא השתחרר לאחר טעות של הפרקליטות והשופט בתום 21 שנים.

שנתיים אחר כך התגלה שהוא שוחרר בטעות, ובית המשפט החזיר אותו כדי לכלא לרצות את שאר העונש שהוטל עליו.

הסיפור פתח מהדורות חדשות ברחבי ארצות הברית, שם דרשו פוליטיקאים מהשופט לשחררו, אך השופט לא יכל לשחררו על אף שרצה, מאחר והאסיר היה נתון תחת החוק הקודם, השופט אמר כי "החוק לא מאפשר לו להשתחרר".

הטענה של האסיר המשוחרר היתה שהוא השתקם, ואין שום סכנה שיחזור לפשע, אך השופט הדגיש כי אין באפשרותו למלא את בקשתו, כי החוק לא השאיר פריצות.

האסיר חזר לכלא, אך לאחר מספר חודשים הוא שוחרר, הפעם באופן סופי. שחרורו הגיע לאחר שהחוק אותו דאג להעביר בעמל רב, העסקן ר' משה מורגרטן אושר, השופט קבע כי מתיו משוחרר. הוא היה האיש הראשון ששוחרר מהכלא בגלל העברת החוק.

הגוי חיפש מי האדם שעזר לו להשתחרר, והגיע לר' משה מורגרטן. בהתרגשות גדולה הוא הודה לו על שבגללו קיבל צ'אנס לחזור לחיים רגילים. מתיו הודה לעסקן ואמר לו, "אתה עשית דבר גדול, 10 שנים נלחמת על החוק ולא התייאשת, אני כל כך מודה לך". 

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', החוק החדש שעבר בסנאט האמריקני לפני חצי שנה, הביא לאנחת רווחה מסוימת בקהילות החרדיות בניו יורק. מדובר בחוק שדווח אודותיו ב'בחדרי חרדים', שעניינו הקלה בעונשם של אסירי צווארון לבן, כאשר מאות אסירים הכלואים בארה"ב בגין עבירות שעניינם הלבנת הון ו/או העלמת מס, יזכו לחנינה, כולל החרדים שבהם.

מורגרטן סיפר ל'בחדרי חרדים' על המאבק הקשה והבלתי מתפשר של איש אחד, שרתם לשם כך את האדמו"ר מסקווירא ומשם הכל היסטוריה. יצוין כי הוא עמל להעביר החוק במשך כעשור, וכאמור החוק עבר בניגוד לכל הסיכויים.

כלא ארצות הברית חסיד עסקן חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד