י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ינחת לפני שבת

הפטירה הפתאומית: לאחר שבוע ארונו של החסיד יגיע לישראל

ארונו של ר' ישראל גריזולט ז"ל מקהילת ברסלב בצפת, שנפטר באורח פתאומי ביום ראשון בנורבגיה, יגיע לפני כניסת השבת לארץ ומסע הלוויה יתקיים במוצאי שבת בצפת 

הפטירה הפתאומית: לאחר שבוע ארונו של החסיד יגיע לישראל
רבי ישראל גריזולט ז"ל צילום: צילומסך

שבוע שלם עבר מאז פטירתו של הרה"ח ר' ישראל גריזולט זצ"ל, מחסידי ברסלב בצפת, שהשיב את נשמתו בפתע פתאום בנורבגיה. ארונו יגיע לארץ לצפת ומסע הלוויה במוצאי שבת בשעה 23:00 בבית ההלוויות בצפת.

מאז נפטר בנורבגיה באופן פתאומי מדום לב, נעשו מאמצים גדולים להביא את המיטה לישראל, בפעילות מול הרשויות כדי לשחרר את הגופה ואף למנוע נתיחה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הודות לפעילותם הנמרצת מתוך מסירות נפש של יוסי גלנט, חבר מועצת העיר צפת והעסקן שמעון תפילינסקי אפשרו את שחרור מיטתו וארונו יגיע לארץ. הבוקר (שישי) המריא המטוס משדה התעופה בפרנקפורט שבגרמניה ומסע הלוויה צפוי לצאת מצפת במוצאי שבת.

בעקבות הקשיים והבירוקרטיה הקשה בנורבגיה ערכו ידידיו מגבית להטסתו לארץ לכסות את ההוצאות, כשלבסוף הצליחו להתגבר לאחר שבוע והעסקנים שיצאו למקום הצליחו להעבירו לגרמניה ומשם לישראל לקבורה בכבוד.  

כזכור, בחג השבועות האחרון עוד חגג יחד עם החסידים בקיבוץ חסידי ברסלב בציון רבי נחמן מברסלב זיע"א, באומן שבאוקראינה - לשם היה קשור בכל נימי נפשו. 

על פי הפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', משם המשיך ר' ישראל לעוד כמה יעדים; בין היתר הגיע לנורבגיה, שם נפטר באורח פתאומי לבית עולמו.

ר' ישראל זצ"ל, מחשובי חסידי ברסלב בעיר צפת, היה מהדמויות המוכרות בקהילה; הוא היה ממשכימי קום כל לילה בעריכת ה'תיקון חצות' ולימוד התורה עד אור הבוקר. היה עומד על משמרו בלילות בכולל חצות בציון רבי שמעון בר יוחאי במירון והותיר אחריו 11 ילדים.

צפת נורבגיה עסקנים הלוויה ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד