י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

משפחת הטרור • אחיו של המחבל סייע ברצח הילדים

דיווחים בצרפת: החוקרים איכנו מחשבו הנייד של האח סמוך לזירת הפיגוע בטולוז • פרקליט האם לאחר שחרורה: "עולמה חרב עליה" • וידאו: בית המחבל לאחר פשיטת המשטרה

כוחות משטרה בסמוך לבית המחבל בטולוז
כוחות משטרה בסמוך לבית המחבל בטולוז



זוליקה עזירי, אמו של המחבל מוחמד מראח, שרצח שבעה בני אדם בטולוז שבצרפת, וחוסל ביום חמישי שוחררה אמש ממעצר. עורך דינה מסר הודעה לתקשורת הצרפתית וטמר: "עולמה חרב עליה, היא הרוסה". לדבריו, "היא לא יכלה לדמיין אפילו שבנה עומד מאחורי מעשים שכאלה".

עזירי, בת ה-55, שוחררה מתחנת המשטרה בטולוז תחת מעטה חשאיות.

רשויות החוק בצרפת מוסיפות לחקור אם גורמים כלשהם סייעו לרוצח מראח להוציא לפועל את מעשי הרצח. במקביל, הולכים ונערמים החשדות נגד אבד אל-קאדר מראח, אחיו של המחבל, במסגרת החקירה האינטנסיבית שמנהלת המשטרה הצרפתית נגדו.

אחיו עדיין חשוד בסיוע בפיגוע ב'אוצר התורה', שם נרצחו יונתן, אריה וגבריאל סנדלר ומרים מונסנגו בת ה-8 ה' יקום דמם. על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים במדינה, מחשבו הנייד של האח אוכן סמוך לבית הספר ביום שבו פעל מראח.

על פי גורם משטרתי בכיר, הוא חשוד כי גנב יחד עם אחיו את האופנוע, עליו רכב הרוצח כשירה למוות בארבעת הנרצחים בפיגוע ביום שני בבוקר. החוקרים סבורים שהאח הגדול סיפק סיוע לוגיסטי לרוצח.

מקור במשטרת טולוז אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי האח חזר ואמר שהוא גאה במעשים. עם זאת, הוא הכחיש שידע על כוונות אחיו. לפי העיתון 'לה פריזיאן', עבד אל-קאדר מראח אמר כי הוא שמח שאחיו נהרג כשנשק בידו.

מוקדם יותר היום הוארכו מעצרו ומעצר בת זוגתו, והם הועברו לחקירה ביחידה ללוחמה בטרור בפריז.

בית המחבל לאחר פשיטת המשטרה:

טולוז אוצר התורה סנדלר מוחמד מראח מונסנגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד