י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מסצ'וסטס: פלסטינים התפרעו וצעקו על הח"כים • צפו

משלחת חכי"ם מישראל השתתפה בפאנל מיוחד במדינת מסצ'וסטס • במהלך הפאנל התפרעו לפתע כמה מהמשתתפים והחלו לצעוק: "פלסטין החופשית" • צפו

צילום וידאו: חברי המשלחת באדיבות ח"כ ליה שמטוב
צילום וידאו: חברי המשלחת באדיבות ח"כ ליה שמטוב

מפגינים פרו-פלסטינים ניסו להפריע שלשום (ב) לפאנל מיוחד שנערך במסצ'וסטס, אשר השתתפו בו חברי כנסת מישראל: ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), ח"כ ליה שמטוב ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), ח"כ ראלב מג'דלה (עבודה) וח"כ אילן גילאון.

הח"כים הוזמנו למקום על-ידי הקהילה היהודית בבוסטון, כחלק מפרויקט "קרן דרוקמן".

ח"כ שמטוב מספרת, כי המפגינים שישבו בין 700 האורחים, הורידו לפתע חולצות וצעקו: "פלסטין החופשית". על החולצות הכחולות שלבשו נכתב "מדינת אפרטהייד". במקום הייתה נוכחות מוגברת של שוטרים ומאבטחים, והללו השתלטו תוך דקות על המפגינים והרחיקו אותם מן האולם. לאחר שהמפגינים הורחקו נמשך הדיון ללא הפרעות.



ח"כ שמטוב לא ציפתה להתפרצות כזאת: "כעשרים מפגינים החלו לצעוק 'פלסטין חופשית' והורידו את חולצותיהם כשהוזמנו לבמה. זה היה נורא מפחיד". ח"כ שמטוב הוסיפה כי במשלחת חבר גם עמיתה הערבי מג'דלה שהיה השר הערבי הראשון. "המפגינים צריכים להתעורר. בסוריה טובחים והם שותקים. בטולוז רוצחים ילדים יהודים והם שותקים. זאת פשוט דמגוגיה זולה".

המשלחת השתתפה בהרצאות גם באוניברסיטת הארווארד. בהמשך נפגשו עם מושל מסצ'וסטס, דיוואל פטריק, גזבר מדינת מסצ'וסטס סטיב גרוסמן, הסנטורים סקוט בראון - סנטור רפובליקני ממסצ'וסטס, וצ'אק שומר, סנטור דמוקרטי מניו-יורק, נשיא אוניברסיטת ברנדייס, פרד לורנס, ראשי ארגונים יהודים, מועצת הנאמנים של אוניברסיטת ברנדייס, ראשי הקהילה היהודית בבוסטון ופילנתרופים מובילים.
ליה שמטוב אופיר אקוניס פאינה קירשנבאום ראלב מג'דלה אילן גלאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד