כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

איזיג'ט השיקה ניסוי שיאפשר לנוסעים לבחור את מקום מושבם בטיסה

השירות ינתן בתשלום של 3 ליש"ט עבור מושב רגיל ו-12 ליש"ט עבור מושבים המרווחים יותר בפתחים

איזיג'ט השיקה ניסוי שיאפשר לנוסעים לבחור את מקום מושבם בטיסה

המאבק על מושבים בחברות הטיסות המוזלות עשוי להיעלם, לאחר שאיזג'ט הכריזה כי בכוונתה לנסות לאפשר לנוסעים לבחור מקומות מראש – תמורת תשלום. איזיג'ט אמרה כי החל מהיום, תאפשר ל-40 אלף נוסעים להזמין מקומות מראש במגוון טיסות הקיץ. החברה טענה כי לא מדובר בניסיון נוסף לחלוב עוד כסף מהנוסעים, אלא בניסיון להקל את הלחץ של נוסעים שרוצים לדעת מראש את מקום מושבם.

לדברי מנכ"לית איזיג'ט, קרולין מקול, התכנית אינה צפויה להשפיע על הכנסות איזיג'ט לאף כיוון – אף שהשירות יעלה 12 ליש"ט עבור מקומות טובים בשורות הקדמיות או ליד יציאות החירום, ו-3 ליש"ט עבור בחירת כל מושב אחר. מקול אמרה כי לפי מחקר שביצעה איזיג'ט, חוסר היכולת לבחור מקומות בטיסה עולה לחברה בלקוחות שאינם מורגלים בכך. היעדר מקומות שמורים בטיסות נחשב לדרך מהירה ויעילה יותר להעלות נוסעים, מה שמוזיל עלויות עבור חברות התעופה המוזלות. אם הניסוי יראה כי הקצאת מושבים תאט את העלאת הנוסעים, איזיג'ט מתכוונת לבטל את האפשרות, שבפיתוחה הטכנולוגי השקיעה החברה 5 מיליון ליש"ט.

איזיג'ט דיווחה באחרונה כי היא צופה שהפסדיה במחצית הראשונה יהיו קטנים מהצפוי, הודות להעלאת מחירי הכבודה העודפת. החברה אמרה כי ההכנסה לכל מושב בחצי השנה שתסתיים ב-31 במארס, צפויה לצמוח ב-10%, יותר מתחזיות אנליסטים. החברה צפויה לדווח על הפסד לפני מס בסך 110-120 מיליון ליש"ט, לעומת תחזית קודמת להפסד בסך 140-160 מיליון ליש"ט, ולעומת הפסד בסך 153 מיליון ליש"ט בתקופה המקבילה בשנה שעברה. איזיג'ט, כמו חברות תעופה רבות, לרוב רושמת הפסד במחצית הראשונה של השנה.

איזיג'ט העלתה השנה את מחיר הכבודה ב-16.9% ל-4.7 ליש"ט לכרטיס. סך העמלות והתוספות שגבתה איזיג'ט עלו ב-26.7%, ל-5.88 ליש"ט לכרטיס. החברה דיווחה כי 30% ממושבי הטיסות במחצית השנייה של השנה כבר הוזמנו.
איזיג'ט מושבים טיסה ממוחשב מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד