י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
על רקע המתיחות

בפרלמנט האיראני: קריאות "מוות לאמריקה"

על רקע המתיחות הגוברת בין איראן לארה"ב: מחוקקים איראנים קראו "מוות לאמריקה" במהלך ישיבת פרלמנט שהתקיימה היום • כל הפרטים

בפרלמנט האיראני: קריאות "מוות לאמריקה"
שריפת דגלי ישראל ובריטניה באיראן צילום: מתוך הטוויטר של מארק רגב

מחוקקים איראנים קראו "מוות לאמריקה" במהלך ישיבת פרלמנט היום (ראשון), לאחר שאחד המחוקקים האשים את ארה"ב כ"טרוריסטית האמיתית בעולם". זאת על רקע המתח המתגבר עם וושינגטון בעקבות הפלתו של המל"ט אמריקני על ידי האיראנים בסוף השבוע.

כזכור, נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר ביום שישי האחרון כי הוא ביטל תקיפה צבאית כתגובה על הפלת המל"ט, מאחר והתקיפה הייתה מביאה להרג של 150 איש; טראמפ רמז כי הוא פתוח לשיחות עם טהרן.

איראן מצידה הגיבה בשבת כי היא תגיב בתקיפות על כל איום נגדה. "ארה"ב היא הטרוריסטית האמיתית בעולם על ידי הפצת כאוס במדינות, מתן נשק מתקדם לקבוצות טרור, חוסר ביטחון, ועדיין היא אומרת בואו ננהל משא ומתן", כך אמר סגן הדובר של הפרלמנט האיראני, מסעוד פזשקיאן, בשידור חי בתחנת הרדיו של המדינה.

במקביל, מחוקקים רבים בפרלמנט צעקו באותו זמן "מוות לאמריקה". הקריאות, שחוזרות על עצמן פעמים רבות מאז המהפכה האסלאמית ב-1979, שהביאה להפלת השאה שנתמך על ידי ארה"ב - הגיעו מספר שבועות לאחר שטראמפ אמר בראיון טלוויזיוני: "הם (האיראנים י.פ) לא צרחו 'מוות לאמריקה' בזמן האחרון".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במספר ציוצים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הסביר טראמפ מדוע נמנע מלתקוף את איראן.

"הנשיא אובמה עשה עסקה נואשת ונוראה עם איראן - נתן להם 150 מיליארד דולר בתוספת I.8 מיליארד דולר במזומן! איראן היתה בצרה גדולה והוא חילץ אותם. הוא נתן להם נתיב חופשי לנשק גרעיני, ומהר מאוד. במקום להגיד תודה, צעקה איראן מוות לאמריקה".

טראמפ המשיך: "סיימתי עסקה שלא אושרה אפילו על ידי הקונגרס, והטלנו סנקציות חזקות. הם אומה נחלשת הרבה יותר מאשר בתחילת הנשיאות שלי, כאשר הם גרמו לבעיות מרכזיות בכל רחבי המזרח התיכון. עכשיו הם גמורים".

הנשיא טראמפ המשיך בהסבר בדרכו הייחודית: "ביום שני הם ירו על מל"ט שטס במים הבינלאומיים, והפילו אותו, היינו דרוכים וטעונים להגיב אתמול בלילה בשלוש דרכים שונות, כאשר שאלתי כמה ימותו. "150 איש, אדוני" היתה תשובתו של אחד הגנרלים, 10 דקות לפני התקיפה עצרתי את זה, כי זה לא פרופורציונלי להגיב ככה על הפלת מטוס ללא טייס".

"אני לא ממהר, הצבא שלנו הוא מתחדש וחזק, ומוכן להתקדם, ללא ספק הטוב ביותר בעולם. סנקציות נושכות, והוספנו עוד אתמול בלילה. איראן לעולם לא יכולה להיות עם גרעיני, לא נגד ארה"ב, ולא נגד העולם".

דונאלד טראמפ איראן אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד