כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בחירות? • מילה של נתניהו מול הערכה של ריבלין

בעוד יו"ר הכנסת מציג רשימת נימוקים המוכיחה כי הבחירות לכנסת קרבות, מחליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייחס לנושא: "אני לא ממהר לשום מקום, הבחירות לא יוקדמו"

בקרוב? קלפי. צילום אילוסטרציה
בקרוב? קלפי. צילום אילוסטרציה



מאז פתיחת מושב החורף של הכנסת, אופפת תחושת בחירות את הפוליטיקה הישראלית, וכך, למרות שאיש (כולל רה"מ נתניהו) אינו יודע בבירור מתי יתקיימו, מדובר בנושא ש'כיף' לפוליטיקאים לדוש בו, משום מה.

בסוף השבוע נפתח מחדש מחול הניחושים סביב מועד הבחירות.

היה זה במפגש של יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין עם חברי ליכוד במטה המפלגה בתל-אביב ביום חמישי האחרון. ריבלין התייחס לנושא כשהוא מנתח את האפשרויות. לדבריו, יש כמה מכשולים שיעמדו בדרכו של נתניהו בתקופה הקרובה וייאלצו אותו להכריז על בחירות מוקדמות. האחד: תקציב 2013 שחייב לכלול גזירות קשות. השני, חוק טל, שכפי שהוא רואה זאת יקשה על נתניהו להביא להסכמה בנושא בין השותפות בקואליציה.

"הקואליציה הנוכחית תתקשה להגיע להסכמה על תקציב 2013. מפלגה של 27 מנדטים תתקשה להעביר תקציב שיש בו התנגשות בין צרכים חברתיים וכלכליים לבין צרכים ביטחוניים. תקציב כזה יכולה להעביר רק מפלגת שלטון שיש לה 40 מנדטים", אמר, והוסיף כי כך הדבר גם לגבי חוק טל: "הקואליציה הנוכחית תתקשה להגיע להסכמה סביב חלופה לחוק טל, וגם כדי לפתור את הסוגיה הזו, יש צורך במפלגת שלטון גדולה יותר מ-27 מנדטים".

"גורו לכם מכפייה אנטי-דתית" • יו"ר הכנסת, ראיון

גם הבחירות הצפויות לנשיאות ארה"ב, לדעתו, יכולות להיות סיבה טובה להקדמת הבחירות. "סביר להניח שהמערכת הפוליטית בישראל תשאף לקיים את הבחירות בישראל עוד לפני הבחירות בארצות הברית".

שורת המכשולים

ברקע ניצבות גם שאר המתיחויות המלוות לאחרונה את קואליציית נתניהו: חוק צוהר היוצר מתח בין יהדות התורה לש"ס ולישראל ביתנו, חוק המרפסות (הרפורמה בתכנון בניה) שנעצר בוועדת הפנים רגע לפני אישורו הסופי בשל וטו שהוטל בידי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהורה לנציגו בוועדה להצביע נגד.

גם מחאת האוהלים, שצפויה להתחדש בקיץ הקרוב, לא עושה טוב לנתניהו, בלשון המעטה כמובן. למרות שהעביר חלקים נרחבים מדו"ח טרכטנברג עדיין ראשי המחאה לא מרוצים מפעילותו למען שכבות הביניים, ולשיא הגיעה מחאתם סביב אי הכללת הקריטריון של מיצוי כושר ההשתכרות.

אלא שמי שעורר בתחילה את הספקולציות סביב הקדמת הבחירות כשהכריז, עם פתיחת מושב החורף של הכנסת, על בחירות לראשות הליכוד ואילץ בכך גם את יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, להכריז על פריימריז במפלגתה 'קדימה', הוא גם זה שמבקש לשים קץ לשמועות ולשמור, לפחות לעת עתה, על 'שקט תעשייתי'.

הבוקר (א'), בישיבת שרי הליכוד, המתקיימת לפני ישיבת הממשלה, הבהיר נתניהו לשרים כי "הבחירות לא יוקדמו, ואני לא ממהר לשום מקום".

בבחירה בין הערכותיו של יו"ר הכנסת (הערכות אליהן מצטרפים שרים בכירים רבים) לבין 'מילה' של נתניהו, לא בטוח שלמילים "לא ממהר לשום מקום" יש כיסוי של צ'ק בטוח.

נחכה ונראה.
ראובן רובי ריבלין בנימין נתניהו בחירות מושב החורף הקדמת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד