י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חדרה מצטרפת לפטור מארנונה לפרגולות

יש לכם פרגולה בבית? יש סיכוי טוב שלא תצטרכו לשלם עבורה ארנונה. ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן בחן את הצעת החוק לפטור מארנונה, וכעת תושבי העיר יוכלו לשלם פחות

חדרה מצטרפת לפטור מארנונה לפרגולות
צביקה גנדלמן עם סרוסי צילום: יח"צ

בחודש פברואר הגישו חברי סיעת "זהות יהודית" במועצת העיר חדרה, מלכיאל אלבז וגבריאל סרוסי, הצעה לסדר בוועדת הכספים שעיקרה החוק שעבר בכנסת הפוטר תושבים מתשלום ארנונה על פרגולות שיש להן גג מפלסטיק שקוף.

בחלק מהערים בישראל בחרו האם להחיל את החוק או לאו. הדבר תלוי בהתנהלות הקיימת לגבי הפרגולות ובניסוח הנושא בצו הארנונה הקיים. יתר על כן, ברשות מקומית שבה פרגולה ללא קירוי אינה מחויבת בארנונה, החוק אינו מאפשר לחייב את השטח בארנונה.

החוק, שתנאיו נכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2019, אינו כולל  פרגולות המשמשות לחנייה, לאחסנה, או לשימוש שלא ניתן לעשותו בחצר, בגג או במרפסת של בית מגורים.

החוק מדגיש כי פרגולה הפטורה מארנונה נסמכת על עמודים או באופן חלקי על לא יותר משני קירות של מבנה המגורים שאליו היא צמודה. המרווחים בין חלקיו האטומים של משטח ההצללה צריכים להתחלק באופן שווה (כ-40% ממנו). יתרה מכך, הקירוי האטום שעל הפרגולה צריך להיות עשוי מחומר פלסטי שקוף.

 בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "ההסדר המוצע נועד לשנות את המצב הקיים, שלפיו כיסוי המצללה (הפרגולה) בחומר פלסטי שקוף עשוי להפוך את שטח המצללה לשטח בר־חיוב, בדומה ליתר שטחי דירת המגורים. יובהר כי הצעת החוק אינה משנה את המצב המשפטי הנהוג ברשויות מקומיות שמטילות ארנונה בעד שטח המצללה על פי צו הארנונה שלהן".

 פרגולות וארובות - המקרה של חדרה.

 חדרה מצטרפת לפטור מארנונה לפרגולות יחד עם ערים רבות שאימצו את החוק: מודיעין, שוהם, יהוד מונסון , שלומי , מועצה אזורית דרום השרון.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן  ביקש לבחון את הנושא לעומק שכן פרשנות החוק אל מול פרשנות צו הארנונה של עיריית חדרה לא הייתה חד משמעית. המחלקה המשפטית של העירייה ביקשה חוות דעת ממשרד הפנים על מנת להביא את הפרשנות לחברי הנהלת העיר .

הנושא עלה בישיבת הנהלת העיר והוחלט להחיל את החוק לטובת התושבים.

ראש העיר ביקש מיו"ר ועדת הכספים  גבריאל סרוסי לגבש הנחיות בוועדת הכספים לגבי החוק, ואופן הפרסום לציבור. בישיבת ועדת הכספים האחרונה גובשו ההנחיות בוועדת הכספים ויו"ר הוועדה גבריאל סרוסי  ביקש  מהגזבר ומהיועצת המשפטית  לצאת בפרסום לציבור ולהיערך להחלת החוק.

 לדברי סרוסי: "אני שמח מאוד שהפטור מארנונה לתושבי חדרה יחול רטרואקטיבית מה-1 בינואר 2019. תושבים שיוכיחו כי עמדו בקריטריונים יקבלו זיכוי כספי על חיובי העבר".

בחדרה ניתן פטור מארנונה לפרגולה שאינה מקורה ופרגולה עם גג פלסטיק שקוף, שאין לה יותר משני קירות (ושאינה משמשת למגורים או למחסן וששטח המרווחים הפתוחים בגג מהווים לפחות 40%  משטח הגג).

 

פרגולה ארנונה חישוב ארנונה חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד