י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נכד ליהודי אוהד היטלר

הגזען דרס אישה למוות - כעת מבקש רחמים

חבר בארגון "העליונות הלבנה", נכד ליהודי שאהד את היטלר, דרס אשה - עכשיו הוא מבקש רחמים מהשופט • כל הפרטים

הגזען דרס אישה למוות - כעת מבקש רחמים
אדם על הכביש מול מכונית מתקרבת. אילוסטרציה צילום: unsplash

עורכי הדין של ג'יימס אלכס פילדס ג'וניור, בן 22, שהיה חבר בארגון "העליונות הלבנה" הגזענית, מבקשים 'רחמים' על הצעיר שדרס עם מכוניתו קבוצת מפגינים שהפגינו נגד גזענות בשארלטסוויל, וירג'יניה ב-12 באוגוסט 2017, מה שהביא להרג אישה אחת ופצע עשרות.

ביום שישי האחרון ביקשו עורכי דינו מהשופט בדיון לגבי השנים אותם ירצה בכלא. עורכי הדין אמרו לשופט כי 'הצעיר עבר כמה דברים בחייו, ו"לא יהיה נכון להשאירו בכלא כל חייו", כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

עורכי הדין טענו שהיסטוריה שלו היא עם מחלת נפש וכי הייתה לו ילדות טראומטית מאד; הוא גדל על ידי אם חד-הורית במצב בריאותי קשה; ולדברי עורכי דינו, ילדותו נפגעה בידיעה שסבו היהודי רצח את סבתו היהודיה - לפני ששם קץ לחייו.

פילדס, הודה באשמה בפשעי שנאה פדרליים בחודש מרץ האחרון. הוא יכנס לכלא ב-28 ביוני הקרוב; כמות הזמן שירצה עדיין לא נקבע סופית - אך הכיוון נראה מאסר עולם.

כזכור בזמן ההפגנה נגד הגזענות ונגד תנועות נאציות ופאשיסטיות שונות, הגיעו חברי התנועות הללו למקום ההפגנה, הם קראו סיסמאות גזעניות ואנטישמיות, נשאו רובים חצי אוטומטיים, סמלים נאציים, ודגלי קרב של הקונפדרציה - איחוד מדינות הדרום שתמכו בעבדות.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, התביעה דרשה שנות מאסר רבות, בשל התנהגות גזענית ואנטישמית שתועדה על ידי פילדס עצמו, וכללה תמונתו של היטלר על השולחן בחדרו בביתו.

התביעה גם ציטטה שיחת טלפון מהכלא, שבה פילדס השמיע הערות מזלזלות על אמו של הצעירה אותה דרס - דבר שבוודאי לא הוסיף לו נקודות זכות אצל השופט.

דריסה גזענות שופט היטלר הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד