י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהומה על מאומה

השלט והתמרור שהקפיצו את עופר ברקוביץ'

השם בוודאי מוכר לכם ממערכת הבחירות הסוערת שהתנהלה לפני כחצי שנה בבירתנו הנצחית. היום הוא התעורר לצייץ נגד תמרור ושלט האוסרים כניסה לרחוב בשכונת פסגת זאב בשבתות וחגים וטען כי "ליאון מחזיר את ירושלים אחורה, מחזיר את סכסוכי השבת", אולם מסתבר כי מדובר בהצבת התמרור במיקום שגוי

השלט והתמרור שהקפיצו את עופר ברקוביץ'
פלאש90

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ' תקף היום (ראשון) בחשבון הטוויטר שלו את ראש העיר משה ליאון בעקבות שלט שנתלה על תמרור שעניינו איסור על מעבר כלי רכב בשבתות וחגים.

"שלט חדש הוצב בפסגת זאב, שכונה ציונית, אוסר על מעבר בשבת", כתב ברקוביץ' והוסיף, "במחשכים ללא נהלים. שנים שלא סגרו רחוב בעיר, כדי לנהל חיים משותפים עבור כלל הקהילות. ליאון מחזיר את ירושלים אחורה, מחזיר את סכסוכי השבת. לא זו הדרך לנהל את ירושלים ברגישות. נפעל לשינוי ההחלטה. ירושלים חייבת להישאר של כולם".

העיתונאי שלומי הלר מהעיתון הירושלמי 'כל העיר' - רמז לברקוביץ' כי ההחלטה על הצבת השלט והתמרור התקבלה עוד בימיו של ניר ברקת, אולם ברקוביץ' השיב, "אני לא מכיר החלטה כזו מהקדנציה הקודמת. לא מכיר גם שהדבר הובא לדיון. בכל מקרה המימוש כנראה טרי לפי תושבי השכונה. האחריות על ליאון".התמרור המדובר. מתוך הטוויטר של ברקוביץ'

האנליסט נחמיה גרשוני-איילהו הגיב גם הוא לברקוביץ', "בחיאת עופר אתה לא בכיוון. התמרור מוצב על התפר בין נווה יעקב לפסגת זאב, לכיוון נווה יעקב, בכניסה לדרך אברהם רביץ שהוא רחוב חרדי באזור החרדי של נווה יעקב. יש שם בתי כנסת על הכביש. לא מזיק לדייק בעובדות".

וגם לו השיב יו"ר האופוזיציה ברקוביץ' וטען כי "אלי פנו תושבים מפסגת זאב שמשתמשים בכביש. אם יש הצדקה, ואני לא רואה כרגע אחת כזו, הדבר צריך להיות מובא לדיון מסודר לשמיעת כל הצדדים, ולא לייצר מחטפים כאלו שמעיבים על החיים ביחד חילונים דתיים וחרדים".

גרשוני המשיך וכתב, "אני אעריך בזהירות שאף חילוני לא משתמש בכביש הזה בשבת אלא אם הוא רוצה מקום חניה - כי למטה זה רחוב חרדי לגמרי שמוצף בחניות פנויות, ולמעלה אין מקום לחנות אופנוע. מה שכתבת, בכל מקרה, היה שגוי לגמרי".

כך במשך השעות האחרונות עומת ברקוביץ' מול העובדות שמדובר באישור מימיו של ראש העיר הקודם ניר ברקת וגם שמדובר ברחוב חרדי, אולם יו"ר האופוזיציה נשאר בשלו וצייץ, "אני מסורתי ומכבד את השבת ואוהב אותה. עדיין צריך לנהל ברגישות את העיר. אמשיך לפעול למען כלל הקהילות בעיר וגם הקהילה החרדית".

ובסופו של דבר מסתבר בכלל שמדובר בהצבה במקום שגוי. מעיריית ירושלים נמסר לאתר 'mynet ירושלים' כי "מדובר בתמרור ישן, שנפל והוחזר למקום שגוי. כמובן שהוא יועתק למקום הנכון" כשהם מוסיפים ומבקשים, "לא למהר להסיק מסקנות וליצור מתחים מיותרים בין חלקי הציבור, לפני שבודקים לעומק את הנתונים".

עופר ברקוביץ תמרור נסיעה בשבת עיריית ירושלים משה ליאון פסגת זאב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד