י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"פגיעה בערכים"

חיילים מתלוננים: כך צה"ל פוגע בערכי השבת

מנהלת חרדים בצה"ל מארגנת לחיילים החרדים 'יום הפוגה', אלא שהמיקום בו בחרו לקיים את האטרקציה - מעורר זעם בקרב חובשי כיפה שעוטים מדים ירוקים • חייל חרדי ל'בחדרי': "היום כיף שיערך במקום שמחלל שבת בגלוי"

חיילים מתלוננים: כך צה"ל פוגע בערכי השבת
חייל. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לפני כשנה נפתחה "מנהלת חרדים בצה"ל", שמטרתה לכלול נושא גיוס וליווי חרדים בצה"ל, מענה לצרכי החייל החרדי ועוד. בין יעדי המנהלת צויין כי היא "תהווה מוקד חינוכי ורוחני עבור החייל החרדי ומפקדיו בצה"ל". אולם כפי שעולה מהכתבה הבאה, לא תמיד זה קורה.

במנהלת החרדים הצבאית (מח"ץ) של צה"ל בראשות סגן-אלוף תלם חזן, מארגנים "יום הפוגה לחייל החרדי" ביום חמישי השבוע, דבר חיובי - אולם המיקום, הוא שמפריע לחיילים שומרי התורה והמצוות שפנו ל'בחדרי חרדים' בתלונות, על כך שהאירוע יתקיים בפארק המים "ימית 2000", שמחלל שבת בפרהסיה.

"בעוד שחברת פינציה מאויימת בחרם על ידי נתח גדול במגזר החרדי בעקבות חילול שבת במפעל, מחץ פוגעת בערכי השבת ומקיימת לנו יום כיף, במקום שהוא מחלל שבת", אומר ל'בחדרי חרדים' אחד החיילים שהוא וחבריו צפויים להשתתף בפעילות.

לעומת זאת, גורם צבאי המעורב בפרטי המקרה אמר ל'בחדרי' "צר לנו שגורמים עויינים שעינם צרה בפועלה הברוך של מנהלת החרדים, מחפשים את מנהלת החרדים מתחת לשטיח". לדבריו, "לא ראינו שום התלהמות על כך שדגל התורה בביתר הוציאו אלפי בני ישיבות לחמת גדר-מקום המחלל שבת, או על קעמפים ומחנות המוציאים את התלמידים למקומות המחללים שבת ולעיתים רבות אף אינם מגדריים. מנהלת החרדים הצבאית תמשיך לעשות ככל שבידיה על מנת לספק לחייל החרדי את כל צרכיו" אמר ל'בחדרי'.

מנהלת החרדים, התחייבה לחיילים שיאפשרו לקיים אורח חיים לפי אמונתם ואורח חייהם החרדי תוך כדי השירות, כפי שניתן לראות במסמך המצורף בסעיפי יעוד המנהלת שזו "תהווה מוקד חינוכי ורוחני עבור החייל החרדי", דבר שאינו מתכתב ומתחבר לאירוע שאמור להתקיים בסוף השבוע.

"כשהתגייסתי לצבא, הבטיחו לי שכל צרכי מבחינה דתית וערכית מסודרים, אך בסופו של דבר אני רואה שהדבר אינו כך. צה"ל מנסה לייפות את היום כיף שיערך במקום שמחלל שבת בגלוי עם שיעורי תורה וכו' אך בפועל מדובר בדבר שפוגע בערכים שלי", אמר ל'בחדרי' חייל נוסף חייל שאמור להשתתף בפעילות.

מדובר צה"ל במענה ל'בחדרי חרדים' כי "יום ההפוגה לחייל החרדי בפארק ימית 2000 מתקיים מזה מספר שנים כחלק מן המענה אשר צה"ל מספק לחיילים החרדים. היום מתקיים בהתאם לאורח החיים המקובל בחברה החרדית ובהתאם למדיניות לה זכאים החיילים החרדים בצה"ל. מתחם הפארק במהלך היום הינו מגדרי, בנוסף חנויות הפארק הפתוחות בשבת נסגרות במהלך היום והחיילים מקבלים ארוחות בכשרות מהדרין מטעם צה"ל".

עוד נמסר, כי "במידה וישנם חיילים אשר לא מעוניינים לקחת חלק בפעילות המתקיימת בפארק, יתקיים עבורם לו"ז מקביל במהלך היום עם תכנים תורניים אשר יועברו ע"י הרבנים. חיילים אשר לא מעוניינים להגיע ליום זה כלל מטעמים אישיים, יוכלו לבקש שיחרור דרך מפקדיהם".

חרדים בצה''ל גיוס חרדים יום כיף חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד