י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ידיד גדול של העם היהודי

צפו: הנגיד הבריטי אירח את השגריר הבריטי

במעונו של הרב יצחק שפירא בירושלים, התכנסו אנשי התקשורת החרדית במפגש ראשון עם השגריר הנכנס של בריטניה מר גיל ויגן • 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותמונות מהמפגש 

צפו: הנגיד הבריטי אירח את השגריר הבריטי
מפגש השגריר הבריטי אצל הרב יצחק שפירא צילום: יעקב נחומי

מפגש מיוחד נערך הערב (ראשון) במעונו של הנגיד הבריטי הרה"ח רבי יצחק שפירא ברחוב הארגמן בירושלים, שם התארח השגריר הנכנס של אנגליה בארץ מר ניל ויגן, שהגיע למפגש היכרות עם אנשי התקשורת החרדית. 

במפגש נכחו עיתונאים וסופרים מכלל התקשורת החרדית בישראל, ובמהלך האירוע הכירו את השגריר החדש עם כניסתו לתפקיד בחודש האחרון. 

הרב יצחק שפירא, שלו מסורת באירוח שגרירים במעונו המיתולוגי ברחוב שטריקר בתל אביב, בחר הפעם לקיים את המפגש בביתו החדש - ברחוב הארגמן בירושלים.

במהלך המפגש סיפר הרב שפירא על קורות חייו של השגריר הנכנס, שכבר עבד בעבר בשגרירות בריטניה בישראל  ואין זה עבורו המפגש הראשון עם מדינת ישראל ואזרחיה.

המארח הרבה לספר בשבחו של השגריר וכינה אותו כידיד גדול של העם היהודי וכמי שנכון לעמוד לעזרתו בכל עת. השגריר מצדו סיפר של הקשר שלו עם העם היהודי ועל הפוליטיקה והתרבות אותה הוא פגש כשהגיע ארצה בעבר, ומאז טעמה לא סר ממנו.

כמו"כ התפעל השגריר מהחדשנות הישראלית ומהקידמה האדירה בכל תחומי הטכנולוגיה וההיי טק. "בעבר כשדיברו על ישראל התכוונו בעיקר לקונפליקט מול הפלסטינים, היום מדברים על ישראל בהיבט חיובי של חדשנות וקפיצת מדרגה טכנולוגית".

העיתונאים ואנשי התקשורת הציגו את עצמם לשגריר שהתעניין מאוד בתחומי הסיקור של כל אחד ובפן הייחודי של העיתונאי החרדי. העיתונאי אריה ארליך סיפר לשגריר על הדמיון בין היחס של העם הבריטי לבית המלוכה והיחס של החסידים לחצרות האדמו"רים מתוך כבוד והערכה רבה למסורת ולשושלת המפוארת. העיתונאי יצחק פלדמן סיפר על הקשר המיוחד בין העם היהודי לעם הבריטי, קשר שידע עליות ומורדות, ועד היום הוא נתון בידינו כחומר ביד היוצר, ובכוח השגריר הנכנס וקשריו עם העם בישראל לחולל פלאות ביחסים בין העמים.  כתב 'בחדרי חרדים' סיפר על תחום סיקור חצרות הרבנים והאדמו"רים ועל הזיקה בתחומים אלו בין הקהילות היהודיות בישראל למקבילות שלהן בלונדון.

הצלם יעקב נחומי תיעד ומגיש גלריה

שגריר בריטניה הרב יצחק שפירא מפגש שגרירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד