י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות המתיחות

כך מתכוונים בארה"ב להרתיע את האיראנים

בצבא ארה"ב לא מבזבזים זמן ולא ממתינים להפתעה הבאה מצד האיראנים, ומתכוונים להיות אלה שיפתיעו וגם ירתיעו את האויבים מפני גלישה לעימות חזיתי 

כך מתכוונים בארה"ב להרתיע את האיראנים
מטוסים של חיל האוויר האמריקני צילום: unsplash

אנשי מודיעין וקציני צבא אמריקאיים עובדים על תוכניות חשאיות נוספות נגד התוקפנות האיראנית במפרץ הפרסי, כך לפי גורמים בממשל האמריקני, חלק מהקצינים הם כאלה שפרשו משירות צבאי, כשהמטרה היא לפתח מבצעים שדומים למתקפות הסייבר נגד איראן שהיו ביום חמישי האחרון, בכדי לסייע להרתיע את טהרן מבלי להגביר את המתחים למלחמה קונבנציונלית מלאה. כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

כזכור, ארצות הברית האשימה את טהרן על תקיפות מיכלי נפט במזרח התיכון, האשמה שהוכחשה על ידי איראן, אך איראן היא זאת העומדת מאחורי התקיפה של מיכליות הנפט, כי לא סביר שזה הגיע מ'הנורבגים'.

האמריקנים מנסים להשבית את המחשבים שבהם השתמשו אנשי המודיעין האיראני, וכדי להשבית את המחשבים ששולטים על משגרי הטילים האיראניים, מהם חוששים האמריקאים.

על רקע המתיחות במפרץ הפרסי עם מיכליות הנפט, מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר אתמול (ראשון) כי איראן רוצה לזרוע "דיס אינפורמציה" לגבי המל"ט האמריקאי שהופל על ידי האיראנים ביום חמישי האחרון.

פקידים איראניים רשמיים הסבירו כי הפלת המל"ט היתה בשל חדירתו אל מעל המים הטריטוריאליים האיראנים, ארצות הברית הכחישה את הטענה.

מזכיר המדינה האמריקני אמר לעיתונאים אתמול, כי כל הדיווחים האיראנים שקריים, וכי עדיף לא להקשיב להם, וכי האיראנים מנסים "למכור לעולם את מה שהם רוצים".

מייק פומפאו הבטיח סנקציות חזקות יותר על המדינה האיסלאמית, ואמר כי "עוד סנקציות משמעותיות יפורסמו היום". הוא סירב לפרט אלו סנקציות, אולם ציין כי 80% מאזרחי איראן סובלים מהן.

"אנחנו הולכים לקחת להם את המשאבים שהם צריכים כדי לבנות נשק גרעיני, ובכך לשמור על האינטרסים האמריקאים, ועל אזרחים אמריקאים שיהיו בטוחים בכל רחבי העולם", כך שר החוץ.

איראן ארצות הברית מזל''ט מתיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד