י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מתן סיוע למושחת"

המתמודד שסגר עם ברק ומכבסת השמות

אהוד ברק מנסה לשוב לפוליטיקה וממשיך לגבש את רשימתו, אך בינתיים משגר תגובות עוקצניות לתוכניותיו שנחשפות אט אט בכלי התקשורת | מי שכבר סגר איתו על ריצה משותפת הוא סגן הרמטכ"ל עד לא מזמן | הערכה: לבני צפויה לסרב לו | ברק תוקף את נתניהו על רקע הדיווח על יוזמת ביטול הבחירות

המתמודד שסגר עם ברק ומכבסת השמות
אהוד ברק צילום: פלאש 90

חושש שיצטרך להקפיא את המפלגה? לאחר הדיווח אמש (ראשון) ב'חדשות 12', על יוזמה שמתגבשת בקרב גורמים בשתי המפלגות הגדולות לבטל את הבחירות ולנסות להקים ממשלת אחדות, הגיב ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כי "הקומבינה עליה דיווח הערב עמית סגל מוציאה שם טוב 'לתרגיל המסריח'. לנתניהו אין סמכות מוסרית למשול. המנדט צריך לחזור לנשיא או לציבור. הניסיון לגונן על נתניהו באמצעות ביטול הבחירות הוא מתן סיוע למושחת לחמוק מאימת הדין והבוחר".

דבריו של ברק באים ברקע הדיווחים בימים האחרונים על כך שהוא מנהל מגעים להקמת גוף פוליטי חדש שיתמודד בבחירות לכנסת ויגדיל לדעתו את גוש השמאל על פני גוש הימין. 

על פי הדיווח אמש ב'חדשות 12', ברק ממשיך להיפגש עם דמויות בכירות המזוהות עם השמאל שיצטרפו למפלגתו החדשה והראשון שכבר סגר איתו, הוא סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן.גולן כסגן הרמטכ"ל. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כעת בשלב הבא, השניים שכבר סגורים על ריצה יחדיו, פונים גם לח"כים לשעבר ממפלגת 'העבודה' כדי שיצטרפו אליהם. על פי הדיווח של יואב קרקובסקי ב'כאן11', נעשתה פנייה מצידם, לח"כ לשעבר איילת נחמיאס ורבין. כמו כן, השר לשעבר משה שחל משמש גשר בין אהוד ברק למתמודד על ראשות מפלגת  'העבודה' ח"כ עמיר פרץ במטרה לבדוק אופציה של ריצה משותפת של 'העבודה' יחד עם רשימתו של ברק.

בינתיים, ההערכה היא כי יו"ר 'התנועה' ציפי לבני שפרשה מהחיים הפוליטיים, לא מתכוונת להצטרף אליו, כך על פי דיווח של כתב 'ידיעות אחרונות' יובל קרני בטוויטר וזאת מהסיבה, כי לבני דגלה תמיד באיחודים ולא בפיצולים ולדעתה הקמת מפלגה שכזו תפגע בגוש המרכז-שמאל.

מטעמו של אהוד ברק נמסר בתגובה לפרסומים כי "ביצה שטרם נולדה לא מחייבת לתת שם לאפרוח. אנו נפגשים עם אנשים טובים מכל החברה הישראלית, כשיהיה מה להודיע - נודיע".

הדיווח של סגל על יוזמה לביטול הבחירות

גורמים בשתי המפלגות הגדולות בודקים, ביחד ולחוד, את האפשרות לבטל את החוק לפיזור הכנסת, ולהמשיך בכנסת הנוכחית בלי צורך ללכת שוב לקלפי בי"ז באלול תשע"ט, כך דיווח הפרשן הפוליטי עמית סגל ב'חדשות 12'.

לדבריו, אם 80 חברי כנסת יצביעו בעד ביטול פיזור הכנסת, אז החוק שעבר לפני שלושה שבועות מתבטל ואיתו מערכת הבחירות כולה.

ברור שהשלב השני בתכנית כזו הוא ממשלת אחדות עם 'כחול לבן', כך מדווח סגל, כשגישושים ברוח זו כזכור כבר היו ביום פיזור הכנסת. אז יאיר לפיד שלל על הסף אבל רוב צמרת 'כחול לבן' דווקא הייתה - ועודנה מוכנה לשקול שותפות עם נתניהו בנסיבות מסוימות. עם זאת עדיין אין 80 תומכים למהלך.

נזכיר, 'הליכוד' ו'כחול לבן' וכן 'כולנו' של משה כחלון שהצטרף לליכוד, מונים יחדיו 74 ח"כים,ועל כן יש צורך לגרד עוד שישה לפחות ממפלגות אחרות שיתמכו במהלך שכזה.

הבעיה העיקרית, שאין היתכנות כזאת בחוק הבחירות. כלומר, שום התייחסות באשר לאופציה שכזו.

יש מי שמנסה לקדם את המהלך במלוא המרץ. מדובר בחגית מיכל רוזנבוים, שהייתה מועמדת מטעם 'הליכוד' לתפקיד מבקר המדינה, שמסתובבת בין מפלגות 'הליכוד', 'כחול לבן' ו'העבודה' עם פארשמות משלה, לפיה גם 61 חברי כנסת מספיקים כדי למנוע בחירות.

סגל ציין בדיווח כי גם בנימין נתניהו וגם בני גנץ אינם מעורבים במגעים וכי לא ברור מה הסיכויים של היוזמה להבשיל, אבל מהעובדה שכבר שבועיים בשתי המפלגות הגדולות דמויות דומיננטיות עוסקות בה, אפשר להבין עד כמה הם מבינים שיש להם הרבה מה להפסיד בבחירות האלה.

מבחינת המפלגות החרדיות ואולי גם איחוד מפלגות הימין, זו תהיה מכה קשה. שכן במידה והתרחיש הזה יתממש, הרי שהחרדים יחוו שוב בגידה מנתניהו שיעדיף את לפיד וגנץ על פניהם ויותיר אותם באופוזיציה.

מ'כחול לבן' נמסר בתגובה לפרסום: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות - נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".

יאיר לפיד הוסיף בציוץ בטוויטר וכתב, ‏ההסבר היחיד לניסיון הפתטי של ביבי למנוע את הבחירות ברגע האחרון - הוא מבין שהוא הולך להפסיד.

עמית סגל אהוד ברק מפלגה חדשה בחירות לכנסת בחירות 2019 יאיר גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד