כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בעלי בית האבות: "הייתי במקום, לא הייתה רשלנות"

אפרים פולק, אחד הבעלים של בית האבות 'גינת הזהב' בבני ברק שנשרף, הגיב היום להאשמות נגדו בערוץ 2 • לדבריו, הוא היה במקום בזמן השריפה ואף נכווה בעצמו

אפרים פולק. צילום: ערוץ 2
אפרים פולק. צילום: ערוץ 2

שלושת החשודים ברשלנות ובזיוף מסמך בפרשת השריפה בבית האבות 'גינת הזהב' שבבני ברק, שוחררו היום ממעצר בית.

כזכור, השריפה פרצהה לפני כשבוע בבית האבות הממוקם ברחוב השלושה בעיר. במהלך החקירה מצאו במערך כיבוי האש כשלים חמורים במקום, בנוסף האשימו כוחות ההצלה את צוות המקום שלא נכח בבית האבות בשעת השריפה בכדי לעזור ולסייע בפינוי הקשישים שנפצעו, חלקם באורח קשה.

מפקדי הכבאות בבני ברק חשפו בכלי התקשורת גם שמסמך האישור שהציגו בעלי בית האבות זויף, הכבאים הבהירו כי תלונה בנושא זה הוגשה למשטרה. עוד אמרו, כי שבוע לפני השריפה ביקרו במקום וערכו בדיקה, שבסופה התגלתה סדרת כשלים חמורים.

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות התלונה ואף ביצעה מעצרים.

היום (ב) לראשונה מאז ביצוע המעצרים, הגיב אפרים פולק, אחד מבעלי בית האבות, בשיחה עם ערוץ 2 לטענות המפונות נגדו: "אני יודע שלא הייתה רשלנות, היו שם אנשים, ואני גם הייתי, וכל היד שלי שרופה", אמר פולק. "אני הייתי אישית שמה, הלכתי להביא את הקיגל מהמטבח, אני מריח ריח עשן, עליתי מיד למעלה ראיתי את זה, סגרתי את הספרינקלרים אצלי ונגמר הסרט".

פולק טען גם כי צוות הכיבוי הוציא אותו מהמקום: "אני הייתי שם כשמכבי האש הגיעו. הם הוציאו אותי. אמרתי להם: מה אתם מוציאים אותי? תנו לי להיות פה". באשר להיתרים שיש בידו כמנהל בית האבות אמר: "לי יש את כל ההיתרים מכל הגופים, אם זה ספרינקלרים, אם זה חשמל, אם זה גלאי עשן, אם זה מטפים. יש אישורים מכולם שהכל תקין.

"הספרינקלר עבד, שפך עליי כמות אדירה של מים, אני סגרתי את השיבר".

על הטענות שאישורי הכיבוי זויפו, טען פולק כי הוא נפל לידיו של מאכר: "המשטרה חוקרת את הרשיון המסוים, מי הוציא אותו. לי יש את כל האישורים שצריך. יש שם של אנשים, הכל נתתי, הכל יודעים".

כעת ממתינה המשטרה לדו"ח כיבוי האש בכדי להכריע האם להגיש כתב אישום נגד החשודים.
גינת הזהב שריפה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד