י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ממצאי החקירה • קצר חשמלי הצית את הדירה

בבית של בני משפחת שאער ברחובות נותרו רק הבובות כעדות אילמת לטרגדיה הנוראה • צוות חוקרי שריפות הגיע הבוקר לזירת האסון - וגילה: קצר חשמלי גרם לשריפה

הבית השרוף
הבית השרוף



בוקר עצוב ברחוב נג'ארה ברחובות: כל שנותר מהשריפה הקטלנית אמש, שגבתה את חייהם של גיא שאער וחמשת ילדיו - איתמר, שירה, אמיתי, אביתר ואליאב - היא הדירה שנשרפה. בובות הילדים נותרו על רצפת החדר השרוף, ובחדר הכניסה ניצבות המיטות בהן שכבו הילדים שנספו.

מביקור בדירה הקטנה ניתן להבין כי למי שהיה בתוכה היה קשה מאוד להתמודד עם השריפה הקשה ולכבותה.

טרגדיה ברחובות • סיקור נרחב:
המשפחה החרדית נמחקה: אב וחמשת ילדיו נספו
"אותם הקב"ה לקח, אבל מה איתנו?" • הגר"ש קוק דומע
דמעות המתנדבים • "חזרתי הביתה ונישקתי הילדים"
לילה בזירה המדממת • האם זעקה:"כל הילדים שלי בתוך הדירה, הם נשרפים" • צפו

מבדיקה שערך צוות החקירה של המשטרה ושירותי הכבאות עולה כי השריפה פרצה בשל כשל חשמלי טכני, וכי מכשיר חשמלי שהיה מחובר לחשמל לטעינה הוא שגרם ככל הנראה לקצר. המכשיר היה מחובר בצידו האחד לשקע, בעוד שהסוללה הנטענת הונחה על מזרונו של אחד הילדים בבית ונראה כי ניצוץ חשמלי הביא לדליקה.

מפקד המחוז, ניצב בנצי סאו, התייחס לשריפה במהלך כנס סיכום שנת עבודה של המחוז שנערך היום ואמר: "מחקירה ראשונית אנחנו מבינים שככל הנראה מדובר במכשיר שהיה בהטענה, ייתכן שטלפון סלולארי. החקירה קבעה באופן חד משמעי שאין חשד לפלילים באירוע. מדובר בטרגדיה".

עוד עלה בחקירה, כי אב המשפחה שהיה מחוץ לבית כשהבחין בשריפה, פרץ לתוך הבית, ופתח את החלונות כדי לאוורר את החדר, מה שגרם להתפשטות האש שבאה במגע עם החמצן שנכנס מבחוץ.

החקירה מתמקדת כעת בבדיקת רשלנות אפשרית מצד גורמים ברשויות.

בשירותי הכבאות סיפרו עוד כי בחדר היו חוטי חשמל גלויים ושקעים מאולתרים. בדירה עצמה היו פזורים מזרונים ושמיכות רבות שהתלקחו במהירות. בשירותי כיבוי האש הוחלט להוציא את החקירה מידי התחנה המקומית ולהעמיד בראשה את יעקב שני, מפקד תחנת ראשון לציון, כדי להגיע לממצאים אובייקטיבים.

דובר שירותי הכבאות ברחובות, רשף גמליאל פדידה, סיפר הבוקר כי בין היתר נבדק חשד גם לרשלנות. "במקרים שכאלה אנו בודקים בין היתר, כיצד בוצעו חיווטי החשמל בדירה האם הדברים נעשו על פי התקן. האם היתה מעורבות של גופי חימום למיניהם. כל כיווני החקירה נבדקים בשלב הזה".

מחקירה ראשונית עולה, כי המבנה שנשרף הוא מבנה לבנים קטן מאוד עם גג מאסבסט. גורמים בשירותי הכבאות הסבירו שהסיבה למהירות הגדולה בה התפשטה האש, היא ככל הנראה העובדה שמדובר במבנה קטן וצפוף עם תכולה רבה. קביעה זו תואמת גם את עדויות השכנים לפיהן האש התפשטה מאוד מהר.

עם היוודע דבר האסון אמש, זרמו שכנים וחברים רבים לבית הסבא והסבתא של המשפחה, הסמוך לדירה בה התחוללה השריפה הקטלנית. "איזה אסון, איזה אסון, רק היום הסבא והסבתא קמו משבעה לאחר שאיבדו בן, אחיה של אם המשפחה, כתוצאה ממחלה קשה", סיפר בזעקות שבר משה תם, יו"ר ועד שכונת נג'ארה. "הם עוד לא התאוששו מהאסון והאבל, ושישה בני משפחה נהרגו".

גם הבוקר פקדו את הבית עשרות שכנים, מתקשים לעכל את האסון. הלווייתם של ששת בני המשפחה תיערך היום בשעה 15:00 ברחובות.

עדכון: 16:10

רחובות שאער שריפה טרגדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד