י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אימה במוסד הירושלמי

פרסום ראשון: עובד ניקיון תקף שתי תלמידות חרדיות בבית הספר

סביבה לא בטוחה: שתי תלמידות בבית ספר חרדי בירושלים התלוננו כי ספגו תקיפה אלימה בידי עובד ניקיון במתחם מוסד הלימודים. הורי הילדות הגישו תלונה במשטרה וזועמים על הניסיון בעיריית י-ם לטעון כי מנהלת ביה"ס ניסתה למנוע זאת • פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים'

פרסום ראשון: עובד ניקיון תקף שתי תלמידות חרדיות בבית הספר
ילדה בדרך לבית הספר צילום: דוד כהן, פלאש 90

על רקע התקיפה החמורה שחוותה ילדה חרדית בת 7 המתגוררת בעיר בהרי בנימין, בה הוגש כתב אישום חמור נגד עובד ניקיון ערבי, אשר במסגרתה התלונה הוגשה למשטרה רק כחודשיים לאחר המקרה, אתמול התקבלה במשטרה תלונה על תקיפה מזעזעת של ילדות מכיתה א', שעות לאחר התרחשות המקרה.

ילדה חרדית תושבת שכונת רמת שלמה בירושלים, שבה אתמול (ראשון) לביתה וסיפרה להוריה כי עובד הניקיון בבית הספר, תקף אותה ואת חברתה באלימות בעת שהן הגיעו לשתות מים קרים במסדרון בית הספר. גורם בבית הספר מסר כי בעקבות החשד, העובד הושעה מעבודתו.

"היום זו תקיפה אלימה, מחר זה עלול להיות תקיפה חמורה יותר", אמר אמש (ראשון) ל'בחדרי חרדים' קרוב משפחה של אחת הילדות שנפלו קרבן לתקיפה. לדבריו, מיד כאשר הילדה סיפרה על כך, האב פנה בנושא למנהלת בית הספר. בשונה מהמקרה המזעזע בעיר בבנימין, "המנהלת אמרה לו לגשת מיד לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה".

ואכן, זמן קצר לאחר השיחה עם המנהלת, אב הילדה יצא מביתו והגיש תלונה בתחנת המשטרה שבמגרש הרוסים בירושלים. בהמשך הגיע גם אביה של הילדה הנוספת והגיש אף הוא תלונה. בתחנת המשטרה לב הבירה פתחו בחקירה לבירור נסיבות המקרה, בחשד להכאת ילדות כבנות 6 בבית ספרן. בבית הספר קיימות מצלמות אבטחה, וטרם ברור האם המקרה עליו התלוננו הילדות, נקלט בעדשה.

"הילדה סיפרה לנו כי הגיעה יחד עם חברתה לשתות מים קרים מה'קולר', והעובד הערבי שעסק בשטיפת הרצפה, כנראה התעצבן שהן מפריעות לו - ונתן להן אגרוף" הוסיף קרוב המשפחה. "לא יכול להיות שבבית ספר של בנות, יעבדו גברים (יהודים וערבים כאחד), יש נשים שיכולות לעשות את זה ולמנוע מכשולות", אמר קרוב המשפחה בשם אחד ההורים.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נמסר כי אחת הילדות כבר מסרה עדות בשעה 14:30 בפני חוקרת ילדים והילדה הנוספת, חברתה, מוסרת עדות בשעה זו בתחנת גבעת זאב. האם מישהו מנסה להאשים את המנהלת? קרוב המשפחה אמר כי בשעות האחרונות קיבל דיווח מגורם בעיריית ירושלים, לפיו המנהלת ניסתה למנוע את התלונה במשטרה. "זו חוצפה שאין כדוגמתה. המנהלת ששמעה על כך לראשונה מפי ההורים, הייתה בהלם ואמרה להגיש מיד תלונה במשטרה ולעדכנה", אמר קרוב המשפחה בכעס.

לאחר הגשת התלונה, ההורים שלחו פקס אישור הגשת תלונה ישירות למנהלת, ומשם האישור הועבר לגורמים הרלוונטיים בעיריית ירושלים. אלא שבעירייה טענו שהעובד 'דחף' את הילדה, והמנהלת המליצה שלא להגיש תלונה. הטענה נגד המנהלת גורמת לזעם בקרב משפחות הנפגעות, "זו חוצפה של העירייה להוציא את המנהלת החרדית באופן שכביכול נוהגת שלא על פי הנהלים".

במקביל לפרסום הכתבה, הילדה בת ה-7 מאיזור בנימין שספגה פגיעה חמורה, מעידה פעם נוספת בפני חוקרי המשטרה לאור ממצאים חדשים שעלו בתיק. על פי הדיווח ב'וואלה חדשות', לדברי עו"ד מונדר אבו אחמד שמייצג את הנאשם, הפרקליטות הצבאית הודיעה לו שאין בכוונתה לחזור בה מכתב האישום נגדו, והתביעה צפויה להמשיך עם התיק ותיתן לבית המשפט להכריע.

"הם כבר עלו על העץ ולא יכולים לרדת", אמר אבו אחמד. מחר (שלישי) צפוי להתקיים דיון בבית המשפט הצבאי בעופר, שם הפרקליטות אמורה לעדכן האם הכוונתה למשוך את כתב האישום או להמשיך ולנהל אותו. 

במשטרת ישראל אישרו כי הוגשה תלונה ונפתחה חקירה. מעיריית ירושלים נמסר ל'בחדרי חרדים': "האירוע מצוי בחקירת משטרה ולכן אנו מנועים מלהתייחס לפרטיו".

בית ספר רמת שלמה תלונה במשטרה מנהלת בית ספר ילדה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד