י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
האלימות בקבר הצדיק

"מסוכנות גבוהה": מעצר החתן האלים הוארך

לאחר שחווה תקיפה אלימה בקבר שמעון הצדיק, נערך עימות בין ר' זלמן גרוסמן לחשוד בתקיפתו • השופט החליט להאריך את מעצרו של החתן האלים ביומיים נוספים

"מסוכנות גבוהה": מעצר החתן האלים הוארך
התקיפה האכזרית בשמעון הצדיק צילום: צילומי מסך מתוך הוידאו

חמישה ימים לאחר שמדליק הנרות ר' זלמן גרוסמן הותקף באלימות קשה במתחם קבר שמעון הצדיק בירושלים, הוארך מעצר החתן שחשוד בתקיפתו.

החשוד (27) שעדיין עצור, התארס בסוף השבוע שעבר, ערב מעצרו. ביום שישי, בית משפט השלום האריך את מעצרו עד להיום. נציג המשטרה בדיון ביקש להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, תוך שהוא מציין כי המשיב "חשוד בתקיפה ברף מסוכנות מאוד גבוהה תוך שימוש חפצים, פציעה של הקורבן ככל הנראה פציעה אורתופדית בכתף".

פרקליטו של החשוד, עו"ד אפרים דמרי, אמר בדיון כי "עצם הודאתו כבר מפחיתה את עילת מעצר של שיבוש הליכי חקירה, בפרט לנוכח קיומו של תיעוד התקיפה בוידאו". עוד ציין כי לחשוד אין עבר פלילי וביקש לשחררו בתנאים מגבילים בבית אחיו בבני ברק.

"חשוב להדגיש כי המשיב שכאן לא קם באותו בוקר והחליט לתקוף את המתלונן" אמר עו"ד דמרי, "קרה משהו לפני כן". הוא גולל בפני השופט כי נער כבן 16, יתום מאביו, מטופל על ידי החשוד אשר משמש לו כ'אב'. "הוא זה שתומך בו נפשית וכלכלית, והילד רואה בו כאב ואם לכל דבר".

לדבריו, הנער פנה לטלפונית לחשוד תוך כדי שהוא בוכה, וסיפר לו כי אדם צעק עליו שיצא מבור המים במקווה, הוא צעק עליו שיתקלח קודם שנכנס לבור במים. או אז, הגיע החשוד ותקף באלימות קשה את המתלונן. המתלונן בעצמו אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי אכן צעק עליו. לדבריו, "יש עדים רבים לכך".

עו"ד אפרים דמרי

בתום הדיון, השופט אורן סילברמן אמר כי לא משנה כל כך מה הסיבה בעטיה בוצעה התקיפה, "גם אם הסיבה המתוארת על ידי המשיב נכונה - ועל פי חומרי החקירה כרגע לא כך הדבר - הרי שנטילת החוק לידיים באופן שבוצע על ידי המשיב היא חריגה כפי שתוארה בסרטון ומבססת את טענת המסוכנות". השופט הוסיף כי החשד לתקיפה הוא "ברמה גבוהה" והאריך את מעצרו של החתן ביומיים עד ליום רביעי.

תקיפה אלימה קבר שמעון הצדיק הארכת מעצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד