י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"השתמטו במשך שנים"

לאחר דיון ארוך: ביהמ"ש הכריע גורל העצורות

בית הדין הצבאי ביפו קיבל את בקשת עורך הדין של הבנות והחליט לשחרר את העצורה החרדית בת ה-27 למעצר פתוח ביחידת מיטב • הדיון בעניינן של שתי האחיות שנעצרו הבוקר, צפוי להתקיים מחר

לאחר דיון ארוך: ביהמ"ש הכריע גורל העצורות
ההפגנות בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המעצרים שנחשפו ב'בחדרי חרדים': בית הדין הצבאי ביפו קיבל את בקשת עו"ד מנחם שטאובר והחליט לשחרר את העצורה החרדית בת ה-27 למעצר פתוח ביחידת מיטב. הדיון בעניינן של שתי האחיות שנעצרו הבוקר, צפוי להתקיים מחר.

בנתיים, נערכת הערב (שני) עצרת מחאה בכיכר זופניק (סמוך לכיכר השבת) בירושלים על ידי העדה החרדית. במקביל נערכת הפגנה באיזור רחוב נהר הירדן בבית שמש, במהלכה נעצרו ארבעה חשודים שניסו לחסום את ציר התנועה - על רקע מעצרן של הבנות.

לפני שעה קלה הסתיים הדיון הארוך מאוד בבית הדין הצבאי ביפו, שם דנו בעניינה של צעירה חרדית בת 27 שנעצרה בשבוע שעבר והבוקר הוגש נגדה כתב אישום על השתמטות של תשע שנים.

על פי כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי החרדית נעדרה משירות צבאי במשך 3,361 ימים, זאת למרות שהגישה תצהיר דת כבר בינואר 2010 ביום הגיוס ולא 90 יום קודם לכן. עו"ר שטאובר הדגיש כי בתקנות נכתב כי "פוקד רשאי לקבל את התצהיר במועד מאוחר.. אם ראה לעשות כן מטעמים מיוחדים", דבר שלדברי השופט כלל לא נשקל כעולה ממסמכי הפרקליטות הצבאית.

השופט, סגן הנשיאה, הדגיש כי התצהיר נחתם בטרם פקע מועד הגשת התצהיר ולא לא עלתה שום אינדיקציה על כך שהיא אינה מנהלת אורח חיים שאינו דתי. נוכח כך, קיבל את בקשת עו"ד שטאובר ואמר "אין ראוי כי הנאשמת תישאר במעצר סגור במהלך הבירור המשפטי בשאלות אלה" ובניגוד לעמדת הפרקליטות הצבאית הורה לשחררה במעצר פתוח עד תום ההליכים.

בעניין שתי האחיות מירושלים שנעצרו על ידי משטרה בחשד לאיסוף כספים בכותל ועם שחרורן נעצרו על ידי המשטרה הצבאית, מחר יתקיים דיון בעניינן. מצה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי "השתיים עצורות בגין השתמטות משירות צבאי במשך מספר שנים".

גיוס בנות דתיות מעצר פתוח בית דין צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד