י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שטח אש

מחדל חמור בצה"ל: יכול היה להסתיים באסון

גם ב-2019, חוסר תיאום כמעט וגרם לאחד האסונות הכבדים שידעה ישראל וצבאה • מדובר במחדל חמור במהלך תרגיל שביצע צה"ל בצפון כאשר כוח אחר הוקפץ לאותו אזור וזה ירה לעבר המתרגלים מרגמות • בנס לא היו נפגעים

מחדל חמור בצה"ל: יכול היה להסתיים באסון
חיילים בתרגיל צבאי. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

מחדל חמור ביותר בצה"ל: במהלך תרגיל בצפון הארץ בשבוע שעבר התרחש גם אירוע מבצעי אשר בעקבותיו הוקפץ כוח יחידת מגלן לנקודה סמוכה לגבול לפעילות במקביל לתרגיל, אלא שצוותי התרגיל לא היה מיודעים לכך שכוח יחידת העילית מגלן פועל לא הרחק מהם.

במסגרת התרגיל בוצע ירי מרגמות לעבר המקום שבו נמצאים לוחמי מגלן. הפגזים נפלו סמוך לכוח שתפס מחסה בשטח ודיווח ברשת הקשר על כך שהם נמצאים תחת הפגזה ומבקשים שיחדלו את האש. רק למרבה המזל לא נרשמו נפגעים בנפש, כך חשף הערב (שני) הכתב הצבאי של חברת 'החדשות' ניר דבורי ב'ערוץ 12'.

הכוחות המתאמנים הבינו את גודל הטעות ונצרו את הירי וכך נמנע אסון גדול הרבה יותר. עקב כך, גרמה התקרית החמורה להפסקתו של התרגיל ולתיחקורו, רק לאחר מכן חודש שוב התרגיל.

בצה"ל מאשרים את הדיווח, ותגובתו של דובר צה"ל היא, כי "במהלך אימון שהתרחש בשבוע שעבר בצפון הארץ אירעה תקרית בטיחות במהלכה כוח צה"ל שהה בשטח אש בזמן תרגול ירי מרגמות של כוח אחר במרחב. אין נפגעים ולא נגרם נזק".

בדו"צ הוסיפו כי "מדובר באירוע חמור שתוחקר על ידי המפקדים. מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי הפער נבע מחוסר תיאום אג"מי. האירוע תוחקר לעומק ולקחיו יופקו".

מחדל תרגיל צבאי מרגמות פגזים חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד