י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקעמפ נקלע לקשיים

הרבי טלפן - הנגיד הסכים וזכה לביקור • צפו

הקעמפים של ילדי סאטמר בניו יורק כמעט והיו על סף ביטול השנה בעקבות מהמורה שהציבו השלטונות, אך לבסוף העניין נפתר כשהאדמו"ר לקח על עצמו את הטיפול בו ובשיחת טלפון אחת לנגיד מבורו פארק, השיג את מבוקשו • הרבי הגיע לבית הנגיד וחתם על "שטרות" 

הרבי טלפן - הנגיד הסכים וזכה לביקור • צפו
הרבי מסאטמר בבית הנגיד חיים יודא לפקוביץ בב"פ צילום: באדיבות המצלם

אלפי ילדי מוסדות סאטמר בניו יורק מתכוננים בימים אלו לקראת היציאה לקעמפים בחודשי הקיץ שיתקיימו כמידי שנה בהרי הקטסקילס שם הם שוהים במשך כחודשיים וחצי בהשגחת צוות מלאה, כולל מלמדים ומדריכים.

אך בהתכוננם לקראת החופשה השנתית, הם נתקלו במהמורה מצדה של ממשלת ניו יורק אשר סירבה לתת את הרישיונות כמידי שנה לפתיחת הקעמפ וזאת בטענה כי מערכת השפכים אינה מסוגלת לספק את צורכיהם של אלפי הילדים ומאות המשפחות השוהות בקעמפ. מה שגורם לריח מבחיל המטריד את השכנים בסביבות המחנה.

ל'בחדרי חרדים', נודע כי עסקני החסידות ניגשו מיד לאמוד את עלות שיפור התשתית ונבהלו מהסכומים ששמעו, בצר להם הם פנו לנשיא הקעמפים האדמו"ר מסאטמר.

הרבי הקשיב והרגיע את העסקנים לבל ידאגו, שכן הוא ידאג בעבורם. הרבי בכבודו ובעצמו הרים את הטלפון וצלצל לאחד מהנדיבים העומדים לימינו, הנגיד המפורסם ר' חיים יודא לפקוביץ, מגדולי פזרני הצדקה בבורו פארק ושח לו את דאגתו וביקש ממנו לבוא לעזרת הקעמפים, שכן בעוד ימים הספורים הילדים אמורים לצאת לדרך ולעת עתה הממשלה מתעקשת שלא להרשות את כניסתם למתחמים. הנדיב התרגש מפנייתו האישית של הרבי ומיד הסכים לממן את הוצאות שיפור תשתית הביוב במחנות.

כמחווה על מעשהו, עם צאת השבת האחרונה - פרשת שלח, יצא האדמו"ר מסאטמר מביתו בעיר וויליאמסבורג לעבר ביתו של הנגיד בבורו פארק. שמם כבר המתין לו הנגיד עם בני משפחתו ויחד חגגו את "חתימת השטרות" בהשתתפות הרבי.

הגבאי האגדי לבית סאטמר, הרה"ח ר' משה פרידמאן, אשר הינו ידיד קרוב לנגיד מימים ימימה, נכח גם הוא והנחה את המאורע.

הגאון רבי דוד רוזנבורג המנהל את מחנות 'רב טוב' של סאטמר, נשא מדברותיו להביע את "הכרת הטוב" של אלפי הילדים אשר כה מחכים לימים הנעלים הללו בקעמפ, כשלאחריו השמיע הרבי את ברכותיו לנדיב ובני ביתו שתחי' וחילק מזונות וכוסות לחיים לכל בני המשפחה בפנים מאירות.

צפו בתיעוד מביקור הרבי בבית הנגיד:

רב טוב חסידות סאטמר קעמפ קטסקילס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד