י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שוב זה קורה

בפעם השלישית: משאית פגעה בגשר ליד בני ברק

משאית ועליה טרקטור פגעה בגשר הולכי הרגל בבר אילן, בצמוד לשכונת רמת אלחנן בבני ברק • רק לפני שבוע ימים משאית חלפה ופגעה בגשר על כביש 4 לכיוון דרום שעליו הולך רגל; בנס - דבר לא קרה

בפעם השלישית: משאית פגעה בגשר ליד בני ברק
ניידת המשטרה ליד המשאית הפוגעת צילום: הרדאר

לפני שעה קלה (שלישי) התקבל דיווח במשטרה על פגיעה בתשתית של גשר הולכי רגל על כביש 4 לכיוון דרום. המודיע דיווח כי הבחין במשאית ועלייה נגרר טרקטור, הפוגעת בגשר הולכי הרגל של גבעת שמואל, סמוך לשכונת רמת אלחנן בבני ברק.

עם קבלת הדיווח הוזנקה למקום ניידת משטרה, שהגיעה תוך זמן קצר ביחד עם מהנדס גשרים בחברת נתיבי ישראל, אשר קבע כי אין כל סכנה בטיחותית לגשר וניתן לאפשר להולכי הרגל לעבור על הגשר ולתנועת כלי הרכב לזרום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נהג המשאית מעוכב במקום, וברגעים אלה בוחני המשטרה מבצעים תחקור של האירוע ואיסוף ממצאים. חלק מהכביש נחסם לתנועה לצורך טיפול האירוע.

גשר רמת אלחנן, הבוקר. צילום: דוברות המשטרה

ביום ראשון השבוע, אירע מקרה נוסף של פגיעה בגשר, הפעם בירושלים. בסמוך לשעה 14:30 עברה משאית מתחת לגשר הולכי הרגל בקניון רמות, אלא שכמה מהפחים היו מעל הגובה המותר, כתוצאה מכך התנגש המטען בגשר וגרם להתנפצות זכוכיות. בנס לא היו נפגשים בנפש. נהג המשאית עוכב לבירור נסיבות התאונה.

בנוסף, גם בבוקר יום שלישי בשבוע שעבר אירע מקרה זהה לחלוטין, כאשר משאית חלפה ופגעה בגשר שנמצא מעל כביש 4 לכיוון דרום - זאת בזמן שהולך רגל נצפה חוצה את הגשר ונמלט ברגע הפגיעה, כאשר חש את האדמה רועדת תחת רגליו.

לפני שבוע חברת נתיבי ישראל מסרה ל'בחדרי חרדים' כי לא נגרם כל נזק לגשר. "מהנדס גשרים בחברת נתיבי ישראל קובע כי אין כל סכנה בטיחותית לגשר" אמרו. עם זאת, בשעות הלילה נערכה בדיקה מקיפה נוספת. לאחר איסוף ממצאים מהשטח, הנושא הועבר ליחידת הבוחנים במשטרת ישראל לבדיקת פרטי האירוע וטיפולו.

לפני כשנתיים ביום שני כ"ב אב תשע"ז, בסביבות השעה 20:00, קרס הגשר המקשר בין שכונת רמת אלחנן לעיר גבעת שמואל הסמוכה הממוקם בכביש 4. הקריסה גבתה את חייו של נהג משאית בשם אלחי טדרי ז"ל תושב חולון בשנות השישים לחייו, שככל הנראה נסע עם המנוף שמאחור כשהוא פתוח ולא מקופל, וכתוצאה מכך התנגש בגשר שקרס על קדמת המשאית וזה מחץ אותו למוות.

כביש 4 המהווה ציר מרכזי בגוש דן ועמוס ברוב שעות היום, נחסם למשך שעות ארוכות, במהלכן עמלו כוחות משטרה להכווין את התנועה אל הכיוון הנגדי, וכוחות הצלה והנדסה במטרה לחלץ את המשאית ונהגה. רק לפנות בוקר הושלמה המשימה ונהג המשאית חולץ כשהוא ללא רוח חיים.

ממצאי החקירה קבעו כי הסיבה לקריסת הגשר הייתה, פגיעת מנוף משאית אשר נסעה עם מנוף פתוח, בניגוד לגובה הקבוע בחוק. לאור האירוע הקשה הוחלט על קידום התקנת אמצעים טכנולוגים מתקדמים אשר יתריעו בפני נהגי המשאיות באם כלי הרכב בו הם נוהגים חורג מהגובה המותר בחוק.

גשר רמת אלחנן משאית טרקטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד