י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טשטוש העקבות כשל

כך נתפסה מעבדת הסמים במודיעין עילית

שכן עדכן בעל דירה על ניתוק דירה מחשמל ברחוב משך חכמה במודיעין עילית, הוא פנה לשוכר וקבע להיפגש עמו, אך האחרון נמלט טרם פגישתם • האחרים שמואל ויוסף אספו בחיפזון את שאריות הסמים והמוצרים הנלווים אל תוך שקיות אשפה והכניסו אותן אל תוך הרכב • הסיפור המלא

כך נתפסה מעבדת הסמים במודיעין עילית
מעבדת קנביס בשכונת בית ישראל בי-ם צילום: דוברות המשטרה

בעקבות חברת החשמל: שכן דיווח לבעל דירה ברחוב משך חכמה במודיעין עילית כי החשמל בדירה נותק, בשיחה עם השוכר נקבעה פגישה, אך עוד בטרם היא נערכה, השוכר עלה על מטוס ועזב את הארץ. שני תושבי העיר רוקנו על פי כתב האישום - חלק מתכולת הדירה, אך השאריות גרמו לבעל הדירה להזמין את המשטרה שגילתה מעבדת סמים נטושה.

נגד שני צעירים חרדים ממודיעין עילית, שמואל בן 27 ויוסף בן 24 - הוגש כתב אישום על ידי יחידת התביעות של משטרת מחוז ש"י על קשירת קשר לביצוע עוון ושיבוש הליכי משפט. שמואל הואשם גם בגידול סם, אך לאחר טיעונים שהעלה פרקליטו עו"ד יקי קהן, האישום תוקן לסיוע בגידול סם.

מכתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי מדובר בדירה ברחוב משך חכמה 24 במודיעין עילית, אותה שכר אדם בשם אליהו מאז ינואר 2016. אחד השכנים בבניין פנה למשכיר הדירה ועדכן אותו כי עובדים של חברת החשמל ניתקו את הדירה. בעל הדירה פנה לאליהו וביקש להיפגש עמו בדחיפות, וזה קבע איתו בבני ברק, אולם עוד בטרם הגיעה שעת הפגישה - אליהו עלה על מטוס ועזב את הארץ.

באותם ימים, שמואל הגיע בשעות הבוקר המאוחרות לדירה, זמן קצר לאחר מכן - הגיע גם יוסף והשנים חנו את הרכבים בחוץ. על פי כתב האישום, שמואל פינה את תכולת מעבדת הסמים מהדירה לתוך שקיות אשפה גדולות אל החצר, ויוסף אסף את השקיות, הכניסן לרכבו ונסע. עוד מופיע בכתב האישום כי שמואל פינה מהדירה גם שקיות עם אדמה בהם גידלו סמים, לוח חשמל אליו היו מחוברים כבלים, ולבקשתו יוסף הרחיק את זה מהמקום.

לאחר שיוסף עזב את הדירה ברכבו עם השקיות, שמואל יצא גם הוא עם שקיות אפשה גדולות, הכניסן לרכבו ונסע. רק בשעה מאוחרת באותו היום, חזר אליהו לדירה וגילה כי היא שימשה מעבדת סמים - ודיווח מיד למוקד המשטרה. החוקרים שהגיעו למקום איתרו שלל מוצרים ששימשו לגידול וחלקת הסם, משקל, שולחן לייבוש סם, גופי תאורה, מערכות השקיה וחשמל, מערכות אוורור ומיזוג ושלל מוצרי דישון - ששימשו על פי כתב האישום לגידול קנאביס.

השניים הובאו לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים. עו"ד ניר דוד פרקליטו של יוסף, נהג הסעות, אמר כי הנאשם נקלע שלא בטובתו לאירוע, ונעתר לבקשת עזרה. "הוא נתבקש על ידי מאן דהוא לתת קפיצה לרחוב לקחת שניים שלושה שקים, להביא אותם שלושה רחובות קדימה", וזאת מבלי שהוא יודע מה יש בתוך השקים.

לעומת זאת, התובעת המשטרתית עו"ד רעיה באמנולקר אמרה כי אמנם לא ידוע מה היה בתוך שקיות הזבל האפורות, אך בדירה נותרה שקית אחת דומה, וכנראה נשכחה שם, ובתוכה שמונה שתילי קנאביס במשקל של 1.8 קילו. "המשיב בחקירות לא מספק הסברים, הוא משקר באותה תשובה". לדבריה הוא שינה גרסאות, כאשר פעם אחת אמר שאינו מכיר את מי שביקש ממנו, פעם אחרת אמר שזה אולי אדם מהגינה ופעם שלישית אמר שזה מישהו מבית הכנסת. לדבריה מדובר באדם "שעוזר בפינוי מעבדת סמים".

לאחר שהתקשה בזיהוי האדם ש'ביקש את עזרתו', הציעו החוקרים לקחת את יוסף לבית הכנסת, אך הוא השיב "לא, אני לא אצליח לזהות אותו", ולכן לטענתה הוא משבש הליכי חקירה, מה גם שהוא היה בקשר טלפוני עם שמואל שגם היה בקשר עם שוכר הדירה שנמלט מהארץ. לדבריה, עוד באותו הערב, יוסף כבר הבין שמדובר בסמים. לדבריה, בהמשך הוא שוחח עם אדם וההוא אמר לו "מה אתה טמבל? היה שם סמים, העבירו סמים" והוא לא רצה להפליל את חברו שמואל.

השופט הסכים כי יש תשתית ראייתית לכאורה, עם זאת הוסיף, כי היא אינה חפה ממספר סימני שאלה ולדבריו עולה לכל הפחות "עצימת עיניים" מצידו בעת שסייע לשמואל לפנות את מעבדת הסמים. הבוקר החליט השופט לשחררו בתנאים מגבילים עד לתום ההליכים המשפטיים - בתנאי הרחקה של 500 מטרים מהמתלוננים ואיסור יצירת קשר עם המעורבים.

גם בעניינו של שמואל ביקשה התביעה המשטרתית להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, וכאמור, האישום לגביו תוקן והוא שוחרר למעצר בית. פרקליטו עו"ד יקי קהן אמר ל'בחדרי חרדים' כי מרשו כופר במיוחס לו.

מודיעין עילית מעבדת סמים קנביס כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד