ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האם שכונת גאולה תהפוך ל'מדרחוב'?

הסיבה: ערבוביה מסוכנת בין הולכי רגל ומכוניות • דו"ח מצביע על שורה של גורמי סיכון משמעותיים לאורך התוואי • הרבנים מתנגדים להצעה בשל אופיה החרדי של השכונה

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

לקראת השלמת מפת קווי התחבורה הציבורית, הבהירו גורמי התכנון לחברי תוכנית אב לתחבורה ולנציגי עיריית ירושלים, כי במידה ולא ישופרו הסדרי הבטיחות בשכונת גאולה - תיאסר לחלוטין תנועת תחבורה באזור.

במצב הנוכחי, הולכי רגל ורכבים משמשים בערבוביה מסוכנת ברחוב מלכי ישראל, המשמש עורק תחבורה ראשי.

גורמי התכנון הציגו חוות דעת מורכבת המציגה תמונת מצב עגומה ומסוכנת, לפיה נפח התנועה והחלוקה בין שטחי המיסעה לשטח הולכי הרגל - חריג וקיצוני לנוכח נפח התנועה וכמות הולכי הרגל הנעה לאורך הציר בפועל.

הדו"ח מצביע על שורה של גורמי סיכון משמעותיים לאורך התוואי, החל מחלוקת מקטעים בלתי פרופורציונאלית, חסמי תנועה לכלי הרכב, חסמים להולכי הרגל, שימוש בנתיב לתח"צ ולפריקה וטעינה עסקית באותה עת, ועד לתשתיות חשמל מסוכנות הקיימות לאורך הציר, מה שמהווה סיכון לתושבים ולקהל המבקרים במרחב מידי יום.

לדו"ח נלווית חוות דעת מקצועית של נציגי המערכת העירונית על מצב התשתיות לאורך ציר התנועה, הכולל את תשתית החשמל שאינה ערוכה לרמת הצריכה במרחב ועלולה להיות מסוכנת במקרה של קריסה, ועד לתשתיות המים והביוב בציר שהונחו בתקופת המנדט הבריטי ומאז לא עברו כל שינוי, כאשר כל פגיעה בנקודת תשתית גורמת לעומס תחבורתי בלתי אפשרי.

בימים האחרונים קיימו סגן ראש העיר יוסי דייטש - מחזיק תיק שיפור פני העיר ושלמה רוזנשטיין - מחזיק תיק תחבורה ציבורית, ישיבה מקצועית בנושא בהשתתפות כלל הגורמים העירוניים, חברי מועצת העיר, נציגי משרד התחבורה, חברת אגד, נציגי המינהל הקהילתי ונציגי ועד בעלי העסקים, בכדי לבחון צעדים מעשיים שיביאו לשינוי המצב ומניעת שינוי באופיו של הרחוב.

במהלך הישיבה הובהר, כי בכוונת ראש העיר ניר ברקת שלא להסתפק בשינוי נקודתי, אלא להביא לשינוי תשתיות כולל כפי שהצביעו הגורמים המקצועיים, וכי לא יהיה מנוס אלא להפשיר באופן מיידי את תכניות התשתית לאורך הציר אותן יזמה העיירה לפני כעשור ונדחו שוב ושוב לאור מורכבותן.

דייטש ציין כי כבר בעבר הביעו רבני ותושבי האזור חשש כי במידה ויוחלט על איסור כניסת כל רכב לאזור - המקום יהפוך למדרחוב - והדבר לא בא בחשבון בשל אופיה החרדי של השכונה.

במהלך הפגישה בחנו את הצעדים המיידיים שיביאו לפתרון רמת הסיכון לתושבים, ויביאו לשינויי תשתית הכרחיים.
שכונת גאולה עיריית ירושלים תחבורה ציבורית כלי רכב אוטובוסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד