י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד להאשמות נציגי דגל • פרסום ראשון

רבה של פתח תקווה: ראש העיר הקודם אשם בפתיחת הבריכה בשבת

בחדרי חרדים חושף בפרסום ראשון את מכתבו המפתיע של הגאון הרב מיכה הלוי בו הוא קובע כי לראש העיר הנוכחי אין קשר לפתיחת הבריכה בשבת • את האשמה הוא תולה בראש העיר הקודם ובהנהלה הישנה של הבריכה

רבה של פתח תקווה: ראש העיר הקודם אשם בפתיחת הבריכה בשבת
הכנסת ספר תורה בית אבא בפ"ת צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: לאחר שהאשימו נציגי יהדו"ת בפתח תקווה את ראש העיר רמי גרינברג, בפתיחת בריכת עמישב המחודשת בשבת, הפתיע רבה הראשי של העיר, הרב מיכה הלוי, במכתב ששלח לרבני השכונות העומדות בעין הסערה, וקבע במכתבו כי הנהלת הבריכה הנוכחית כמו גם ראש העיר הנוכחי לא הם הגורמים שפתחו את הבריכה בשבת, וכי מדובר בסך הכל ביישומה של החלטה שקבע ראש העיר הקודם.

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', נציגי יהדו"ת האשימו את ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג בפתיחת הבריכה המחודשת בשכונת עמישב בעיר. גרינברג מצידו הבהיר כי מדובר בהחלטות שהתקבלו בזמן ראש העיר הקודם, ובעת שנציגי יהדו"ת היו בקואליציה, ואף היו שותפים לאותה החלטה. גרינברג ציין אז בראיון לכלי התקשורת כי בשעתו כשכיהן כחבר האופוזיציה במועצת העיר, פנה לרב יגאל רוזן, שלאחרונה דווח כי הודיע על סילוק ידיו מהנהגת העיר, וכי הוא הניא אותו מלפעול נגד ההחלטה על המשך פתיחת הבריכה בשבת, בטענה כי מדובר בהמשך שימור הסטטוס קוו שהיה נהוג עד כה.

אלא שממכתבו של רבה הראשי של העיר, הגאון רבי מיכה הלוי, שנשלח לרבני השכונות הסמוכות לבריכה עולה, כי ראש העיר אכן הואשם לחינם בהפעלת הבריכה בשבתות, וכי האשם בכך הוא לא אחר מראש העיר הקודם של פתח תקווה שנציגי יהדו"ת שימשו אז כחברים מלאים בהנהלת העיר.

במכתבו שנחשף לראשונה בבחדרי חרדים, כותב הגאון הרב מיכה הלוי: "לכבוד אחי ורעי, כבוד הרבנים שליט"א העומדים על משמרת שבת קודש, שכונת הדר גנים - גני הדר - עמישב. שלומכם ישגה.

"יישר כוחכם על הנהגת הציבור בדבר שמירת השבת ומניעת כל סיוע לחילולה. הדברים פועלים למעלה ומתוך כך למטה.

"ההחלטה לפתוח את הבריכה המתחדשת בשבת, התקבלה בהנהלת הבריכה הקודמת, בעוד ראש העיר הקודם מכהן. אין לראש העיר הנוכחי כל קשר לדבר. ההנהלה הנוכחית בשב ואל תעשה, ממשיכה החלטה קודמת.

"ציבור שלומי אמוני ישראל מקיים ושמרו בני ישראל את השבת ומתוך כך נזכה לעשות את השבת לדורותם. חזקו ואמצו בעד שבת קדשנו ובעד כל תושבי עירנו. בברכת שבת שלום מיכה הלוי".

יצויין כי בהוראת רבני העיר, הציבור החרדי בפתח תקווה ממשיך להדיר את רגליו מהבריכה, במטרה להפעיל לחץ כלכלי משמעותי על הנהלת הבריכה, עד לסגירתה בשבת.

פתח תקווה חילול שבת הרב מיכה הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד