י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חיים בפחד ובחשש

הרב מפציר במתפללים: "הביאו נשק לתפילה, יכול להיות כאן אסון"

בצל הפיגועים הקטלניים האחרונים שהתרחשו בקהילות יהודיות בארה"ב - רב בית כנסת חרדי בבוסטון מפציר במתפללים להגיע עם נשק לתפילות בכדי להיות מוכנים לכל צרה שלא תבוא | הרב עצמו הבהיר כי הוא מתכנן לרכוש לעצמו אקדח כדי להגן על קהילתו אם יזדקק לכך 

הרב מפציר במתפללים: "הביאו נשק לתפילה, יכול להיות כאן אסון"
נשק, אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

החשש מפשעי השנאה ברחבי ארה"ב: הרב דן רודקין מברייטון, שכונה בבוסטון ארה"ב, המכהן כרב בבית כנסת עם מספר רב של יהודים שהיגרו מרוסיה, אמר לתחנת הרדיו הציבורית WBUR שבבוסטון, כי העלייה בפשעי השנאה ברחבי ארצות הברית - הביאו אותו לקבל החלטה שצריך מתפללים שיגיעו עם נשק לתפילות.

זאת לאור המקרים הקטלניים האחרונים, רצח האשה בבית הכנסת של חב"ד בפאוואי שבסן דייגו, והטבח בבית הכנסת בפיטסבורג שבו נרצחו 11 מתפללים,

הרב רודקין חושש כי אמצעי הבטיחות הכוללים מצלמות אבטחה, חלונות מזכוכית כפולה, ולחצני מצוקה, אינם אפקטיביים מספיק. הרב אמר כי פעולותיו של שוטר שלא היה עם מדים במרכז חב"ד פאוואי, שבה נרצחה אישה אחת, הביאו לעצירת הירי ולנפגעים נוספים.

"אני יודע שזה נשמע נורא, אבל אני חושב שזאת גישה הגיונית מאוד למצב שאנחנו נמצאים בו", אמר הרב בראיון והבהיר, "אני לא רציתי שיהיה להם אקדחים, אבל אני חושב שכדי להגן על המשפחות שלנו, זה הכרחי עכשיו".

לאור קריאתו של הרב, כמה מהמתפללים, בהם חיילים לשעבר ואנשי משטרה בדימוס, נושאים עמם אקדחים לתפילות בבית הכנסת של הרב רודקין, המפעיל בסמוך גם בית ספר, כך מדווח האתר JTA.

בית הכנסת נוסד בהוראתו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, שביקש להקים בית ספר יהודי בבוסטון, שישרת את צרכי הילדים ממשפחות שאינן שומרות תורה ומצוות.

הרב רודקין אמר בראיון כי הוא מקווה להוות דוגמה אישית  וכי הוא מתכנן להשיג אקדח לעצמו, ולארגן אימונים לבעלי נשק החדשים.

נשק בית כנסת פשע שנאה בוסטון רב בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד