י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הציור שנמצא ביומן

הנאשם המשוחרר: "הייתי מציל את הילדה"

מחמוד קטוסה חגג אתמול את שחרורו עם בני הכפר ופיזר ראיונות לכלי התקשורת בהן טען לחפותו המלאה ולעוול כבד שנגרם לו: "לא ראיתי את הילדה. לא מכיר אותה ולא את אמא שלה" | וגם, עדות החברה שידעה ראשונה, אך הוריה מסרבים שתעיד

הנאשם המשוחרר: "הייתי מציל את הילדה"
מחמוד קטוסה לאחר שחרורו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שחרור הנאשם בתקיפת הילדה בת השבע: פרט חדש שפרסם אמש (שלישי) כתב המשטרה משה נוסבאום ב'ערוץ 12', יכול היה לשנות את התמונה לגמרי ויתכן כי מחמוד קטוסה לא היה משתחרר אתמול.

על פי דיווחו, גורם רווחה במודיעין עילית בה התרחש המקרה החמור, סיפר למשטרה כי הילדה הנפגעת סיפרה את פרטי המקרה לחברתה בזמן אמת, הוי אומר דקות לאחר שהפגיעה המזעזעת התרחשה. במשטרה ניסו לגבות את העדות מפי החברה, אולם הוריה התעקשו שלא לערב אותה וסירבו שתעיד.קטוסה משתחרר. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גם אתמול, לאחר שהמשטרה ניסתה במאמצים אחרונים לחזק את התיק, עם שליחת בגדיה של הילדה לבדיקה מחודשת, וגביית עדות מהילדה הנפגעת ומאמה, ניסו גם כן לשדל את הורי החברה שידעה על הסיפור בזמן אמת, לפני ההורים, שתעיד ותחזק בכך את החשדות בתיק, אולם הוריה התבצרו בסירובם והעדות הזו לא נמסרה בינתיים. במשטרה לא מרימים ידיים וימשיכו לשכנע את  הורי החברה שיסכימו לגבות ממנה את העדות שעשויה להכריע את גורל התיק.

בנוסף, מדווח אלי סניור באתר ynet, כי אתמול הובאה הילדה הנפגעת בליווי קרובת משפחה לזירה בה על פי החשד התרחשה התקיפה והילדה זיהתה את המקום. בו בזמן שהוריה מוסרים עדות נוספת. כמו כן המשטרה קיבלה רק אתמול לידיה, את היומן האישי של הילדה, בו תיארה את מה שעבר עליה בחודשיים האחרונים ובו כולל ציור של ארבע דמויות שעל פי החשד עומדים סביב וצוחקים ממנה.

עוד מדווח סניור, כי פרקליטי המשפחה, יהודה פריד וטל גבאי טענו שלשום כי קפוצ'ון, יומן ובובה של הילדה שייתכן וקשורים בצורה כלשהי לאירוע, לא נלקחו לבדיקה. אלו האיצו במשטרה לנסות ולחזק את החשדות נגד הנאשם, אך כל אלו לא הועילו והפצ"ר שרון אפק נאלץ להורות אתמול על שחרורו המיידי של קטוסה.

"הייתי מציל את הילדה"

בתוך כך, מחמוד קטוסה ששוחרר במפתיע בבוקר יום האתמול, הגיע לכפרו דיר קדיס ונישא על כתפי התושבים, שרקדו עם דגלי פלסטין, כשגם הוא אוחז באחד כזה.

לאורך היום הוא העניק ראיונות לכמה כלי תקשורת בישראל וסיפר על העוול שנגרם לו, כשלדבריו, ישב 55 יום במעצר כשהוא חף מפשע. הוא האשים את המשטרה בכך שעצרה אותו לשווא לאחר שביצעה לו את אחת מבדיקות הפוליגרף בשפה העברית, בעוד שפת האם שלו היא ערבית.חוגג את שחרורו בכפרו. (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בראיון לאתר ynet אמר קטוסה, "לא ראיתי את הילדה. לא מכיר אותה ולא את אמא שלה. אנשים נכנסים ויוצאים מבית הספר ואני לא מכיר אף אחד. כל הזמן הייתי אומר לשוטרים תלכו ותשאלו עליי ואני בטוח בעצמי". הוא הוסיף וגילה אמפתיה למשפחת הנפגעת ואמר כי אם היה נתקל במעשה היה מציל את הילדה מידי תוקפיה.

כמו כן הוא הבהיר, "אני לא נגד הילדה והמשפחה שלה. אבא שלי גידל אותי שאין הבדל בין ערבים ליהודים, וגם אני גידלתי את הילדים שלי ככה. יש לי חברים במודיעין עילית לכו תשאלו אותם והם יגידו מי זה מחמוד קטוסה".

מחמוד שיחזר ל-ynet את יום מעצרו, "שאלתי את השוטר 'אתה בטוח שאתה צריך אותי?'. הוא אמר לי 'כן, אתה במעצר'. שאלתי אותו על הנסיבות, והוא אמר לי: 'אתה תדע בתחנת המשטרה'. שם אמר לי שאני צריך עורך דין. אמרתי לו שאני לא צריך עורך דין - כי לא עשיתי כלום". לטענתו, "יש מישהו מאחורי מעצרי. אני אחראי על 80 עובדים. כל הזמן הזהרתי אותם מכל טעות קטנה". 

"הצורה שבה התנהגו בתיק הזה הייתה מוזרה", טוען קטוסה, "אני אומר למשטרה: אם עוצרים אדם על משהו, שיהיה להם סבלנות לבדוק כמו שצריך ואחר כך הם יכולים לקחת אותו לבית המשפט. השופט ידע שאני חף מפשע. לא הצלחתי להבין מה הם רצו ממני עד שהגיעו אליי אנשים אמרו לי שאני צריך להשתחרר. אם לא הייתי יוצא משם היו הורגים אותי".

על התקופה בת ה-55 ימים בה היה עצור, הוא מספר, "חשבתי שכל העולם על הראש שלי. הכאב שקיבלתי מהדבר הזה עדיין בלבי ובחיי. לא חשבתי שזה יקרה לי ולבני משפחתי, שנהרסו. תחשבו רק על ההרגשה של אבא שנמצא במעצר עם כל השקרים ששיקרו. גם כשהייתי במעצר כל הזמן דאגתי למשפחה. מה שעברתי היה כמו סרט שלא הבנתי. בן אדם נורמלי לא יכול לחשוב על פגיעה בילדה", כך הנאשם ששוחרר לחופשי.

תקיפת ילדה מודיעין עילית שחרור מחמוד קטוסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד