ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

בוגר המדרשה החסידית התארס ויש לו מסר עבורכם - ההורים

בוגר המדרשה החסידית התארס ויש לו מסר לכם, ההורים • "בחורי המדרשה החסידית גדלים להיות בחורים חסידים יראים ושלמים"

בוגר המדרשה החסידית התארס ויש לו מסר עבורכם - ההורים
הבוגר שהתארס צילום: המדרשה החסידית

קוראים לו יהושע זיידה, בשבוע שעבר הוא התארס עם בת למשפחה חסידית מפוארת בעיר בית שמש. יהושע הוא בחור חסידי שלומד כיום באחת הישיבות החסידיות המובילות. לפני מספר שנים  לקראת סיום לימודיו בתלמוד תורה, יהושע והוריו קיבלו ההחלטה כי הוא ילמד במדרשה החסידית בעיר ביתר. כיום ערב חתונתו הוא משתף אתכם ההורים במתנה הגדולה שהוא קיבל בהחלטה שלו ושל הוריו ללמוד במדרשה החסידית.

יהושע למד בתלמוד תורה ויזניץ' בעיר ביתר ולקראת התקופה שבה היה עליו להמשיך לישיבה הקטנה, נודע לאביו על מדרשה חסידית חדשה שנפתחה בעיר.  יהושע ואביו הגיעו למקום על מנת להיפגש עם ראש הישיבה. עם כניסתם לחדר התקבל יהושע בקבלת פנים חמימה ובליבו פנימה התקבלה ההחלטה שהוא רוצה ללמוד כאן. אביו שנועץ עם גדולי הדור קיבל את ברכת הדרך לשלוח את יהושע למדרשה.

את שנות הלימוד במדרשה החסידית מתאר יהושע כך: 'המקום הוא ממש ישיבה חסידית למהדרין. הבחורים לובשים חליפות והלבוש וכל האווירה הם ממש חסידים. הצוות נותן דגש מיוחד על החשיבות של הקהילה החסידית בחיים שלנו. יש גם קביעות מיוחדת בלימוד ספרי חסידות באופן שלא קיים בישיבות אחרות'

יהושע משתף אותנו בחוויית השבת החסידית בישיבה: 'אני יושב ביחד עם הבחורים ושרים ושרים שירי נשמה בהשתוקקות וברען כל ליל שבת אני מרגיש ממש באווירה עילאית וסוחפת עד היום אני לא שוכח את החוויה הזאת.  הבאטע אף פעם אינו נגמר כל אחד שהוא עייף הוא פורש לחדרו', הוא מתאר את החוויה החזקה ומוסיף: 'מעניין שהבחורים שנשארים אחרונים בבאטע הם אלו שקמים בבוקר מוקדם להספיק ללמוד משהו מאיזה חסידישער ספר לפני התפילה'.

יהושע זיידה • קרדיט: המדרשה החסידית

שהוא נזכר בשבת הוא מזכיר את המשפט שחוזר עליו כל העת הרב בומבך:  'אני זוכר את הרב בומבך משנן לנו כל הזמן, עיקר הקמת המדרשה היא שבת קודש'

יהושע מספר על התחושה הייחודית שיש בלימודי הגמרא: 'בשל העובדה שחלק מהיום מוקדש לנושאים נוספים, הבחורים מרגישים צורך גדול מאוד לנצל את הזמן של לימודי הגמרא'.

לא רק תורה גם דרך ארץ ואנושיות הם ממאפייני הישיבה אומר לנו יהושע במהלך השיחה: 'האכפתיות והאנושיות של הצוות והחינוך לערכים הוא משהו ייחודי שלא מוצאים במקומות אחרים' חשוב ליהושע להדגיש. הוא מציין בפנינו את התרומה שיש ללימודי הבגרות והלכה למעשה שהם חלק מסדר היום בישיבה, שתורמים לעיצוב אישיותו של הבחור ומכינים אותו לעולם של תורה ודרך ארץ בדרך החסידות.  

יהושע מספר על החוויה במעבר מהמדרשה לישיבה החסידית המובילה שבה הוא לומד כיום: 'אני וחברי שהגענו לישיבות הגדולות החסידיות, הגענו יותר בנויים. השרישו בנו את הערך של לימוד התורה מתוך בחירה. אני והחברים שלי הרגשנו שאנחנו שיש לנו כבר את הכלים לעולם המעשה, שאנחנו לומדים בישיבה זה מתוך בחירה פנימית וחזקה שלנו', הוא מדגיש.

המדרשה החסידית • קרדיט: המדרשה החסידית

במבט בוגר יהושע זיידה מנתח את המטען הרוחני אישיותי הכביר שקיבל במדרשה וילווה אותו לכל החיים: 'המדרשה מכינה אותך לעולם המעשה בכל מיני רבדים. יש לדוגמה שיעור לדיבור בפני קהל. בסופו של דבר המטרה היא שהבחור יצא מהמדרשה עם  ארגז כלים שלם שהוא מוכן גם רוחנית וגם נפשית לחיים. וכל זה באווירה חסידית טהורה ורמה לימודית גבוהה'.

כיום יהושע זיידה הוא בחור חסידי מאורס בדרך לחופה והקמת בית חסידי לתפארת המשפחות.

המסר שלו עבורכם ההורים: אל תתלבטו תהיו בטוחים שהילד שלכם יהיה בידיים הכי טובות והוא יגדל   במדרשה בדרך התורה והחסידות.

אם אתם מתלבטים לאן לשלוח את הילד שלכם בשנה הבאה?

שואפים שהילד שלכם יגדל לבחור חסידי בוגר ובשל שמוכן לעולם המעשה?

 רוצים לדעת פרטים נוספים על המדרשה החסידית ולברר התאמה? נשמח לתת את כל הפרטים בטלפון 072-394-3885

ישיבה בני נוער מתמודדים מדרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!