כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

עובד לשעבר במגדל חשוד שגרף עם שותף 5.5 מיליון שקל מכספי עמיתים

לפי החשד, העובד פעל עם שותף באמצעות חשבונות קש, מקורבים, בני משפחה ובאמצעות שימוש קבוע בכרטיס אשראי

  • ה' ניסן התשע"ב
עובד לשעבר במגדל חשוד שגרף עם שותף 5.5 מיליון שקל מכספי עמיתים

עובד לשעבר בחברת הביטוח מגדל, גיא ממן, שוחרר אתמול בתנאים מגבילים לאחר שנחשד בביצוע פעילות תרמית והפסיד לעמיתים כספים תוך שהוא גורף, יחד עם שותפו, רווחים בסך של למעלה מ-5.5 מיליון שקל.

לפי החשד ממן פעל יחד עם שותפו, יובל פלג, באמצעות חשבונות קש, מקורבים, בני משפחה ובאמצעות שימוש קבוע בכרטיס אשראי על שם פלג, שחשוד גם הוא בפרשה. לפי החשד הרווח של כל אחד מהחשודים הוא 2.7 מיליון שקל.

בנספח לבקשה לשחרור בערבות שהגישה הרשות לניירות ערך לבית המשפט נכתב כי החשודים המרכזיים, ממן שעבד כסוחר בדסק המניות של חברת הביטוח מגדל, וחברו פלג, הפיקו רווח תרמיתי באמצעות מסחר בחשבונו האישי של פלג ושל בני משפחתו. רשות ני"ע חושדת בשניים כי ביצעו עבירות של תרמית בני"ע, שוחד, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים בתאגיד וכן עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

לפי החשד, במסגרת תפקידו כסוחר במגדל, פעל ממן בדרכי מרמה כדי להשיא לעצמו ולפלג רווחים אסורים על חשבון עמיתים במגדל, וזאת באמצעות ביצוע עסקות מתואמות ופעולות מסחר מוכוונות שער במישרין ובעקיפין מול חשבונות מגדל שבשליטתו. הרשות חושדת כי ממן ביצע זאת בהיקפים משמעותיים, תוך טשטוש והסתרה של פעולותיו על ידי שימוש בחשבונות של מקורבים לו וחלוקת רווחים עמם.

לפי ממצאי חקירת הרשות בין השנים 2006 ועד 2011 ביצע ממן עסקאות תרמיתיות בהיקפי מסחר משמעותיים של מאות מיליוני שקלים בחשבונות עמיתים של מגדל, תוך השפעה מכוונת על שער המסחר וביצוע עסקאות מתואמות בין חשבונות עמיתים במגדל שבשליטתו לחשבונות של לפג ומשפחתו אשר בשליטתו.

דפוס הפעילות אותו מייחסת הרשות לממן התאפיין ברכישת מניות לחשבונות של פלג ומשפחתו על ידי ממן מגורמים אנונימיים בשוק, ולאחר זמן קצר מכירת המניות שרכש ממן בשער גבוה יותר בעסקאות מתואמות מול חשבונות מגדל. הפעילות, לפי החשד, בוצעה גם להיפך - כך שנרכשו מניות לחשבונות פלג וממשפחתו ממגדל בשער נמוך ומכירתן לגורמים אחרים בשוק בשער גבוה. בפעילות זו, טוענת הרשות, ניצל ממן את הידע המוקדם שלו בנוגע למדיניות המסחר של מגדל, את תפקידו ואת מעמדו בחברה, שהקנו לו לשיטת רשות ני"ע חופש פעולה ושיקול דעת ליצירת רווח מובטח ומובנה לו ולמקורביו על חשבון כספי העמיתים במגדל.

בדיון שנערך שלשום בבית המשפט השלום בתל אביב ביקש בא כוח הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם שביט, לשחרר את ממן בתנאים מגבילים שכוללים, בין היתר, ערבות בסך 1.5 מיליון שקל. שביט טען כי "המוח מאחורי הדברים זה ממן". הוא הבהיר כי "החשודים עדיין בקשר ויש חשש כבד לשיבוש הליכים. מערכת היחסים ביניהם ממושכת ומתוחכמת, הם חברים שנים. העבירות החלו בשנת 2006".

הסנגורית של ממן, עו"ד רותי ליטבק, ציינה כי ממן, בן 38, בעל 51% אחוזי נכות, נכה צה"ל, שרכבו משועבד למשרד הביטחון. ליטבק ביקשה להפחית את גובה הערבות הבנקאית שתאפשר את שחררו של ממן בתנאים מגבילים.

השופטת מעין בן ארי הורתה על שחרורו בתנאים מגבילים לפיהם הוא יחתום על ערבות בנקאית בסך מיליון שקל, ערבות עצמאית של מיליון שקל, מעצר בית מלא למשך שלושה ימים ואיסור יציאה מהארץ למשך חצי שנה. פלג שוחרר בתנאים מגבילים דומים.

ממגדל נמסר בתגובה "בשלב זה, אין לחברה מידע אודות החקירה, או אודות ההשלכות האפשריות שלה. החברה מסייעת ונכונה לסייע לרשות בחקירה, ככל שנדרש. כאשר יהיו ממצאים החברה תפעל, אם וככל שיידרש, תוך שקילת טובת לקוחותיה".
מגדל מעילה עובד תרמית כספי עמיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד