כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"בתחילת הדרך, איש לא האמין לנו שמופז ינצח" • קולות ממצעד הניצחון

"מי האמין שננצח כך", התמוגג האסטרטג • "הוא טוב לחרדים", התלהב היחצ"ן החרדי • "הניצחון נעשה בסייעתא דשמיא", הודה העוזר הפרלמנטרי • אבל הפרשן הפוליטי רביב דרוקר מתריע: הח"כים החרדים יצאו ניזוקים מהניצחון הזה • שרי רוט הייתה בליל המהפך במטה קדימה • מיוחד

מופז בכותל לאחר נצחונו. צילום:שמואל דריי
מופז בכותל לאחר נצחונו. צילום:שמואל דריי



אווירת מחשמלת של ניצחון שררה במטה קדימה, ברחוב גיסין בפתח-תקווה. אך למרות קולות ההמולה, ברגעים הדרמטיים שבין השעות 11 בלילה ל-3 לפנות בוקר - הצלחתי לדובב כמה מהנוכחים.

לא קל היה לשמוע אותם. הרעש היה איום ונורא. בשלב מסוים גם ניתק החוט המחבר בין המיקרופון למצלמת הווידאו, וכך הלכו לאיבוד קטעי ראיונות מעניינים עם חברי הכנסת מאיר שטרית ויוחנן פלסנר, שניהם ממחנהו של שאול מופז, שהגיעו, כמובן, לחגוג את הניצחון.

שניהם ברכו את מופז על הניצחון הגדול, תוך שהם קוראים לציפי לבני להצטרף אל שורות המנצח ולא לנטוש את המפלגה.

עוד בנושא:
ציפי לבני חוזרת למטבח? שאול מופז נהנה מסוללת מאבטחים • היום שאחרי

ורק ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ', 'דוגרית' כדרכה, חשבה אחרת. "עם הנתונים האלו, אני מציעה לה ללכת הביתה", אמרה.

ראש הממשלה הבא, אמר האסטרטג

זמן קצר לפני שנודעו תוצאות האמת המלאות, תפסתי את ממי פאר, מנכ"ל פאר לוין תקשורת, מאדריכלי הניצחון, לשיחה קצרה.

"אנחנו התחלנו לעבוד על הניצחון כבר לפני שנה וחצי", סיפר. "האמנו במופז. כשהתחלנו להסתובב איתו הסתכלו עלינו בעיניים מוזרות ולא האמינו שננצח. מה שמפתיע היום זה ההפרש, שהוא באמת מפתיע. מדובר בניצחון מוחץ ואותנו זה מאוד משמח, זו תמורה למאמץ הקשה שנעשה לאורך תקופה מאוד ארוכה.

"הלכנו איתו מערכת מערכת, עיתון עיתון, ערוץ טלויזיה אחר ערוץ טלויזיה, הוא דיבר עם כולם ואנשים הסתכלו ואמרו: אין סיכוי. אז הנה, שאול מופז יהיה יו"ר קדימה הבא".



• אתה יכול להצביע על נקודה שבה הוא ניצח, אולי משהו באופי שלו? איך הצליח לגבור על לבני?

"בשאול מופז יש מנהיגות, בשאול מופז יש חום אנושי, שאול מופז הוא הישראלי היפה, יש בו את הכול. הוא היה רמטכ"ל, הוא בא מבית 'בלי כפית של זהב' - כמו שאמר לא פעם, ואני חושב שהוא מייצג את כולנו".

• יש בו משהו שאין בלבני?

"יש בו המון שאין בה, אבל אני לא רוצה לפרט כי היא ראויה, היא טובה, זה כל מה שאני יכול להגיד.

"אבל יש בו כמעט כל מה שאין בה, הוא ניגוד שלה לגמרי. ואני חושב שמדינת ישראל הרוויחה, כי שאול מופז יהיה גם ראש הממשלה הבא. אני מאמין בזה".

• יכול להיות שהוא יכנס מיידית לקואליציה, או שעדיין לא חשבתם על זה?

"לא, אני חושב שהוא יבנה את קדימה לבחירות הבאות, וגם ינצח ויהיה ראש הממשלה הבא. וכשאמרנו שהוא יהיה יו"ר קדימה הסתכלו עלינו 'ככה', עכשיו אני אומר שהוא יהיה גם ראש הממשלה הבא".

• אז נתניהו אמור להיות עצוב הלילה?

"נתניהו אמור להיות ראש ממשלה, ושאול אמור להחליף אותו"...

היה צפוי, אמר היחצ"ן החרדי

רגע לאחר שנודעו התוצאות, שוחחתי גם עם היחצ"ן החרדי של שאול מופז, שבירך כמובן על הניצחון הגדול.

"זה מה שראינו, זה מה שצפינו, אנחנו ידענו ששאול מופז ינצח בקדימה. זה היה צפוי וזה היה ברור וזה היה מובן מאליו. הוא עבד על זה מאוד הרבה זמן והוא מקבל את המפלגה הזו בצדק וביושר. אני גם חושב שבכל מה שקשור אלי ובכל מה שקשור למגזר החרדי, הוא 'טוב לחרדים'".



• זו נקודה שמאוד מעניינת את הגולש החרדי. הוא טוב לחרדים?

"הוא טוב לחרדים, זה לא קרה מאתמול, זה לא קרה משלשום, הוא ידיד החרדים. ידוע הקשר הטוב שלו עם בית הגר"ע יוסף, ידוע הקשר הטוב שלו עם הנציגים החרדיים לאורך שנים רבות, כי שאול מופז לא פוליטיקאי לא מאתמול ולא משלשום, הוא פוליטיקאי לאורך שנים רבות, כבר 30 שנה בפוליטיקה, ולאורך כל הדרך היה טוב לחרדים.

"אני אמנם עובד איתו רק כשנה, אבל אני בקשר איתו כבר כמה שנים טובות, הייתי איתו אצל הגר"ח קנייבסקי לפני כארבע שנים, לפני הפריימריז של 2008, ושאול מופז הוא איש שאוהב את הדת ומכבד את הדת. והוא גם איש של מילה - כל מילה שהוא ייתן לפוליטיקאים החרדים, הכול יתברר אחד לאחד כמילת ברזל. זה שאול מופז.

"תראי", הוא אומר ברגע של הסתייגות קלה, "הוא לא נציג חרדי, שאול מופז נבחר כיו"ר המפלגה הגדולה בכנסת ישראל. אבל בכל הקשור למגזר החרדי ולקשר עם המגזר החרדי, אני חושב שיהיה שיתוף פעולה מעניין מאוד ושיתוף פעולה בריא".

• שזה אומר שהוא יעשה מה?

"תראי, אנחנו הולכים לבחירות עוד חצי שנה, שנה, שנה וחצי. שאול מופז מאמין שהוא יכול להיות ראש הממשלה הבאה של מדינת ישראל. ויש דרכים: בין אם שאול מופז סוגר גוש עם המפלגות החרדיות, או עם המפלגות הדתיות, אולי מפלגת העבודה, אולי עם מפלגתו של הרב אריה דרעי, עם יאיר לפיד".

• או גוש עם דרעי או גוש עם ש"ס, אין מצב שבו שני המתחרים יושבים באותו גוש.

"שאול מופז בידידות טובה מאוד עם אנשי ש"ס, אתמול, היום ומחר".

• ועם דרעי?

"שאול מופז גם בקשר טוב מאוד עם הרב אריה דרעי. שני הצדדים מכבדים אותו מאוד ואני בטוח שגם בנושא הזה הוא יהיה האיש שיוכל לחבר בין שניהם או להתחבר יחד לשניהם. שאול מופז יהיה טוב עם כולם ויוכל להקים ממשלה גם עם החרדים, זו בהחלט אופציה".

• גם אני חשבתי כמוך עד לפני כמה שבועות, אז הייתה לו חריקה קטנה בנושא חוק טל. למרות שהוא חזר בו מהדברים שאמר. ובכל זאת, הוא התבטא נגדנו בעניין הזה. אתה מודע לסיפור הזה?

"אני חושב שאם נשמע את ההתבטאויות של ציפי לבני בנושא חוק טל, אנחנו חושבים שזה בערך 90 על 10.

"שאול מופז לא התבטא בצורה גסה נגד חוק טל, זה נושא רגיש מאוד וללא כל קשר לשאול מופז, רק שהוא, בניגוד לאחרים שמדברים, מחפש פתרונות. הוא ישב על זה דיונים, שעות על גבי שעות, הוא לא יצא כמו ציפי לבני לתקשורת לעשר דקות, עשה על זה את הסיבוב ונעלם.

"במקום לצאת לקלפיות ולשכנע אנשים לצאת ולהצביע בפריימריז, הוא ישב על זה שבועיים לפני וטיפל בחוק טל והוא באמצע לגבש פתרון בנושא. על כן, אני חושב ששאול מופז הוא איש רציני, מהותי וערכי והוא יביא להרבה מאוד פתרונות גם למגזר הדתי והחרדי. אני חושב שיהיה שיתוף פעולה מעניין בשנים הבאות".

• נראה אותך צועד לצידו בשנים הבאות?

"אני חושב שיהיה לו צוות טוב, הוא כבר בנה צוות טוב, הוא בהחלט נערך כבר ליום שאחרי, כי הוא היה בטוח במאה וחמישים אחוז שהוא את הבחירות האלו לוקח בהליכה. ראינו את הניצחון הגדול מאוד הזה אבל אף אחד, שום פרשן לא העריך שהניצחון יהיה בכאלו מימדים. לשאול מופז יש תוכנית מסודרת למאה ימי חסד, יהיה לו צוות מקצועי, צוות רציני והוא יפתיע מאוד".

• אתה תהיה חלק מהצוות הזה?

"בהחלט".

• אפילו לנתניהו אין יועץ חרדי.

"מופז יפתיע מאוד בחודשים הבאים והוא יוכיח לציבור את מידת רצינותו".

זו סייעתא דשמיא, אמר העוזר הפרלמנטרי

נריה, העוזר הפרלמנטרי של ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ', נרגש כולו.

"באמת, הייתה פה סיעתא דשמיא, לא היה לנו כסף, לא היה לנו שקל, אבל עם הרבה הרבה אמונה אמיתית (עוצם עיניים ומתכוון לכל מילה) הצלחנו".

• אתה לא ח"כ מיהדות התורה...

"אמיתי. הכול בזכות אלוקים, באמת, היה פה קרב של שאול המלך מול אני לא יודע" (מדגים בידו משהו ענק).

יהיה דיל, אמר הפרשן הפוליטי

בסיומו של ערב, עת נדמו קולות המנצחים, שוחחתי עם רביב דרוקר, הפרשן הפוליטי של ערוץ 10. ביקשתי לשמוע את דעתו באשר לסיכויים לפיהם ייכנס היו"ר החדש של קדימה מיידית לממשלת נתניהו.

"לא, אני לא מעריך כך", הוא אומר. "אבל לאחר הבחירות הבאות בהחלט נראה שנתניהו יעדיף לצרף אותו אליו".

• מה שאומר שהתלות של נתניהו בשותפות החרדיות תיפגע.

"אין לי ספק בכלל שנתניהו בקדנציה הבאה, אם הוא נבחר, מנסה להרכיב קואליציה מבלי להיות תלוי בחרדים".

• החרדים שנמצאים כאן ותמכו במופז, יודעים את זה?

"אני לא יודע מה הם יודעים, אבל אין לי ספק שנתניהו ינסה שלא להיות תלוי באף אחד. זו מטרתו של כל פוליטיקאי. זה לא משהו שנתניהו המציא, קל וחומר שהוא לא ירצה להיות תלוי בחרדים.

"ולמה במיוחד בחרדים לא? מכיוון שהוא מבין שמדינית הוא לא יכול לעשות דברים גדולים בגלל אמונתו, הבסיס הפוליטי שממנו הוא בא, הבית ממנו הוא בא – הוא יכול לעשות דברים בתחום הכלכלי חברתי. ובשביל להרעיד סדרי בראשית שם, הוא לא יכול להיות תלוי בחרדים.

"יכול להיות שהוא ירצה אותם בממשלתו, אבל לא יכול להיות תלוי בהם יותר. הוא ירצה את קדימה בממשלתו, הוא רצה אותה גם בפעם שעברה, הוא ירצה את העבודה, הוא ירצה את יאיר לפיד, הוא ירצה לא להיות תלוי בחרדים".



• מה עושה ציפי לבני מחר בבוקר?

"זו כמובן שאלת מיליון הדולר, ואין לי תשובה מוחלטת לזה. אני חושב שבבטן היא בטוח עכשיו רוצה לפרוש, היא רוצה להקיא על כל אחד מהאנשים האלה בנפרד - אם היה הייתה יכולה. יש לה בטן מלאה על הבגידות שבגדו בה, על הדרך בה התייחסו אליה - ובחלק מהדברים היא גם צודקת.

"אבל אם היא תחכה כמה ימים, היא תבין שהאלטרנטיבה של להיות מחוץ לזירה הפוליטית, היא לא אלטרנטיבה קוסמת בשביל מישהי כמו ציפי לבני. להתפלג זו לא אופציה - היא אישה הגונה מדי בשביל לעשות את זה. לעבור ליאיר לפיד זו לא אופציה, כי היא אישה הגונה מדי בשביל לעשות את זה.

"יש לה רק שתי אופציות: או להישאר, לבלוע את הצפרדע, ולהגיד לשאול מופז את הדבר הבא: 'אני לא אעשה לך את מה שעשית לי, ואני מבקשת ממך שתעשה לי מה שעשיתי לך. תן לי את מספר 2 משוריין והבטחה לתיק הכי בכיר אחריך, כמו שנתתי לך, ואני מבטיחה שלא לחתור תחתיך כמו שאתה חתרת תחתי'. אני חושב שהוא יסכים לדיל הזה.

"ברור שאם הבטן שלה תחליט, היא תהיה מחוץ לזירה, אם היא תחשוב, תיקח שבוע-שבועיים.

"בקיצור, אני אומר, אם את רוצה לשאול אותי מה ההחלטה שתהיה, יותר תלוי מתי היא תהיה. אם היא תהיה בעוד שבועיים, היא תישאר. אם היא תהיה בימים הקרובים - היא תלך".
שאול מופז קדימה ציפי לבני יענקי ביכלר רביב דרוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד