י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במדינה הערבית

סערה: השר היהודי הבכיר נחשד כסוכן מוסד

הרוחות סוערות בתוניסיה, שם מכהן יהודי בתפקיד שר התיירות ואזרחים במדינה מאשימים אותו בקשרים נסתרים עם ישראל ואף טוענים כי הוא סוכן מוסד. בראיון לתקשורת הדף את הטענות והצהיר כי אין נורמליזציה עם ישראל

סערה: השר היהודי הבכיר נחשד כסוכן מוסד
צללית אדם. אילוסטרציה צילום: unsplash

שר התיירות של תוניסיה, היהודי המכהן בתפקיד שר במדינה, הכחיש את הטענות בדבר "נורמליזציה" של הקשרים עם ישראל, וגינה את הפרסומים של תיירים ישראלים שהעלו פוסטים ברשתות החברתיות על כביכול תמיכת ממשלת תוניסיה בתיירים הישראלים, ועל כך שתוניסיה נותנת תמיכה רשמית לתיירים מהארץ, את הדברים אמר השר רנה טרבלסי בראיון לעיתון בשפה הצרפתית La Presse.

"אני נגד נורמליזציה עם ישראל" אמר השר. דברי השר נאמרו על רקע ביקורת שהופנתה נגדו, ובין היתר נטען כלפיו על ידי פוליטיקאים במדינה כי הוא סוכן מוסד.

לפני מספר שבועות נערכו הפגנות נגדו במדינה. המפגינים קראו קריאות נגדו, ודרשו להעמידו לדין על כביכול קשריו עם ישראל.

הביקורת נגד השר היהודי התפרצה בעקבות הצפת הרשתות החברתיות עם תיעוד שצולם על ידי צוות טלוויזיה ישראלי בחודש מאי, שם נראים תיירים ישראלים ממוצא תוניסאי שרים ברחובות "חיים ארוכים לתוניסיה, חיים ארוכים" ואשה אחת נשמעת אומרת "אלוקים יברך את כל החיילים של ישראל" בשעה שתיירים אחרים מריעים לדברים.

על פי הדיווח באתר JTA, התיירים היו קשורים לתהלוכה חגיגית שהתקיימה ליד בית הכנסת אלגריבה, באי התוניסאי ג'רבה, במהלך ל"ג בעומר האחרון.

השר טרבלסי כינה את הטענות נגדו "מניפולציה". השר טען בראיון, "אין נורמליזציה, כי זה ידרוש הסכמים בילטראליים, זה שהתיירים מגיעים לא מראה על שום נורמליזציה. יש להם זכות לבקר גם אם הם גרים בישראל".

בנוגע לתיעוד בו אנשים ברחוב מברכים את חיילי צה''ל, טרבלסי גינה בחריפות את התיעוד, והוסיף "הם באו לחג, הם היו חייבים לנהוג כמו שצריך".

תוניסיה שר התיירות סוכן מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד