י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שחקן חדש-ישן במגרש

חזר לפוליטיקה: ברק הקים מפלגה חדשה

בבית סוקולוב בתל אביב כינס ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מסיבת עיתונאים והכריז על הקמת מפלגה חדשה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת

חזר לפוליטיקה: ברק הקים מפלגה חדשה
ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חוזר לחיים הפוליטיים: לאחר שכיהן בתפקידים בכירים בממשלה ובראשם תפקיד ראש הממשלה לכשנה, אהוד ברק חוזר לחיים הפוליטיים לאחר שפרש מהם לפני כשש שנים.

ברק כינס מסיבת עיתונאים והודיע על הקמת מפלגה חדשה שתביא דמויות חדשות למערכת הפוליטית. ברק עשוי להשתמש בתשתית של מפלגת העצמאות אותה הקים בעבר.

ברק אמר במסיבת העיתונאים, "אני מכיר את נתניהו יותר מ-50 שנה. הוא הגיע לסוף דרכו, יודעים זאת גם מקורביו. נתניהו, כמפקדך אני אומר לך: אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה השלטון. גם לטובתך שלך, וגם לטובת המדינה וכל מה שתרמת לה לאורך חייך. זמנך כמנהיג פוליטי תם, ההיאזחות בקרנות המזבח יכולה להגמר רע".

עוד אמר ברק, "בניגוד למקובל בפוליטיקה הישראלית, לכולנו יש כרטיסי אשראי ואנחנו משתמשים בהם. ובניגוד לפרקטיקה של מסיבות עיתונאים, גם נענה על כמה שאלות. עד כאן לדברים החדשים שהבאנו. ומכאן לדברים עצמם. הניסיונות לשבש שוב תהליכים דמוקרטיים, לתעתע בציבור ולהציע שוחד פוליטי, הם המשך ישיר להתנהלות נתניהו, שתכליתה לפלג ולהסית זה בזה את חלקי החברה הישראלית – ולקעקע את מערכות האכיפה, החוק והמשפט - והכל לתועלתו האישית, כדי להימלט מאימת הדין".

ברק הזהיר, "אלו ימים חשוכים שלא ידענו כמותם. נתניהו ויושב ראש הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים לכאורה, שבועות בודדים אחרי שהם פיזרו את הכנסת בניגוד לרצון חבריה, כדי למנוע מנשיא המדינה מלהעביר את המנדט להרכבת הממשלה לחבר כנסת אחר, אחרי שנתניהו נכשל. אנחנו לא עיוורים. מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את מהלכי המשפט שהולך ומתקרב אל נתניהו בהאשמות של שוחד, מרמה והפרת אמונים".

לצידו של ברק צפוי לעמוד יאיר גולן סגן הרמטכ"ל לשעבר, ששמו עלה כמועמד אפשרי לכהן כיושב ראש של מפגלת העבודה כאשר ברגע האחרון חבר לברק והשניים הודיעו בערב על הקמת המפלגה החדשה.

מפלגתו של ברק עשויה לפגוע בעיקר במפלגת העבודה המרוסקת, שטרם ברור מי יעמוד בראשה וכן במפלגת כחול לבן שחלק ממצביעיה זועמים על התנהלותם בחודשים האחרונים מאז סיום מערכת הבחירות לכנסת ה-21.

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ברק, "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

ח"כ ‏עמיר פרץ הגיב לברק, "אני מברך את אהוד ברק על חזרתו לפוליטיקה. מדובר בחיזוק לגוש המרכז שמאל ובצעד נוסף להחלפת שלטון נתניהו. ישראל הדמוקרטית תתייצב בכוח גדול כדי לנצח בבחירות ולהוציא את המדינה שלנו לדרך חדשה, לצדק חברתי ושלום".

‏ח"כ איציק שמולי 'העבודה' ברך על המהלך. "אני שמח על כוונתו של ברק להתמודד בבחירות הקרובות. אנחנו נמצאים בקשר הדוק לאחרונה ואני שמח שקיבל את ההחלטה הנכונה להתגייס למאבק ביחד. עם בחירתי ליו"ר מפלגת העבודה, הטלפון הראשון יהיה לברק במטרה ליצור חיבור משמעותי עמו ועם כוחות נוספים במטרה להגדיל את הסיכוי לנצח".

שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד), הגיב להודעת ברק ואמר ש"אהוד ברק הוא ראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל - ומי שנזרק מהתפקיד בזמן הכי מהיר בהיסטוריה שלנו. זה האיש שהתחייב למסור לערפאת את ירושלים והעיר העתיקה - וקיבל את האינתיפדה האכזרית ביותר, בתמורה. חזרתו היא פגיעה אך ורק בשמאל הישראלי".

‏גדעון סער מתח ביקורת על ברק וכתב, "גם סגנונו הבוטה המוכר של אהוד ברק לא כיסה על העיקר: המחלוקת היא בין שתי דרכים. לאן ברק חותר להוביל את ישראל כבר ראינו. בניגוד לאחרים גם היום הוא לא מסתיר זאת: חזרה לדרך הנסיגות וויתור על לב ארצנו. זהו צו גיוס לכל מי שמאמין בדרכו של המחנה הלאומי: לחזק את הליכוד".

אהוד ברק מסיבת עיתונאים מפלגה חדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד