ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הקרב על הגינה של הילדים

בבית ישראל זועמים: מחר דיון בבית המשפט

גינת המשחקים של ילדי שכונת בית ישראל הירושלמית צפויה להיעלם לטובת פרוייקט בנייה והתושבים המקומיים זועמים ופועלים למנוע את ההרס הצפוי

בבית ישראל זועמים: מחר דיון בבית המשפט
הגינה בבית ישראל בזמנים הטובים צילום: גוגל מפות

לתושבי שכונת בית ישראל בירושלים נמאס כבר לשתוק. במשך תקופה שהגינה הציבורית שם נהגו ילדי וילדות השכונה לבלות ולשחק בשעות אחר הצהריים נהרסה כליל, לטובת בניית בית ספר - 'בית יעקב' ההולך ונבנה במקום.

הרבה דיסאינפורמציה מתפרסמת סביב הבנייה אך לתושבים לא הועבר מידע ברור אם זה רק בינתיים, או עד שיסתיים פרוייקט בניית בית הספר.

לטענת התושבים, לא ניתן שום מקום חלופי עבור הילדים המבקשים לשהות בזמן איכות עם ההורים כאשר הם חוזרים מהלימודים.

הורים עמם שוחחנו ב'בחדרי חרדים' אומרים לנו בזעם, ''לא ייתכן שאנחנו - תושבי השכונה נשלם ארנונה, ויהרסו לנו את הגינה ששייכת לנו, ע''פ החוק". תושב אחר נזעק, "זו שערורייה. מי לוקח אחריות על הילדים הקטנים שיסתובבו ברחובות, בכבישים, כאשר אין להם מקום סגור לשחק''.

ל'בחדרי' נודע שבאסיפה שהתקיימה בבית אחד מעסקני השכונה, הוחלט לגייס את עו''ד אהרן פוגל, שיילחם עבורם אצל הגורמים הרלוונטיים, כאשר בשלב ראשון, לבקשתו, הוחתמו כלל השכנים על מסמך ייפוי כוח כדי שיוכל לייצג אותם בבית המשפט. 

במודעה שפורסמה בשכונה והגיעה ל'בחדרי' נאמר, לבקשת עו''ד פוגל לצורך הצלחת העניין על כל האמהות להופיע בבית המשפט לדיון אשר יתקיים בימים הקרובים ומומלץ להביא כמה שיותר ילדים, ובשם השם נעשה ונצליח.

כאמור, בהודעה שהועברה לתושבים נאמר כי "מחר (חמישי) בשעה 12:45 בצהריים יתקיים דיון בבית המשפט ברח' צאלח א דין ליד כביש מספר 1 / שמעון הצדיק בירושלים, למען המערכה נא להגיע יחד אנשים נשים ילדים/ילדות".

תגובת העירייה: "מדובר בתוספת בינוי של 16 כיתות לימוד בבית ספר יסודי לבנות השכונה. גינת זוננפלד שוכנת על המגרש האחרון שנותר לבינוי בשכונה ומהווה דרך המעבר היחיד לפרויקט. תהליך הבינוי יארך כ16 חודשים ובסיום הבנייה הגינה תשוקם ותיבנה מחדש למען התושבים. אנו מבינים את תושבי השכונה ומבקשים את סבלנותם ואורך הרוח לאי הנוחות הזמנית".

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

בית ישראל גן משחקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד