י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסיפור שמסעיר

"סגולה גדולה": עצת הרב - הובילה לנס רפואי

לפני כעשר שנים חלה אברך חסידי מניו יורק במחלה הקשה, היא תקפה את ראשו ואיימה לשלוח גרורות לכל גופו. כשהגיע לסף יאוש, פנה לאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו וקיבל מימנו ברכה ונרפא לחלוטין • עשור לאחר מכן הודיעו לו הרופאים שהמחלה שבה, הוא סר למעונו של האדמו"ר שנתן לו עצה שהובילה לנס

"סגולה גדולה": עצת הרב - הובילה לנס רפואי
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו צילום: באדיבות המצלם

סיפור מיוחד שתחילתו לפני כעשר שנים: אברך חסידי תושב סטטן איילנד שבניו יורק, חלה במחלה הנוראה ל"ע. היא תקפה בראשו ומשם איימה לשלוח גרורות לכל הגוף. הוא נזקק לטיפולים קשים. במהלך הטיפולים הוא עבר סבל רב, ובני משפחתו שפכו דמעות כמים. כשהיה נראה שהרופאים מרימים ידיים חבר קרוב הציע לו להתברך להתברך מהאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. החולה המיוסר שאינו שייך כלל לקהילת חסידיו של הרב עלה למעונו של האדמו"ר שהבטיח לו ישועה. וכך אכן היה. האברך התרפא לגמרי, ובתוך כמה חודשים חזר לעצמו כאחד האדם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עשר שנים עברו, במהלכן עבר את כל הבדיקות הנדרושת ובסייעתא דשמיא המחלה לא שבה לתקוף את גופו. בינתיים הוא הספיק לחתן כמה מילדיו, ורווה אושר ושמחה מנכדיו. לפני כחודש, בוקר אחד הוא הרגיש מיחושים מוזרים בראש. בהתחלה הסיח מהם את דעתו אך כשהם גברו נאלץ ללכת לרופא כשהוא חרד מהתוצאות. המסקנה הייתה קשה: הגידול שב, והוא נמצא בשיאו. במצב כזה, אמרו הרופאים, הסיכויים קלושים. 

האברך שזכר את ברכתו של האדמו"ר הגיע שוב אל מעונו ובכה בפניו והתחנן לרפואה. האדמו"ר שזכר את פרטי המקרה אמר לו בזה הלשון "כשאדם רודפת אחריו צרה ולא עוזבת אותו, לא מספיקה ברכה רגילה שכל יהודי מבורך בה. צריך כח גדול כדי לבטל גזירה כזו".

האברך שאל אם יש בכוחו של האדמו"ר לבטל את הגזירה, וזה השיב לו: "אני מה אני מסוגל, אבל יש כוח מיוחד, סגולה גדולה שיש בידינו במסורת, ללמוד בספר דברים בשבת. תעשה כך שתי שבתות, שהרי אילו ישראל משמרין שתי שבתות מיד הן נגאלין. ואחר כך תחזור אליי"

האברך עשה כמצוות האדמו"ר. אחרי שבועיים בהם למד בשבת את כל ספר דברים עם פירוש רש"י חזר אל הרב. הרב קם ממקומו הניח את היד על ראשו בהתרגשות. למחרת הגיע האברך לבדיקה בבית החולים שבניו יורק. הרופאים נדהמו. הצילומים הראו שהראש נקי לגמרי. הוא נשלח לבדיקות מיוחדות נוספות בבית חולים מיוחד, וגם שם נשללה הגידול לחלוטין. 

האברך קיבל על עצמו לספר את הסיפור בכל מקום ולעודד כמה שיותר יהודיים ללמוד בחומש דברים בכל שבת. ולכל הפחות להתחיל בשתי שבתות.

הרב יאשיהו פינטו סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד