ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מהפך • נתניהו צריך לדאוג

סקר: אהוד ברק מביא ניצחון לגוש השמאל

מי שחשב שאהוד ברק הינו כבר סוס מת ובלתי משפיע, מסתבר כי חזרתו לחיים הפוליטיים יוצרת מהפך היסטורי | לראשונה במערכת הבחירות הזו, סקר שמתפרסם ב'ערוץ 13' מציג מהפך - גוש השמאל משיג 61 מנדטים, בעוד הימין - גם עם ליברמן לא מגיע לכדי רוב להקמת ממשלה

סקר: אהוד ברק מביא ניצחון לגוש השמאל
אהוד ברק ויאיר גולן בהשקת המפלגה צילום: פלאש 90

בעוד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מנסה להוביל את היוזמה לביטול הבחירות, נראה כי הן עובדה מוגמרת ואין דרך חזרה מהן, עדות לכך, היא קפיצתו למים הפוליטיים של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק שהודיע היום על הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות.

על פי סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס עבור 'ערוץ 13', נראה שהצטרפותו של אהוד ברק תגרום למהפך במערכת הפוליטית. כאשר על פי תוצאות הסקר, גוש המרכז-שמאל-ערבים זוכה ל-61 מנדטים, לעומת 52 מנדטים לגוש הימין, ללא ליברמן שמתחזק גם הוא בסקר.  

לפי תוצאות הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שהתוצאה היתה כדלהלן. 'הליכוד' ו'כחול לבן' שוב מציגות תיקו - כאשר כל אחת מהן מקבלת 32 מנדטים.

המפלגה השנייה בגודלה היא 'הרשימה המשותפת' שחוזרת לימי הזוהר עם 12 מנדטים, 'ישראל ביתנו' היא המפלגה השלישית בגודלה עם 7 מנדטים.

אהוד ברק משיג 6 מנדטים, ש"ס יורדת מ-8 מנדטים ל-6, כך גם 'יהדות התורה'.  מרצ מתחזקת ל-6 מנדטים. ברק מצליח לרסק עוד קצת את מפלגת השלטון לשעבר בה צמח - 'העבודה' ל-5 מנדטים.

נתניהו צריך לדאוג של לרסק את הציונות הדתית

מן הסקר עולה עוד כי על הציונות הדתית להתעשת ולהתאחד בכל מחיר, שכן על פי הסקר שתי המפלגות נמצאות על סף אחוז החסימה - 'איחוד מפלגות הימין בראשות השרים הרב רפי פרץ ובצלאל יואל סמוטריץ' מקבל רק 4 מנדטים, כך גם 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט - 4 מנדטים.

הרבה אחריות גם מוטלת על כתפו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצטרך בכפפות של משי, לדאוג לכך שהשניים הללו יעברו את אחוז החסימה מבלי שישתה להם את המנדטים באמצעות קמפיין הגיוואלד בסמוך ליום הבחירות כהרגלו.

מוקדם יותר הערב, קיים אהוד ברק מסיבת עיתונאים בה הכריז על חזרתו לחיים הפוליטיים, כשהוא מציג את הארבעה שכבר חברו אליו; סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, ד"ר יפעת ביטון ואיש העסקים קובי ריכטר.

חצי מהציבור בעד ביטול הבחירות

עוד עולה מן הסקר ב'חדשות 13' כי רוב הציבור - 48 אחוזים בעד ביטול הבחירות, לעומת 35% שאינם תומכים בבחירות. 17% השיבו שאינם יודעים. 

הסקר נערך על ידי הפרופ' קמיל פוקס בקרב 701 נשאלים, 601 מהם מהאוכלוסייה היהודית ו-100 נוספים מהמגזר הלא יהודי.

אהוד ברק קמיל פוקס סקר מנדטים בחירות 2019 מהפך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד