י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לייבל'ה במהדורה השבועית

האם יקטר חתך חזרה לאתרא קדישא?

השבוע במדור הרגעים הקטנים של המגזר החרדי: הצצה לשטיפת הרכב במרכז חסידי ויז'ניץ, הבורקס של לוינסון, מפגש החוזה והוויז בוחער, הקויטל של בנט בבית הליטאי והרולאפים בסאטמר • אל תפספסו

האם יקטר חתך חזרה לאתרא קדישא?
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אז מה היה ללייבל'ה השבוע? ובכן: מלא חתונות ושמחות, שכידוע העונה נמצאת בשיאה עד לי"ז בתמוז, אז האדמו"רים יוצאים לנופש השנתי לצבור כוחות. הדיבורים על ביטול הבחירות עושים חשק ללייבל'ה לצאת עוד קודם לאיזה נופש, אך אל תמהרו עם המידע הזה משום שעדיין הפרטים אינם סגורים. מה שבטוח, מעבר לכל ספק, לייבל'ה מתקנא באנשי חלדודנא והסביבה.  

לייבל'ה כידוע שוחר שלום. ככזה, הוא תמיד אוהב לדווח על סממני שלום ואף על פגישות פסגה מסתוריות שמובילות לשלום. לייבל'ה נקט כלל בידו: גם אם אחר כך הכל מתפוצץ, לפחות התחלה טובה יש. ולאחרי הקדמה זו, השבוע ראה לייבל'ה מה זה שלום אמיתי. לייבל'ה ראה באישוני עיניו את העסקן ואיש החסד ר' אהרל'ה יקטר התותח כשהוא מגיע להשתתף בחתונת בתו של העסקן מסאטמר והעדה החרדית ר' יצחק וייס שהשיא את בתו בטבורה של בני ברק.

לייבל'ה לא האמין למראה עיניו כשהוא ראה את יקטר, הזכור לכולם מהמלחמות של אתרא קדישא, מסתודד עם יצחק וייס. אלא שהפעם, כך נראה, יקטר ביצע סיבוב פרסה. האם באמת יקטר חוזר לאתרא קדישא? לייבל'ה ימשיך לעקוב בשבע עיניים.

במקביל ראה לייבל'ה שלום לא פחות חשוב. והלוא המריבה הכי גדולה שקיימת בעולם החסידות היא זו שבוערת בין חצרות סאטמר ה'אהרוינים' וה'זלוינים'. לייבל'ה הופתע כשראה את העסקן של חצר האהרוינים בבני ברק ר' דוד יואל קליין מאחל מזל טוב ליצחק וייס, מה שככל הנראה מבשר בבירור כי אנו נמצאים בימים של פעמי משיח.

בהמשך הערב, יצא לייבל'ה מאולם השמחה וראה את כל הרולאפים שהוכנו מבעוד מועד לכבוד החגיגה הגדולה. כל מוסדות סאטמר בארץ ובעולם תקעו יתד באירוע. 

בצל הדיבורים על ביטול הבחירות, ראה לייבל'ה את מזכיר המועצת האגודאית יענקל ולצר משתתף בטיש היארצייט של הרבי הקודם ממודז'יץ. ולצר קיבל לידיו לחיים ששוגר אליו היישר מידיו של האדמו"ר.

לייבל'ה גם חזר למקום שהותו הקודם של ולצר, הלוא הוא מרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק, שם ראה את החסידים שוטפים בהתלהבות דקדושה את הרכב היוקרתי של האדמו"ר למען יהיה נקי ונוצץ לכבוד החתונה. במשך חצי שעה שטפו החסידים הנרגשים את הרכב מכל כיוון בליווי קצף וסבון מהטובים ביותר. מרטיט. 

ומשם המשיך לייבל'ה למעונו של שר התורה וראה את המנצח והמלחין המיתולוגי ר' חיים בנט כותב קויטל בכניסה לבית התלפיות ליטאי. לייבל'ה מלמל לעצמו בחרישיות "כך זה שהרבי של החסיד נמצא רחוק - בקנדה". 

ואי אפשר בלי עוד אדמו"רים: החוזה מלעלוב הצעיר, ירחמיאל בידרמן, נצפה תופס שיחה עם ה'הויז בחור' של הרבי מויז'ניץ, הבחור יוסף שמעון שכטר. רומו של עולם היה ברכז השיחה הלבבית.

גולת הכותרת של השבוע היא כמובן השמחה הגדולה באירוסיו של החתן רפאל ברוך (רפי) פרלשטיין. בשביל לייבל'ה הוא תמיד יהיה רפאל ברוך מקוסוב ויז'ניץ. הגלגולים לאחר מכן אינם רלוונטים מבחינת לייבל'ה.

דבר אירוסיו גרם לפיד ברשת לחגוג עד דלא ידע. לייבל'ה חושף לראשונה כי השדכן הוא עקיבא חופי, יועץ החקיקה של ח"כ מיכאל מלכיאלי. השידוך נמשך כשלושה חודשים, בפגישות רבות, כשכל צד כוסס ציפורניים מתי תהיה תשובה חיובית ובראשם אנשי כיכר ספרא אשר עקבו בדריכות. 

לאחר שסגר, יצא הג'ינג'י לחגוג בליקוקי גלידה והוא נצפה עם יחיאל אברהם,, כשהצלם משה גולדשטיין שבחר דווקא ריבת חלב עזר להם להחליט. שיהיה במזל טוב.

לייבל'ה גם הגיע לשמחה הגדולה לבנו של העסקן ורמטכ"ל שלומי אמונים יענקי ברגר. בשמחה שנערכה בבית ישראל נהרו כל המי ומי בציבור החרדי ושאינו, לאחל ליענקי מזל טוב. 

בין האורחים ראה לייבל'ה את ג'קי בן זקן, חברו של ברגר, ואת השליח של חב"ד בקפריסין, שהגיע בטיסה של ארבעים דקות רק כדי לחגוג בשמחה.

ביציאה מהאולם ראה לייבל'ה את השדרן דודי שוומנפלד, לבוש במיטב בגדיו החגיגיים, תופס לשיחה את איציק הלפרין, כשבתווך עומדים מלך זילברשלג ועקיבא ויייס. 

כשהגיע הגרי"ד גרוסמן לשמחה, הוא פגש את מלך זילברשלג בכניסה, והשניים שוחחו דקות ארוכות. 

ומי שהיה בניו יורק זהו חיים רבינוביץ, שנתפס בעדשה מבקש את ברכתו של הרבי מסאטמר ומיד שב לארץ במטרה להספיק את החתונה הגדולה בחצר חסידות באיאן.  

בחתונה הגדולה שנערכה השבוע בשדה יואב לבת הרבי מבאיאן, ראה לייבל'ה חוגגים רבים וביניהם סגן השר ליצמן, סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש, זייברט מבני ברק, סגן השר פרוש הגיע להתפלל מנחה קודם לכן, זאת עקב האבל על פטירת אחיו. 

ובשבע ברכות שערך עורך הדין רוני פאלוך לרגל נישואי בתו של חברו הטוב ביותר נחמן בנשעיה, שנערכה בשדרות רוקח 101 בתל אביב, נצפו אישי ציבור רבים, שגם עישנו סיגרים. אבל גולת הכותרת הייתה הלהקה של דניאל כהן והמוזיקאי דוד בן ארזה, שנתנו בראש בשירה ובקומזיץ לתוך הלילה. 

לייבל'ה כרגיל עשה את יום חמישי בבני ברק בבוקר. כשהיה בדרך למשרד, ראה את האיש של סגן השר פרוש המושבע בפעם השלישית - שניאור רוזן, משוטט בשעת בוקר מוקדמת ברחובות עיר התורה והחסידות ומכשירו בידו. 

ומי שעוד הגיע לעיר בני ברק, הוא הלא אחר מעיתונאי הכי שנון בעולם, חיים לוינסון מ'הארץ'. לוינסון - החרד לדבר ה'  הגיע לבר מצווה לבן אחותו כשהוא חבוש בכיפה סרוגה זעירה, שם נזכר בבורקס עם הפטריות הנצחי שלוינסון כל העת מתגעגע לזה. 

כתב ערוץ 12 המסולסל יאיר שרקי נפגש באקראי עם איציק אלחרר, ראש לשכת הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף בטקס הענקת תואר 'במרכז לאומנויות הבמה' באשדוד, (למקרה ששאלתם, אחד ממקבלי התואר הוא בנו של הרל"ש ר' שלמה מבכירי רשת 'בני יוסף').

סגולת לימוד פרשת דברים בשבת שהחלה לתפוס תאוצה בשבועות האחרונים, לא פסחה גם על עיריית ירושלים. חבר המועצה חיים אפשטיין המריא למרוקו כדי לשמוע מהרב של מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על מקורות הסגולה המופלאה וההיסטוריה שלה מדורי דורות. אפשטיין העצניק חבש קסקט כמנהג הרב ואף עזר לרב בהליכתו.

השבוע ראה לייבל'ה בחוש מה זה 'תלמיד בפני רבו', כשחזה ביו"ר למענכם הרב ערבליך מסייע לרב הארגון הרב צבי לאו להלביש את הבגדים של בית החולים, בטרם כניסתם לחדרי הניתוח בשיבא שבתל השומר. היווכחו.

בגן ורשא שבלב בני ברק, ראה לייבל'ה את הרב מוטי אלון משדר עסקים כרגיל, כשהוא עם הכיפה הלבנה והפראק הרבני. 

ואפרופו עסקים כרגיל, הרב הראש לשעבר הרב יונה מצגר נראה מסדר חופה וקידושין השבוע לאחד מתלמידיו של הרב זאב ליפשיץ ראש ישיבת דרך התורה.

לאחר שחיתן את אחותו והביא קאפטן פרחוני מזינגר בניו יורק כמו ראשון דוגמני החסידים, הספיק הצלם אבורמי ברגר לשיר בחתונת אחותו. לדעת רבים יש לו סיכוי גדול להיות גם זמר ולא רק צלם אדמו"רים. 

ומי שהלביש את אביגדור ליברמן בחליפה יוקרתית ובחגורה איכותית, הוא האיש והנשמה ישראל זקס שנצפה השבוע מלביש את רב הסלבס מרדכי חסידים כיאה וכראוי לאיש אמונם של גדולי ישראל.

לאחר שחשפנו כאן במדור בשבוע שעבר כי גדול הצלמים החרדים שוקי לרר התחדש בקלנועית, למען יוכל להתנייד בין אירוע לאירוע בעיר התורה והחסידות בני ברק - השבוע הגיע לרר לשדר את הקלנועית ב'אוטו בני ברק' במגוון שיפורים בכדי שיהיה לו נוח לנוע ברחבי העיר.

אחרי שמונה שנים בתחום ההוצאה לאור, עלון הפרסום "מבשר ואומר" המופץ כל בוקר במאות בתי כנסיות ומקוואות בירושלים. בני ברק. בית שמש. נודע ללייבל'ה שהמו"ל, איש הפרסום והיח"צ גבריאל פלברבאום סיים את לימודיו בפרסום וקריאייטיב במכללת פרוג ואף שיגר תעודה (תודה) יצירתית למנהלי המכללה. מגוון עבודות יצירתיות של לקוחות ועסקים כבר בדרך תחת שם המותג החדש "הישגים". נשאר רק לאחל הצלחה ומלא הישגים חדשים.

ולפינת המזל טובים - המורחבת כמו תמיד

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' הערשל כץ, משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ, לרגל נישואי נכדו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לח"כ לשעבר ר' מנחם אליעזר מוזס, לרגל שמחת נישואי נכדתו השבוע בארה"ב.

ברכת מזל טוב לעורך עיתון 'המבשר' בנימין ליפקין, לרגל שמחת נישואי בנו ביום ראשון הקרוב באולמי בית רבקה בכפר חב"ד ב'.

ברכת מזל טוב לעורך האחראי בעיתון 'בקהילה' אברהם מרדכי (מוטי) וינשטוק, לרגל הולדת בנו בשעה טובה. לייבל'ה גם שולח ברכה אחת לאביו, הסופר יאיר וינשטוק, שעד היום לא סיים את הספר בלתי הפיך מרוב מתח. בכל אופן, השבת תתקיים ברית וחגיגה גדולה בעיר בית שמש. 

ברכת מזל טוב לרונן כץ שדר ברדיו 'קול ברמה', לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לבנימין הרשלר ,מנכ"ל מוסדות באיאן בביתר, לרגל אירוסי הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לזליג קראהן בעל מסעדת זעליג פלייס בקרקוב, לנישואי הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לשמוליק וואלף, האיש שעומד על משמר בית שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לרגל שמחת נישואיו ביום ראשון הקרוב באולמי 'היכלי הפאר' בבני ברק, הברכה אחת גם לאביו הרב רפאל וואלף נאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הרב שך זצ"ל.

ברכת מזל טוב לר' ישראל נח רוב, נהגו האישי של גאב"ד מאקאווא, לרגל שמחת נישואי בנו אברהם, הויז בוחר של האדמו"ר מויז'ניץ. מחוץ לאולם ראה לייבל'ה ברכה מטורפת של הוועד העולמי של מאקאווא. 

ברכת מזל טוב ליואל וקסברגר, מנהל 'מלכות וקסברגר', לרגל הולדת הבן בשעה טובה ומוצלחת. 

מזל טוב לנגיד ר' שוקי מוזס מלונדון לרגל נישואי בתו, עם בן ר' ישראל ולצר מלונדון בשעה טובה ומוצלחת.

מזל טוב לדוד דמן מבלגיה, סופר מגזין 'משפחה' לרגל אירוסי בנו הבה"ח מאיר משה, עם בת ר' שלמה קוט מלונדון.

ברכת מזל טוב להערשי ווייס צלם במערכת 'די וואך' בארה"ב, לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לדוד פרוש יו"ר מוסדות 'קרית הילד', לרגל נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לאיתן דובקין, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לבדחן יואלי ברוין מארה"ב, לרגל הולדת הבן בשעטומ"צ.

ברכת מזל טוב לחזן חיים וייסמן לרגל נישואיו בשעה טובה ומוצלחת, העלייה לתורה תיערך בשבת בבית המדרש נדבורנא באניא ברח' דוד חזן בירושלים, שמחת הנישואין תיערך ביום שלישי הקרוב באולמי ארמונות וולף בירושלים.

ברכת מזל טוב למנחם הורביץ מבעלי פרסום מימד, לרגל נישואי הבת בשעה טובה ומוצלחת.

לייבל'ה רכילות חרדית יצחק וייס מנחם גשייד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד