י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פועלים ישועות

הכירו: קברה של האופה של ר' ישעיהל'ה מקרעסטיר

בעלת האופה והמבשלת של רבי ישעיהל'ה מקערעסטיר זי"ע נפטרה לפני 71 שנה ורבים מפרסמים על סגולות שראו אנשים בקברה בירושלים

הכירו: קברה של האופה של ר' ישעיהל'ה מקרעסטיר
מצבת האופה צילום: באדיבות המצלם

היום (חמישי) כ"ד סיון חל יום השנה ה-71 לפטירתה של הרבנית הצדקנית מרת מינדל ב"ר יקותיאל הכהן ע"ה שנלב"ע בשנת תש"ח בעת מלמת השחרור ונקברה על תנאי בבית החיים סנהדריה, בצומת שמואל הנביא בירושלים. 

אביה ר' יקותיאל היה ב"ר אברהם הכהן, רבי אברהם היה אח של רבי הערשיל מרימינוב זי"ע ובתו עלתה לארה"ק עם בעלה רבי יעקב ב"ר יואל מגזע הרבי מאפטא זי"ע וקדם לכן היו גרים בקערעסטיר סמוך לרבי ישעיהל'ה מקרעסטיר שמקום ציונו בהונגריה הפך בשנים האחרונות לעלייה המונית ביום ההילולא בחודש אייר. 

בעלון הפופולרי "מבשר ואומר" נכתב סגולות רבות בקשר לבאים לפקוד את קברה כי הרבנית הייתה בעלת האופה והמבשלת אצל ר' ישעיהל'ה ובכל מוצאי שבת הייתה אופה את החלות – "פרישע בארכע'ס" - וכפי שידוע היו באים בכל מוצאי שבת אנשים לאכול ולהנות מהסעודות הגדולות שנעשו אצל ר' ישעיהל'ה.

לפני עלותם לארה"ק הקדישו את ביתם לרבי ישעיהל'ה מקערעסטיר, אחרי שעלתה לארץ הקודש יסדה את הכנסת אורחים "לחם לרעבים" של כולל שומרי החומות  שנתנו בחינם לאכול לכל עניי בשכונת בתי אונגרין והסביבה, והיא הייתה אלמנה 42 שנים, כפי שידוע מהמשפחה לכל מי שצריך לפקוד ולברך בזרע של קיימא וכל מיני ישועות אפשר לפעול ישועות על קברה ולהדלקת נר לטובת נשמתה. 

היום חמישי בין השעה 18:00 ל 19:00 לפנות ערב יום היארצייט יעלו  לתפילת רבים ובקשה לכל מי שרוצה להגיע לציון מול השער הראשי פונים קצת שמאלה וימינה עד השביל דרך לאורך בית החיים וממשיכים ישר על השביל כ 54 קברים ופונים אחר כך שמאלה עד 2 קברים מגדר עשבים זה נקרא חלקת על תנאי שורה י"ח קבר # 2 צורת הקבר חדישה שופץ בשנה שעברה. 

רבי ישעיה מקרעסטיר בית הקברות סנהדריה הכנסת אורחים ישועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד