י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרדים יניפו?

היוזמה של שר החינוך הרב פרץ שצפויה לעורר סערה • כל הפרטים

הרב פרץ נכנס רק אתמול רשמית לתפקידו עם טקס חפיפה לצד שר החינוך היוצא נפתלי בנט וכבר מעורר את הסערה הראשונה • על פי דיווחים שונים - הרב פרץ בוחן אפשרות לאכוף את החוק המחייב מוסדות חינוך בישראל להניף את דגל המדינה בכניסה אליהם • כיצד יגיבו החרדים 

היוזמה של שר החינוך הרב פרץ שצפויה לעורר סערה • כל הפרטים
שר החינוך הרב רפי פרץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך הטרי הרב רפי פרץ שוקל בחיוב אפשרות לחייב את בתי הספר במגזר הערבי להניף דגל בכניסה. כך נחשף לראשונה באתר ynet. 

הרב פרץ רמז על כך במהלך טקס חילופי השרים במשרד החינוך יחד עם קודמו נפתלי בנט, "אני מאמין בחינוך ששומר על זהות בכל מגזר במדינה, אני רוצה לראות את דגל ישראל מתנוסס מעל כולנו", אמר הרב פרץ.

בסביבתו של הרב מעריכים כי "בשל המגבלות הרבות המוטלות על שר בממשלת מעבר - יחפשו בעת הזו צעדים שאינם כרוכים בעלות כלכלית. רעיון הנפת הדגלים בכלל בתי הספר הוא צעד מסוג זה", אמרו ל-ynet.

זוהר טל, יו"ר הוועד המנהל של עמותת הימין 'עוז', אמר לכתב ynet אמיר ינקו "אנחנו מברכים על כך" והוסיף, "קיום החוק באופן שוויוני חשוב לנו, וחשוב שכל בתי הספר בארץ יניפו את הדגל, לרבות בתי הספר במגזר הערבי. על פי סקר שעשינו לאחרונה גילינו שיש בתי ספר במגזר הערבי שמניפים את הדגל, וזה לא שהדגל לא מונף באופן גורף. אין פה בעיה מהותית, אלא שיש בתי ספר שבאופן נקודתי בוחרים שלא לעשות זאת".

הוא העביר ביקורת על שר החינוך הקודם שלא פעל במשך ארבע שנותיו בתפקיד כדי ליישם זאת, "לצערי אין אכיפה וגם שר החינוך הקודם נפתלי בנט לא אכף את העניין. לא ברור למה השר הקודם בחר שלא להתייחס לזה, אנחנו רואים בהנפת הדגל משהו ממלכתי ולא מגזרי", אמר זוהר טל והסביר, "הדגל לא מייצג קבוצה צרה בציבוריות הישראלית, אנחנו רואים בו קשר לכל אזרחי המדינה, לרבות אזרחי המדינה הערבים".

במגזר הערבי כמובן לא אהבו את ההחלטה המסתמנת ותקפו את הכוונה לאכוף אותה, "החינוך הוא דבר יותר מהותי מאשר הנפת סמלים כדי להתגרות", אמר מנהל מכון 'מסאר' למחקר חברתי, פרופ' חאלד אבו עסבה וקרא, "אני מציע לשר החינוך להתמקד בדברים יותר מהותיים כמו חינוך ערכי והפחתת גזענות. הדברים האלה סמליים ולא מוסיפים כלום, המהלך מיותר".

לדבריו, "אני לא יודע למה חלק מבתי הספר במגזר הערבי לא מניפים את הדגל, אבל זו לא מהות הדברים שבהם צריך לעסוק בחינוך".

יצוין כי בתאריך י' בתמוז תשנ"ז (15.7.1997) אישרה הכנסת את התיקון לחוק הדגל והסמל הקובע כי בכל בניין מרכזי במוסד חינוכי מוכר יונף דגל המדינה. על כל בתי הספר המוכרים, כלשון החוק, להציג במהלך כל שנת הלימודים, וכמובן עם פתיחת הלימודים, את דגל ישראל בבניין הראשי בכל בית ספר. יש למנות אחראי לביצוע ההצבה וההנפה של הדגל.

ב-ynet ציינו כי למרות שהחוק מחייב להניף את דגל המדינה בבתי הספר בישראל, גם בבתי הספר החרדיים לא מניפים את דגל ישראל בכניסה למוסד וזאת מסיבות פוליטיות. עמותת הימין 'עוז' בדקה בשנה שעברה ומצאה כי 88% מבתי הספר הערביים והחרדיים אינם מניפים את הדגל בשעריהן כנדרש בחוק.

רפי פרץ שר החינוך דגל ישראל בית ספר חרדי ערבים מוסדות חינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד