י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאום בפני 24 ישיבות

האדמו"ר לבחורים: אסור לנסוע ללמוד בישראל

הרבי מסאטמר נשא דברי הדרכה בפני אלפי בחורי החסידות הפרוסים ב-24 ישיבות ברחבי ניו יורק ועורר כמה נקודות נחוצות באורח חייו של בחור המשתייך לחסידות | בהן, החיוב לעסוק בתורתו של האדמו"ר רבי יואליש וכן שלא לנסוע ללמוד בארץ הקודש • תיעוד מהמעמד האדיר

האדמו"ר לבחורים: אסור לנסוע ללמוד בישראל
הרבי מסאטמר בדברי הדרכה לבחורי החסידות צילום: מערכת בחצרות

אלפי בחורים מחסידות סאטמר הלומדים ב-24 ישיבות הפרוסות ברחבי ניו יורק, התאספו בהיכל ביהמ"ד הגדול בקרית יואל לכינוס האדיר "דולה ומשקה", בכדי לחזק ולשנן את תורת האדמו"ר רבי יואליש מסאטמר זצ"ל, בראשות האדמו"ר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר נשא בפניהם דברי חיזוק לקראת צאתם לקעמפים יחד עם רבבות אלפי החרדים הנוסעים למשך חודשי הקיץ להרי הקטסקילס.

האדמו"ר תיאר כיצד צריך להתנהג בחור המשתייך לחסידות סאטמר, בתורה, ביראת שמים ובמידות טובות. כן נשא דברי השקפה במשנת דודו זקנו האדמו"ר ה'דברי יואל' זצ"ל וקרא להמשיך ולדבוק בספריו ולשנן אותם הדק היטב, כדי שתורתו תהא ספוגה באורח חייהם.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי האדמו"ר מסאטמר דיבר ארוכות על אודות האיסור לנסוע ללמוד בארץ הקודש והסביר בין הייתר כי גם בארה"ב שאנחנו בגלות אסור למרוד באומות.

כן מחה האדמו"ר על חילול השם הנורא שהתרחש בניו יורק בשבוע האחרון על ידי כמה חרדים שנתנו ידם להעברת החוק המחייב כל אזרח לחסן את ילדיו מפני המחלות המסוכנות כמו החצבת המדבקת. 

בדברי ההדרכה לבחורים תיקן הרבי ללמוד שיעור יומי בספה"ק 'דרך פקודיך' של בעל ה'בני יששכר' זי"ע מדינוב.

צפו בתיעוד מהמעמד האדיר:

חסידות סאטמר בחורים קרית יואל הדרכה רבי יואליש מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד