י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"דריסת רגל לתנועות הרפורמיות"

דריכות ברבנות הראשית: האם המדינה בדרך לפשרה בנושא הגיור?

דריכות רבה נרשמת בארגונים הדתיים וברבנות הראשית מחשש שבג"ץ יאשר מתווה שייתן פתח לגיורים רפורמיים בארץ על ידי מתן אישור לעריכת גיורים לארגונים פרטיים • בארגון ליב"ה פנו לחברי הכנסת הדתיים בנושא: "דריסת רגל לרפורמים בנושא שהוא רגיש לעתיד העם היהודי"

דריכות ברבנות הראשית: האם המדינה בדרך לפשרה בנושא הגיור?
רפורמים בכותל צילום: הדס פרוש, פלאש90

בארגונים הדתיים וברבנות הראשית - עוקבים בדאגה לקראת הגשת תשובתה של המדינה בעתירה שמבקשת להתיר גיורים רפורמיים וזאת, לאחר שמתווה הגיור שהגיש השר לשעבר משה ניסים - נפסלה על ידי הסיעות החרדיות.

בארגונים הדתיים וכן במסדרונות הרבנות הראשית עולה חשד למחטף בעקבות פשרה שתוצג בפני בג"ץ שיפגע בסמכותה של הרבנות הראשית בכל נושא הגיורים, בכך שההיתר לגיור שיינתן יאפשר זאת גם לארגונים רפורמיים על ידי מתן היתר לגיורים דרך ארגונים פרטיים.

בימים האחרונים פנו בארגון ליב"ה לחברי הכנסת בסיעות החרדיות והדתיות והעלו את החשד למחטף בסוגיה שטענו כי "גורמים המעורים בנושא דווחו כי הדחייה הנוכחית נומקה בבקשה מיוחדת של ראש הממשלה, דבר המגדיל את החשש כי היא נועדה לשם גיבוש של הצעת 'פשרה' חדשה בתחום, העלולה לפגוע באופן אנוש בזהותה היהודית של המדינה ובאחדות העם".

"בימים אלו של אי בהירות פוליטית ואווירה של הסתה ציבורית חמורה כנגד זהותה היהודית של המדינה, ישנו חשש כי תשובת המדינה החדשה אשר אמורה להינתן עד ליום שני הקרוב 1.7.2019, תפגע במעמד הרבנות הראשית כסמכות בלעדית בתחום, ותיתן דריסת רגל לתנועות הרפורמיות בנושא שהוא כה רגיש לעתיד העם היהודי", נכתב בפנייה לחברי הכנסת.

בליב"ה ביקשו מחברי הכנסת "להתערב בנעשה בהקדם האפשרי ולדאוג שהמדינה בתשובתה תיתן ביטוי לשאיפתה לחיזוק מעמד הרבנות כסמכות הבלעדית בתחום הגיור, או לכל הפחות שלא תפגע בה".

גיור רפורמים הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד