י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרפורמיות נחלו מפלה

בית המשפט דחה העתירה נגד קול ברמה

ביהמ"ש העליון דחה את עתירת הנשים הרפורמיות שביקשו להשית על תחנת הרדיו החרדי 'קול ברמה' קנס מופרז של קרוב ל-20 מיליוני שקלים בעקבות טענה להדרת נשים | מנכ"ל הרדיו: "המאבק אינו רק של 'קול ברמה' אלא של כל הציבור החרדי והדתי לשמירת עצמאותו ואורח חייו"

בית המשפט דחה העתירה נגד קול ברמה
אולפני רדיו קול ברמה -פלוס צילום: באדיבות המצלם

מכה לרפורמיות: השופטים ניל הנדל, ענת ברון וג'ורג' קרא מבית המשפט העליון, החליטו שלא לקבל את דרישת ארגון 'קולך' והתנועה הרפורמית לחייב את רדיו 'קול ברמה' בכ-20 מיליון שקלים אותם דרשו בערעור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאורך הדיון העירו השופטים הנדל וברון ל'קולך' כי בבקשתם להגדיל את הסכום הם מראים כי אין להם קושי שהדבר יביא לסגירת תחנת הרדיו. השופטת ברון הדגישה כי הדרישה להעלאת גובה הקנס כפי שביקשו מגלה חוסר איכפתיות למצב בו יכולה 'קול ברמה' להיפגע ולהיסגר, מה שיוביל לפגיעה אנושה בציבור הנשים החרדיות אשר 'קול ברמה' משמש עבורן כלי תקשורת מרכזי.

ברון הוסיפה כי במקרה כזה זכות הנשים גם כן תיפגע משום שהן לא יוכלו לקבל שירות ולהאזין לתחנה אותה ואף לא לעלות בה לשידור.

השופטת ברון אף העירה לבא כוחו של ארגון 'קולך' כי כתב הערעור מלמד שהמטרה העיקרית שלו היא להגדיל את שכר הטרחה והגמול.

עו"ד מוטי ארד שייצג את 'קול ברמה' טען כי הקנס שהתקבל בהליך הקודם הוא גבוה מאד ביחס לקבוצת הנשים שכביכול נפגעה. לדבריו המערערים הציגו נתוני שווא וניפחו את היקף הפגיעה, דבר שאם יתקבל כבקשתם יוביל לפגיעה אנושה בתחנה.

כאמור, השופטים הודיעו כי הם דוחים את ערעור 'קולך' והודיעו כי סכום הקנס לא ישתנה ויישאר על כנו - מיליון שקלים.

"תמרור אזהרה"; שלמה קוק

עו"ד אריאל דרעי מנכ"ל 'קול ברמה' אמר לאחר ההחלטה, "המאבק היום היה לא רק של קול ברמה אלא של כל הציבור החרדי והדתי לשמירת עצמאותו ואורח חייו. ארגון קולך ניסה בכל כוחו להביא לסגירת קול ברמה ובסייעתא דשמייא ובזכות האהדה הרבה של המאזינים והעובדים המטרה הזאת נכשלה."

תגובת ח"כ אייכלר לפסיקה: "גם בג"צ שאינו חשוד באהדת הדת והמסורת, נאלץ באופן חריג ובלתי צפוי לסלק בבושת פנים תביעה פראית של ארגוני הרפורמים לחיסולו של רדיו קול ברמה החרדי".

שלמה קוק - עורך השבועון הפופולרי 'בקהילה' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "העתירה הקנטרנית נגד רדיו 'קול ברמה' - תמרור אזהרה לתקשורת החרדית ולחרדים בכלל. הגיע הזמן לעצור את ההתערבות המחוצפת של ארגוני נשים שעושים רק נזק לנשים החרדיות".

רפורמים אריאל דרעי רדיו קול ברמה עתירה לבגץ קנס כבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד