י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה גורם לאמריקאים למכור את הבית ולגור בשכירות?

השכרה כבר לא מיועדת רק למי שאינו יכול להרשות לעצמו לרכוש בית. למעשה, הקבוצה הצומחת ביותר בשוק ההשכרה בארצות הברית כוללת אנשים אמידים ומבוגרים ממה שנהוג לחשוב

מה גורם לאמריקאים למכור את הבית ולגור בשכירות?
ארצות הברית צילום: pixsabay

השכרה כבר לא מיועדת רק למי שאינו יכול להרשות לעצמו לרכוש בית. למעשה, הקבוצה הצומחת ביותר בשוק ההשכרה בארצות הברית כוללת אנשים אמידים ומבוגרים ממה שנהוג לחשוב. מספר משקי הבית של שוכרים בגילאי 60+ עלו ב43% במהלך העשור האחרון! מעבר לכך, האוכלוסייה המבוגרת צפויה להפוך לקבוצה השנייה בגודלה בקרב משקי הבית השוכרים עד שנת 2035.

 אורי פריש, שותף מנהל בחברת CITYR GROUP השקעות נדל"ן בארה"ב, מסביר כי  ההחלטה למכור את הבית  ולעבור לגור בשכירות היא  טרנד המאפיין רבים מהאוכלוסייה המבוגרת בארה”ב. השאלה הנשאלת היא- למה שאנשים מבוגרים יעזבו את הבתים שלהם ויעברו לגור בשכירות?

לטענת רועי מרציאנו, שותף מנהל בחברת סיטיאר, חלק מהשוכרים המבוגרים הינם בעלי בתים לשעבר אשר איבדו את בתיהם בגל העיקולים שליווה את המיתון הגדול ורובם עדיין נאבקים “לגמור את החודש”. עבורם שכירות היא האופציה היחידה למגורים.

עבור אחרים ואמידים יותר, שכירות היא עניין של בחירה.  בשנים האחרונות חלה התעוררות של אמריקאים מבוגרים המחפשים יותר גמישות ופחות התעסקות בתחזוקה ביתית. לגימלאים המשתייכים לקבוצה זו, יש יכולת לארוז את חפציהם ולעבור דירה במידה והם רוצים להיות קרובים לילדיהם, או פשוט רוצים לשנות את הנוף. כמו כן, מוסיף פריש לדבריו של רועי מרציאנו, כי האנשים המבוגרים נהנים מהעבודה שהם יכולים פשוט לנעול את הדלת ולדעת שאם משהו קורה, זו בעיה של מישהו אחר. אין להם משק בית לנהל או דירה להתעסק בה.

האוכלוסייה האמריקאית המבוגרת מתחילה להבין שאופציית ההשכרה מתאימה יותר לצרכים ולרצונות שלה. כמו כן, אנו רואים תזוזה מאסיבית של מבוגרים למקומות דיור שאינם נחשבים מקומות דיור של גמלאים בלבד, כמו בעבר. להיפך, מרבית המבוגרים עוברים לגור במקומות מרכזיים, אטרקטיביים ותוססים יותר לצד צעירי האוכלוסייה. לפי מחקר של Rent Cafe, מספר משקי הבית של השוכרים מעל גיל 60 עלה ב-43% בעשור האחרון, מ-6.55 מיליון ל-9.37 מיליון- הרבה מעבר לקבוצות הגיל הצעירות (עלייה של 17% במספר משקי הבית השוכרים).

מתוך 10 המקומות המובילים עם אחוז שוכרים מבוגרים גבוה, ניתן לראות בבירור שטקסס היא המדינה המובילה עם 5 ערים (אוסטין, פורט-וורט, דאלאס, טקסס וסן-אנטוניו). עד שנת 2035 קבוצת הגיל של בני ה-60 פלוס צפויה להגיע ל-18.6 מיליון ולהוות את הקבוצה השנייה בגודלה בקרב משקי הבית השוכרים.

ארה"ב שכירות מבוגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד