י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מזעזע

כך אברך ליטאי משחית את ספרי הראשל"צ

חרפה בעיר הקודש: מי קורע בצורה מזעזעת את ספריו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף? • בסרטון מתוך מצלמות האבטחה בהיכל בית כנסת בירושלים נראה בעל חזות של "אברך" כשהוא משחית וקורע את ספרי ההלכה 'ילקוט יוסף' • צפו בתיעוד וידאו שתועד במצלמות האבטחה  

כך אברך ליטאי משחית את ספרי הראשל"צ
קורע את ספרי הראשון לציון צילום: צילומסך מתוך הוידאו

זה מספר שבועות שבאופן מסתורי נעלמו מבתי מדרש רבים בירושלים ספריו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, בהם ספרי 'ילקוט יוסף' ועוד ספרים נוספים.

באחד מבתי הכנסת גילו הגבאים באמצעות מצלמות האבטחה את האברך הליטאי, כך לפי מראהו, שעומד מאחורי המעשה הנפשע. הוא נראה קורע את הספרים לגזרים, ומשליכם בצורה מזעזעת לפח האשפה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מדובר בבית הכנסת 'מאורות משה' בשכונת רמות בירושלים, שם ביום רביעי בבוקר הוא נראה מגיע לבית הכנסת, מוציא את הספרים ויוצא עמם לחדר הקפה הסמוך לבית המדרש וקורע אותם מכריכה לכריכה בצורה מזוויעה. 

באמצע מעשיו נכנסים למקום מתפללים והוא נראה עושה עצמו כאילו הוא מעיין בהם. בהמשך הוא קורע את הספרים ומשליכם עם הכריכה הקרועה באופן מעורר חלחלה לפח האשפה הסמוך, כשלא ברור מה מניע את מעשהו המכוער. 

באחד הספרים, נראה שכותב בכריכה דבר מה ומסתכל כאילו הוא מעיין בו בעת שמתפללים נכנסים לחדר. 

רבנים שראו את הסרטון המבחיל הביעו זעזוע עמוק ממעשיו של אותו אדם, ומשערים שכנראה הלה מעורער בנפשו וברור שמקומו או במעצר או במוסד לחולי נפש. 

בבתי הכנסת בירושלים מקווים כי דבר פרסום הסרטון יביא להפסקת המעשה הנפשע, שבוצע בבתי מקדש מעט שמשם נעלמו עשרות ספרים בכל התקופה האחרונה. 

 

ילקוט יוסף הראשון לציון הרב יצחק יוסף ספרים רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 122 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד